Strona 1 z 1

Zawór EGR

: śr lut 11, 2009 11:33
autor: szalonykon
Witam,
Czy jest może gdzieś fotoporada odnośnie czyszczenia lub zaślepienia zaworu EGR. Bo jakoś nie mogę znaleźć.
Pozdrawiam

: śr lut 11, 2009 11:53
autor: karol27

: śr lut 11, 2009 11:54
autor: stanislawski
Było opisywane:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... aw%F3r+egr
Tyle, że to Diesel... a Kolega ma benzynę.
Nie wiem czy to może mieć znaczenie...
fajne rysunki są:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: śr lut 11, 2009 13:02
autor: szalonykon
Jeszcze jedno pytanie- czy w przypadku gdybym chciał zaślepić zawór można gdzieś kupić gotowe blaszki do zaślepiania czy trzeba samemu wycinać.

: śr lut 11, 2009 13:55
autor: PvD
musisz sam wycinać, tylko lepiej z jakiejś grubszej blachy bo inaczej i tak Ci przepali

: śr lut 11, 2009 16:14
autor: pszczyna
Zaślepianie zaworu jest tylko możliwe dla diesli a benzyna absolutnie wykluczona a to z uwagi na mieszankę - wypełniasz części gazów obojętnych którymi są spaliny i w nich zawarte gazy

Więc zaślepianie EGR w benzynie jest tylko ze szkodą dla silnika

: śr lut 11, 2009 16:50
autor: szalonykon
Czy zawór EGR faktycznie może wpływać na zużycie paliwa (mi teraz pali prawie 10/100). Jeśli tak to w jaki sposób. Czy może ktoś ma rysunek budowy mojego zaworu EGR. Będę niezmiernie wdzięczny o podesłanie jego.

: śr lut 11, 2009 17:33
autor: PvD
Już kolega Ci wyżej napisał że w benzynie lepiej nie zaślepiać.
A co do spalania to miałem przez dłuższą chwilę to mi palił 10 l w mieście, a co do zaślpienia egr napewno Ci nie spadnie spalanie.

: śr lut 11, 2009 17:45
autor: szalonykon
Skoro tak, nie będę go zaślepiał. Rysunek jest mi potrzebny żeby wiedzieć jak go rozebrać i wyczyścić.

: czw lut 12, 2009 10:58
autor: hryniew
Słuchajcie mam pytanko - podepnę się pod temat. Jak powinien działać EGR? Sprawdzałem w swoim golfie przy okazji regulacji kąta wtrysku. Po zapaleniu obojętne czy silnik nagrzany czy nie, przy zdjętym przewodzie z intercoolera słychać wyraźnie jak EGR regularnie otwiera się i zamyka puszczając takie jakby strzały spalin do dolotu. Czy tak powinno być? Ma to częstotliwość powiedzmy około sekundy i nie zmienia się w zależności od nagrzania silnika. Przy delikatnym przegazowaniu mam wrażenie że na chwilkę zanika - nie chciałem gazować bardziej przy otwartym dolocie.

: czw lut 12, 2009 14:54
autor: Sztomel
hryniew pisze:EGR regularnie otwiera się i zamyka puszczając takie jakby strzały spalin do dolotu. Czy tak powinno być? Ma to częstotliwość powiedzmy około sekundy i nie zmienia się w zależności od nagrzania silnika. Przy delikatnym przegazowaniu mam wrażenie że na chwilkę zanika
tak właśnie powinno być, EGR tak pracuje na wolnych obrotach a zanika jak zwiększamy obroty silnika.

: pn lut 23, 2009 16:34
autor: szalonykon
Panowie,
Który to zawór EGR 1 czy 2, bo nie mogę dojść. Obrazek

: pn lut 23, 2009 20:22
autor: RAFI-R19
panowie czy aby na pewno w 1,6sr jest EGR bo chyba raczej nie :pub:

: pn lut 23, 2009 23:24
autor: szalonykon
W Silnikach APF napewno jest.