[mkII] Paski grzejące na tylnej szybie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

[mkII] Paski grzejące na tylnej szybie

Post autor: Xabingo » śr lut 11, 2009 17:36

Witam!
Na szybie tylnej jeden pasek mi nie grzeje. Dlaczego?
Te paski się zużywają przez to, że często ich się używa, czy to z winy np.mycia szyby od wewnątrz (zadrapanie ścieżki). Jak to naprawić, żeby pasek grzał?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lut 11, 2009 17:38

zadrapana ścieżka , są specjalne kleje na bazie srebra , da sie zrobic



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » śr lut 11, 2009 17:40

nie kleje tylko lakiery - np :

http://moto.allegro.pl/item533037579_pu ... ej_sz.html

http://moto.allegro.pl/item535372505_la ... szyby.html


choc z 2'giej strony u mie tez 2 paski nie grzeja, ale jakos przerw nie widzialem
Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2009 17:40 przez chase1, łącznie zmieniany 1 raz.


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lut 11, 2009 17:43

[quote="chase1"]nie kleje tylko lakiery - np jak go zwał tak zwał to sie lepi i to :bigok:



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr lut 11, 2009 17:54

A te lakiery jaki mają kolor? Bo w Golfach są brązowe (bordowe) ścieżki.
Chcę to tak zrobić, żeby nie było widać, że naprawiałem ścieżkę.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lut 11, 2009 18:03

tam jest tak minimalnie zadrapane , że nawet jak będziesz miał inny kolor to nie kapniesz sie gdzie było robione , tylko znajdż to miejsce :bigok: przerwa przeważnie jest w tym miejscu gdzie na ścieżce jest minimalne zaczernienie

[ Dodano: 11 Lut 2009 17:05 ]
nawet miernik niewiele pomaga , bo ścieżki są równolegle do zasilania ( boczne główne paski ) i zawsze pokarze Ci opór , no chyba że masz milomomierz



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lut 13, 2009 00:27

miś fazi pisze:nawet miernik niewiele pomaga ,
- pomaga i to bardzo mocno. Na początek musimy wiedzieć, które paski nie grzeją - to oczywiście widać po tym, jak działa ogrzewanie. Po tem robimy coś takiego - miernik ustawiamy na napiecie i przykładamy jego końcówki pomiarowe - jedna do początku przrwanej ścieżki, druga powiedzmy 10cm dalej. Patrzymy co pokazuje miernik - przesuwamy sie dalej z pomiarem, aż trafimy na miejsce, gdzie pomiar będzie inny - miernik bedzie pokazywał dożo większe napięcie. Jeżeli tak się stanie, to znaczy, że przerwa jest między końcówkami pomiarowymi. Zmniejszamy odległość między końcówkami, tak, aby cały czas był zachowany ten sam pomiar - jeżeli jedną z końcówek przesuniemy za przerwe, to zmieni sie wartość pomiaru. Metoda ta pozwala bardzo dokładnie określić miejsce uszczkodzenia. A samo uszkodzenie, to tak, jak ktoś wcześniej napisał - czarny punkcik na pasku.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lut 13, 2009 10:36

kolego , LIPEK widze że siedzisz w temacie , ale napisz czy próbowałeś kiedykolwiek szukać miernikiem nastawionym na pomiar napięcia , przerwy w ścieżkach szyby ogrzewanej ? bo ja sie param elektroniką już 30 lat i powiem Ci szczerze że mi sie nigdy taki numer nie udał , dopiero mostkiem oporowym doszłem co i gdzie , sprzętu pomiarowego mam dosyć dużo ,ale żaden nie był przydatny , potem dopiero zrobiłem sobie przystawke do miernika którą idzie nawet odnaleźć przerwe na ścieżkach płytek drukowanych , nawet na gałęzi masy , ale to tylko na zasadzie porównania wartości oporu , przystawka jest tak czuła że musisz ją kalibrowć nawet po wymianie kabli pomiarowych

[ Dodano: 13 Lut 2009 09:39 ]
jak chcesz to moge Ci zapodać schemacik takiej przystawki , jest bardzo pomocna

[ Dodano: 13 Lut 2009 09:41 ]
zapomniałem jeszcze dodać że to działa tylko z miernikiem analogowym , nie cyfrowym , ale każdy co sie tym zajmuje powinien mieć jakieś stare LAVO lub UMa



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lut 13, 2009 22:50

miś fazi pisze:kolego , LIPEK widze że siedzisz w temacie , ale napisz czy próbowałeś kiedykolwiek szukać miernikiem nastawionym na pomiar napięcia , przerwy w ścieżkach szyby ogrzewanej
- próbowałem i dlatego to opsiałem. Jeżeli chcesz, to jutro moge zrobić zdjęcia dla przykładu, jak tego szukałem. Z początku też do tego podchodziłem jak Ty - że to jest podłączone równolegle itp. i że nie da się tego sprawdzić miernikiem itp. Ale potem sam sprawdziłem i wiem, że to dziala. Podejrzewam że machanizm działanie tej metody opiera się na prostym prawie ohma - w przerwanej ścieżce prad nie płynie - spadek napięcia więc jest na odległości 10cm bardzo znikomy (bo podczas pomiaru miernik pobiera jakiś tam prąd). Natomiast keidy jedna końćówkę pomiarową przystawimy do jednej strony paska, a drugą do drugiej, za przerwaniem, to będizemy mieli praktycznie napięcie 12V. I tutaj wystarczy wyczuć tylko ten moment, w którym miejscu mały spadek napięcia zamienia się na 12V. I to miejsce jest przerwą. Jak wystarczy mi czasu (rodzinka jutro przyjeżdża) to zrobię zdjęcia z miernikiem itp, jak to robie - coś w rodzaju fotoporady.

Być może coś tam lekko pokreciłem (robiłem to pół roku temu), ale zasada jest mniej więcej taka.
A no i oczywiście ogrzewanie szyby musi być włączone.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lut 13, 2009 23:37

musze kiedyś to wypróbować :bigok:
Ostatnio zmieniony pt lut 13, 2009 23:37 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 330 gości