Chciałem zacząć od tego oleju na zespole wtryskowym,ale nie mogę znaleźć rysunku RP, który by pokazywał odpowietrzenie tego silnika, a po prostu nie pamiętam i stąd pytanie. Czy w pokrywie zaworów jest coś jeszcze poza korkiem wlewu. Jeżeli tak to czy z tego czegoś co nazywają zaworem regulacji ciśnienia idzie przewód gumowy do układu dolotowego.
Czy masz możliwość sprawdzenia ciśnienia w cylindrach? Często taki pomiar w przypadkach do twojego pomaga w znalezieniu problemu, ale równie często gó..o pomoże. Tak czy inaczej nie zaszkodzi zmierzyć.
[ Dodano: 12 Lut 2009 14:47 ]
mazio_leczna, widzę że tu nie zaglądałeś jeszcze a znalazłem chwilkę aby napisać coś o tym
mazio_leczna pisze:czy to jest wina tego ze smierdzi w kabinie benzyna i z wydechu taki czarny dym jak by tylko na oleju chodzi i trudno mi jest go odpalic rano musze krecic dlugo
Niestety opisane niesprawności mogą mieć 1, 2 przyczyny wspólne lub jest ich więcej a wszystko składa się że jest jak jest.
Jak śmierdzi paliwo to trzeba by sprawdzić przewody, filtr, pompę (pompy) i itd. czy nie ma nieszczelności.
Co do trudności w odpalaniu to może to być powodem niewłaściwych dawek paliwa przy rozruchu np. przez uszkodzone czujniki temp cieczy chłodzącej, temp zasysanego powietrza, złego ciśnienia paliwa, stanu układu zapłonowego i jego ustawień. Wspomniane wcześniej ciśnienie w cylindrach (zbyt niskie) także może mieć swój udział.
Dymienie na czarno wg mnie zbyt bogata mieszanka, czyli za dużo paliwa w stosunku do zassanej ilości powietrza, lub nieprawidłowo ustawiony zapłon. Generalnie przyczyny jak wyżej.
Sprawdzenie zapłonu, stanu układu zapłonowego, czujników na silniku i instalacji elektrycznej dochodzącej do sterownika, błędów w sterowniku z pomocą diody (bo to RP), ciśnienia paliwa za pomocą manometru a nie palcem, było by wskazane aby ruszyć z miejsca. Nie wiem czy ktoś tak on-line jest w stanie konkretnie wskazać co jest uszkodzone, a ty tylko wymienisz i będzie OK.
I jeszcze jedno. Możesz iść na całość i odłączyć aku. Zostaną skasowane błędy i niektóre nastawy w sterowniku (się odtworzą później). Zanim to jednak zrobisz było by wskazane odczytać błędy ze sterownika, ale jak nie to też jakoś będzie.