Strona 1 z 2

Problem z Przegrzewaniem sie silnika,płyn chłodzacy sie gotu

: śr lut 11, 2009 12:31
autor: Looser
Witam wszystkich, mam od jakiegoś czsu problem z przegrzewającym sie silnikiem, płyn w układzie chłodzenia się gotuje, gdy silnik złapie około 75 stopni zaczyna mi migać kontrolka oleju i trombi jakiś alarm. Niedawno wymieniłem termostat, napinacz paska rozrządu oraz pasek rozrządu, w dniu wczorajszym została założona głowica po planowaniu.. wyjechałem z warsztatu zrobiłem nim jakieś 40 km po warszawie. w pewnym momecie co chwila mi gasł aż wkońcu zauważyłem bardzo duży spadek mocy( zamiast przyspieszac po prostu zaczynał chamowac). Mam Golfa z 92 r. 1,8 (75KM) w gazie....
Post jest dosc dlugi ale chcialem wyczerpujaco przedstawic sytuacje. bede wdzieczny za wasze wypowiedzi. mam dosc i do tego nie wiem co mu jest i od czego zaczac..

: śr lut 11, 2009 14:17
autor: miś fazi
a przed planowaniem głowicy miałeś takie problemy ?

: śr lut 11, 2009 14:55
autor: roman58
Sprawdz korek od naczynia wyrównawczego może ci tylko wyrzuca a nie gotuje.W korku powinien być oring,bo on powiniem utrzymać pewne ciśnienie w układzie chłodzenia.

: śr lut 11, 2009 15:01
autor: Looser
tak przed planowaniem glowicy mialem problem z ukladem chlodzenia. a co do korka to jest w porzadku- byl wymieniany duzo wczesniej...

: śr lut 11, 2009 15:14
autor: Jarowo
Looser, a co na to twój mechanik bo piszesz że wyjechałeś z warsztatu?
Looser pisze:tak przed planowaniem glowicy mialem problem z ukladem chlodzenia
Czy wpadł ktoś na pomysł aby sprawdzić szczelność głowicy na wypadek ewentualnych pęknięć pomiędzy komorami spalania a płaszczem wodnym?
Czy przewody gumowe w układzie twardnieją na kamień? Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie wzrasta i przewody poza tym że są gorące robią się twardsze ale nie prawie na kamień.
Czy prawidłowo działa przelew do zbiornika wyrównawczego? Jak się układ nie odpowietrzy przelewem to w głowicy zostanie poduszka powietrzna i będą problemy.

: śr lut 11, 2009 15:20
autor: miś fazi
po pierwsze prz 75 stopniach nie ma prawa migać kontrolka ,ani piszczeć alarm , bo to jeszcze nie jest temperatura , ale skoro gotuje to czujnik temperatury na pewno jest walnięty bo w nim masz sygnał i do sterownika i do wskaznika w zegarach

: śr lut 11, 2009 15:38
autor: Jarowo
Looser, napisał że
Looser pisze:płyn w układzie chłodzenia się gotuje, gdy silnik złapie około 75 stopni zaczyna mi migać kontrolka oleju
Założyłem więc, że jak się gotuję to zaczyna ją wywalać, ale miś fazi, masz rację że coś tu nie gra.

: śr lut 11, 2009 15:41
autor: miś fazi
najpierw do sprawdzenia czujnik , a potem chłodnica czy jest drożna

: śr lut 11, 2009 16:32
autor: Looser
chlodnica wydaje mi sie ze jest drozna. gorny przewod jest az goracy a dolny ktory dochodzi do termostatu zaledwie letnie... dzieki wieczorem sprawdzimy czujnik. jesli moge to gdzie go szukac( nie jestem mechanikiem)...

: śr lut 11, 2009 16:44
autor: Jarowo
Looser pisze:wieczorem sprawdzimy czujnik
A wiesz jak? Dane kontrolne w publikacjach typu AUTO-Data definiują parametry czujnika, która daje sygnał dla sterownika silnika. Jak pamiętam na forum jeden z kolegów podał parametry czujnika dla zegarów (zdaje się spisał je z natury). Jak będziesz grzebał w aucie sprawdź także twardość węzy i czy z przewodu przelewowego w zbiorniku coś się leje.

: śr lut 11, 2009 16:48
autor: Looser
wlasnie przegladam ksiazke serwisowa Golf III ale jak na razie nic nie znalazlem... pozdrawiam.. choc wydaje mi sie ze po prostu nie ma pelnego obiegu w ukladzie chlodzenia i to jest problem ale nie mam pojecia co moze byc przyczyna... To tylko moje skromne zdanie na ten temat..

: śr lut 11, 2009 17:06
autor: Jarowo
Więc może właśnie poduszka powietrzna w głowicy z powodu zatkanego odpowietrzenia lub niestety pęknięcia głowicy. Ew. wywal całkowicie termostat.

[ Dodano: 11 Lut 2009 16:18 ]
Jak masz możliwość podłączenia lapka + VAG to możesz odczytywać temp. cieczy chłodzącej ze sterownika silnika i porównać ze wskazaniami zegara

: śr lut 11, 2009 17:26
autor: miś fazi
czujnik masz w króćcu przy głowicy , jest to czujnik czteroprzewodowy , czyli dwa w jednym , jedna sekcja daje impulsy do sterownika druga do wskaźnika , obie sekcje mają identyczne parametry temperaturowe , zdejmij obydwa węże z chłodnicy , podłącz do jednego węża z wodą i przepuść , zobaczysz czy woda przepływa swobodnie , będziesz pewny co do chłodnicy , jak chcesz sprawdzić czy cały obieg jest ok to najpierw wyjmij termostat , z chłodnicy zdejmij jeden wąż a drugi zdejmij ze zbiorniczka wyrównawczego ( ten grubszy )

: śr lut 11, 2009 20:14
autor: roman58
Przy tylu kombinacjach to wyciąg termostat i zobaczysz a tego węrza od pompy do krućca do głowicy ściśnij kluczem francuzem żeby nie łapał przez niego obiegu.