Strona 1 z 1

[mkII] Paski grzejące na tylnej szybie

: śr lut 11, 2009 17:36
autor: Xabingo
Witam!
Na szybie tylnej jeden pasek mi nie grzeje. Dlaczego?
Te paski się zużywają przez to, że często ich się używa, czy to z winy np.mycia szyby od wewnątrz (zadrapanie ścieżki). Jak to naprawić, żeby pasek grzał?

: śr lut 11, 2009 17:38
autor: miś fazi
zadrapana ścieżka , są specjalne kleje na bazie srebra , da sie zrobic

: śr lut 11, 2009 17:40
autor: chase1
nie kleje tylko lakiery - np :

http://moto.allegro.pl/item533037579_pu ... ej_sz.html

http://moto.allegro.pl/item535372505_la ... szyby.html


choc z 2'giej strony u mie tez 2 paski nie grzeja, ale jakos przerw nie widzialem

: śr lut 11, 2009 17:43
autor: miś fazi
[quote="chase1"]nie kleje tylko lakiery - np jak go zwał tak zwał to sie lepi i to :bigok:

: śr lut 11, 2009 17:54
autor: Xabingo
A te lakiery jaki mają kolor? Bo w Golfach są brązowe (bordowe) ścieżki.
Chcę to tak zrobić, żeby nie było widać, że naprawiałem ścieżkę.

: śr lut 11, 2009 18:03
autor: miś fazi
tam jest tak minimalnie zadrapane , że nawet jak będziesz miał inny kolor to nie kapniesz sie gdzie było robione , tylko znajdż to miejsce :bigok: przerwa przeważnie jest w tym miejscu gdzie na ścieżce jest minimalne zaczernienie

[ Dodano: 11 Lut 2009 17:05 ]
nawet miernik niewiele pomaga , bo ścieżki są równolegle do zasilania ( boczne główne paski ) i zawsze pokarze Ci opór , no chyba że masz milomomierz

: pt lut 13, 2009 00:27
autor: Lipek81
miś fazi pisze:nawet miernik niewiele pomaga ,
- pomaga i to bardzo mocno. Na początek musimy wiedzieć, które paski nie grzeją - to oczywiście widać po tym, jak działa ogrzewanie. Po tem robimy coś takiego - miernik ustawiamy na napiecie i przykładamy jego końcówki pomiarowe - jedna do początku przrwanej ścieżki, druga powiedzmy 10cm dalej. Patrzymy co pokazuje miernik - przesuwamy sie dalej z pomiarem, aż trafimy na miejsce, gdzie pomiar będzie inny - miernik bedzie pokazywał dożo większe napięcie. Jeżeli tak się stanie, to znaczy, że przerwa jest między końcówkami pomiarowymi. Zmniejszamy odległość między końcówkami, tak, aby cały czas był zachowany ten sam pomiar - jeżeli jedną z końcówek przesuniemy za przerwe, to zmieni sie wartość pomiaru. Metoda ta pozwala bardzo dokładnie określić miejsce uszczkodzenia. A samo uszkodzenie, to tak, jak ktoś wcześniej napisał - czarny punkcik na pasku.

: pt lut 13, 2009 10:36
autor: miś fazi
kolego , LIPEK widze że siedzisz w temacie , ale napisz czy próbowałeś kiedykolwiek szukać miernikiem nastawionym na pomiar napięcia , przerwy w ścieżkach szyby ogrzewanej ? bo ja sie param elektroniką już 30 lat i powiem Ci szczerze że mi sie nigdy taki numer nie udał , dopiero mostkiem oporowym doszłem co i gdzie , sprzętu pomiarowego mam dosyć dużo ,ale żaden nie był przydatny , potem dopiero zrobiłem sobie przystawke do miernika którą idzie nawet odnaleźć przerwe na ścieżkach płytek drukowanych , nawet na gałęzi masy , ale to tylko na zasadzie porównania wartości oporu , przystawka jest tak czuła że musisz ją kalibrowć nawet po wymianie kabli pomiarowych

[ Dodano: 13 Lut 2009 09:39 ]
jak chcesz to moge Ci zapodać schemacik takiej przystawki , jest bardzo pomocna

[ Dodano: 13 Lut 2009 09:41 ]
zapomniałem jeszcze dodać że to działa tylko z miernikiem analogowym , nie cyfrowym , ale każdy co sie tym zajmuje powinien mieć jakieś stare LAVO lub UMa

: pt lut 13, 2009 22:50
autor: Lipek81
miś fazi pisze:kolego , LIPEK widze że siedzisz w temacie , ale napisz czy próbowałeś kiedykolwiek szukać miernikiem nastawionym na pomiar napięcia , przerwy w ścieżkach szyby ogrzewanej
- próbowałem i dlatego to opsiałem. Jeżeli chcesz, to jutro moge zrobić zdjęcia dla przykładu, jak tego szukałem. Z początku też do tego podchodziłem jak Ty - że to jest podłączone równolegle itp. i że nie da się tego sprawdzić miernikiem itp. Ale potem sam sprawdziłem i wiem, że to dziala. Podejrzewam że machanizm działanie tej metody opiera się na prostym prawie ohma - w przerwanej ścieżce prad nie płynie - spadek napięcia więc jest na odległości 10cm bardzo znikomy (bo podczas pomiaru miernik pobiera jakiś tam prąd). Natomiast keidy jedna końćówkę pomiarową przystawimy do jednej strony paska, a drugą do drugiej, za przerwaniem, to będizemy mieli praktycznie napięcie 12V. I tutaj wystarczy wyczuć tylko ten moment, w którym miejscu mały spadek napięcia zamienia się na 12V. I to miejsce jest przerwą. Jak wystarczy mi czasu (rodzinka jutro przyjeżdża) to zrobię zdjęcia z miernikiem itp, jak to robie - coś w rodzaju fotoporady.

Być może coś tam lekko pokreciłem (robiłem to pół roku temu), ale zasada jest mniej więcej taka.
A no i oczywiście ogrzewanie szyby musi być włączone.

: pt lut 13, 2009 23:37
autor: miś fazi
musze kiedyś to wypróbować :bigok: