powiedzcie mi dlaczego to jest takim czyms pokryte

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

powiedzcie mi dlaczego to jest takim czyms pokryte

Post autor: mazio_leczna » śr lut 11, 2009 16:40

witam zalanczam zdjecia i tam na tej czerwonej strzelce co ja widac na zdjeciu z tej wtyczki saczy sie olej nie wiem dlaczego i dlaczego to jest takie brudne i tym czyms pokryte i czy to jest wina tego ze smierdzi w kabinie benzyna i z wydechu taki czarny dym jak by tylko na oleju chodzi i trudno mi jest go odpalic rano musze krecic dlugo prosze o pomoc Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » śr lut 11, 2009 16:44

ile bierze Ci oleju ?


Obrazek

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr lut 11, 2009 16:57

Ja na Twoim miejscu bym sprawdzil czy aby nie pluje Ci olejem z rureczki od odmy...
Ja mam silnik RF i czesto mam zapluty olejem filtr powietrza, moze Tobie pluje do gaznika? To by tlumaczylo fakt dymienia na czarno....



Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » śr lut 11, 2009 16:57

minimalne ilosci jezdze caly czas i czasem bierze czasem nie bierze nie wiem czego tak a dzisiaj to myslalem ze juz nie odpali



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 11, 2009 17:12

mazio_leczna pisze:z wydechu taki czarny dym jak by tylko na oleju chodzi

Z oleju dym nie jest czarny, a siwo-niebieski. Czarny to niespalone paliwo czyli się zalewa.
mazio_leczna pisze:czy to jest wina tego ze smierdzi w kabinie benzyna
Jak wyżej za dużo paliwa, lub nieszczelność w ukł. paliwowym.
Ten syf na fotkach to olej. Nie pamiętam jak w RP rozwiązana jest sprawa odmy separatora oleju. Może ten olej to sprawka nieprawidłowo działającego separatora. Niestety taki stan rzeczy może być także powodem przedmuchów do skrzyni korbowej silnika czyli zużyte pierścienie itd.


JaroW

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » śr lut 11, 2009 17:26

a co to jest ten separator gdzie on sie znajduje kolego widze ze ty sie znasz dobrze pomoz to rozwiazac bo nie moge patrzec jak moja perelka cierpi a tak ladnie spiewala z tlumika, pomoz a sie odwdziecze w jakis sposob



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 11, 2009 17:38

Poszukam później czegoś poglądowego i podeślę


JaroW

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » śr lut 11, 2009 17:44

jesli pomozesz mi rozwiazac ten problem do walentynek to bede twoim wielkim dluznikiem



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 11, 2009 22:53

Chciałem zacząć od tego oleju na zespole wtryskowym,ale nie mogę znaleźć rysunku RP, który by pokazywał odpowietrzenie tego silnika, a po prostu nie pamiętam i stąd pytanie. Czy w pokrywie zaworów jest coś jeszcze poza korkiem wlewu. Jeżeli tak to czy z tego czegoś co nazywają zaworem regulacji ciśnienia idzie przewód gumowy do układu dolotowego.
Czy masz możliwość sprawdzenia ciśnienia w cylindrach? Często taki pomiar w przypadkach do twojego pomaga w znalezieniu problemu, ale równie często gó..o pomoże. Tak czy inaczej nie zaszkodzi zmierzyć.

[ Dodano: 12 Lut 2009 14:47 ]
mazio_leczna, widzę że tu nie zaglądałeś jeszcze a znalazłem chwilkę aby napisać coś o tym
mazio_leczna pisze:czy to jest wina tego ze smierdzi w kabinie benzyna i z wydechu taki czarny dym jak by tylko na oleju chodzi i trudno mi jest go odpalic rano musze krecic dlugo
Niestety opisane niesprawności mogą mieć 1, 2 przyczyny wspólne lub jest ich więcej a wszystko składa się że jest jak jest.
Jak śmierdzi paliwo to trzeba by sprawdzić przewody, filtr, pompę (pompy) i itd. czy nie ma nieszczelności.
Co do trudności w odpalaniu to może to być powodem niewłaściwych dawek paliwa przy rozruchu np. przez uszkodzone czujniki temp cieczy chłodzącej, temp zasysanego powietrza, złego ciśnienia paliwa, stanu układu zapłonowego i jego ustawień. Wspomniane wcześniej ciśnienie w cylindrach (zbyt niskie) także może mieć swój udział.
Dymienie na czarno wg mnie zbyt bogata mieszanka, czyli za dużo paliwa w stosunku do zassanej ilości powietrza, lub nieprawidłowo ustawiony zapłon. Generalnie przyczyny jak wyżej.
Sprawdzenie zapłonu, stanu układu zapłonowego, czujników na silniku i instalacji elektrycznej dochodzącej do sterownika, błędów w sterowniku z pomocą diody (bo to RP), ciśnienia paliwa za pomocą manometru a nie palcem, było by wskazane aby ruszyć z miejsca. Nie wiem czy ktoś tak on-line jest w stanie konkretnie wskazać co jest uszkodzone, a ty tylko wymienisz i będzie OK.
I jeszcze jedno. Możesz iść na całość i odłączyć aku. Zostaną skasowane błędy i niektóre nastawy w sterowniku (się odtworzą później). Zanim to jednak zrobisz było by wskazane odczytać błędy ze sterownika, ale jak nie to też jakoś będzie.


JaroW

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » czw lut 12, 2009 16:02

no to dobra powiedz mi jak mam odczytac bledy ze sterownika??



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt lut 13, 2009 00:31

Najpierw rysunki gdzie złącze
Obrazek
Obrazek
potem schemacik
Obrazek
to przykład kodu migowego
Obrazek
teraz opis jak to ugryźć znaczy zrobić i myślę że powinieneś wybrać drugi sposób ponieważ ja osobiście nie spotkałem mk2 z lampką MIL choć może akurat ty ją masz na desce, może być w tym języku
Obrazek
i na koniec opis znaczenia kodów, także po angielsku
Obrazek


JaroW

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » pt lut 13, 2009 17:06

czyli z jaka dioda? bo nie rozumiem chyba czaje gdzie ta kostak jest juz ona jest taka zolta? poczekaj a jak je odczytac mam go podlaczyc do kompa czy co? chodzi o diode w liczniku taka pomaranczowa?

[ Dodano: 13 Lut 2009 16:11 ]
wytlumacz mi jak mam zrobic znaczy odczytac te kody bo wiem ktora juz to jest wtyczka tylko jak to podlaczyc i sprawdzic jak co i gdzie najlepiej wytlumacz



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » sob lut 14, 2009 00:26

mazio_leczna pisze:czyli z jaka dioda?
elementy przydatne do całej procedury to:
-dioda świecąca LED z włączonym (dolutowanym) w szereg rezystorem ok.1,2k ohm (aby robiła na 12V), można także kupić w sklepie z częściami RTV diodę LED z wbudowanym wewnątrz rezystorem przystosowaną do zasilania 12V
-jakiś włącznik, choć można po prostu zwierać przewody
-kawałek przewodu, ew. konektorki, itp.
mazio_leczna pisze:bo nie rozumiem chyba czaje gdzie ta kostak jest juz ona jest taka zolta
żółta kostka jak na fotce, lub rysunku to złącze diagnostyczne
mazio_leczna pisze:poczekaj a jak je odczytac mam go podlaczyc do kompa czy co
niestety do tego sterownika silnika to kompa nie podłączysz. Tam możesz podłączyć tylko przewód z włącznikiem połączony z masą, lub sam (zwierany na krótko z masą) wg schematu aby wywołać procedurę odczytu błędów. Kody oznaczające błędy zostaną wymigane przez diodę lub MIL, cała trudność w liczeniu błysków i ich zapisie
mazio_leczna pisze:chodzi o diode w liczniku taka pomaranczowa?
A masz taką? Jak pisałem ja nie spotkałem w mk2 lampki MIL, choć w tym co podrzuciłem pisze, że może występować. Jedyne żółte diody w mk2 jakie widziałem to od świec żarowych i od świateł drogowych (jak mk2 było na topie to nie było niebieskich diod)
Całą procedurę masz opisaną po angielsku (poszedłem na skróty z rysunkiem) i opis co oznaczają poszczególne błędy. Jak to problem to napiszę po naszemu
Ostatnio zmieniony sob lut 14, 2009 00:28 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » sob lut 14, 2009 15:12

to napisz po naszemu dobra ja mam taka diode i podlacze to sobie tylko musze miec jeszcze kogos zeby liczyl mrugniecia, i powiedz mi jeszcze jak to podlaczyc bo ta kostka ma chyba dwa piny?pod ktory sie podlaczyc?i jak to robic jak to podlanczac na pare sekund i to liczyc i pozniej znowu czy jakos inaczej wytlumacz lepiej,a co to jest to MIL?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 446 gości