Strona 1 z 2

Problem z odpaleniem VR6

: śr lut 11, 2009 11:31
autor: automaniak1
witam koledzy zwracam się z prośą gdyż mam problem z odpaleniem mojego vr-a jest to swap z b3 do mk1.Silnik został przełożony z całą instalacją. Niby wszystko działa światła itp.kręci rozrusznik ale brak iskry i pompa nie działa.Po załączeniu stacyjki prąd jest lecz brak masy od ECU na przekażniku R12. Przekażnik R3 (109) załącza czyli i sterownik powinien załączyc sie w stan czynny ale jak to sprawdzic.dodam że w passacie do samego końca wszystko działało i auto jeżdziło.jak ktoś może pomóc lub doradzic to proszę. Jeszcze jedno pytanko jaki dokładnie przekażnik ma byc w R12 gdyż tu mam wątpliwości jedni mają 109 drudzy 167 lub 67 a wiem że to zależne od oznaczeń silnika ( mój to AAA nadwozie org. : passat 09.91r)

: śr lut 11, 2009 16:15
autor: TAZ
Mam schematy i inne pierdoły, jak chcesz to na weekendzie mogę podjechać i pogmeramy razem :grin: Może nawet przekaźniki by się znalazły.

: czw lut 12, 2009 21:35
autor: struna
67 i 167 to to samo,ostatnio mialem taki sam problem pompa nie zalaczla sie zdjolem obudowe 67 i zalaczylem recznie czyli czegos brakowalo sprawdzilem konrolka czy w skrzynce wyskakuje po stacyjce z 15 plus wiec byla sprawa jasna nie bylo masy z kompa zalaczalem na sucho czyli kabel na mase z kabla zoltego z niebieskim paskiem izaczelo chodzic a cala przyczyna bylo zjarane 109 i nie dawalo zasilaniana ecm
dodam jeszcze ze jak nie mialem iskry to niemialem zalozonego mostka w skrzynce bezpiecznikow

: pt lut 13, 2009 10:43
autor: automaniak1
dzięki za podpowiedzi ,wczoraj trochę posiedziałem w garażu sprawdziłem co nieco i zauważyłem coś dziwnego-po załączeniu stacyjki 109 powinna załączyc ECU . Według schematu prąd ze 109 na komp podaje pin 23 (niebiesko czerwony kabel) a w kości do kompa u mnie pin 23 jest pusty rozkręciłem kośc okazało się że ten kabel(nieb. czerw.) idzie na pin18 i prąd podaje stale niezależnie od 109 już się pogubiłem w tym. Myślałem że ktoś zmienił komp na inny i do kompa poprzestawiał sterowanie na kości, sprawdziłem po numerach komp i jest taki jak byc powinien.mase podając na pin 6 w kości kompa powinien załączy się 167 w R12 a nie robi tego gdy podam masę na pin 3 wtedy się włącza a pin 3 steruje wtryskiem. Coś ktoś poprzestawiał i nie wiem co ale auto przed rozbiórką hulało bez zastrzeżeń i poprzedni właściciel nic mi na ten temat nie mówił.Ja też komp z wiązką w całości przełożyłem a tu zonk :green_fuck: i nie zapali objawy typowe jak przy awarii 109 cho 109 pstryka po stacyjce ale gdzie ona ten prąd podaje to pal licho :bigok: .jak coś dojde to napisze idę szukac jak ktoś ma jakiś pomyśł to dajcie znac bo narazie idę w las a im dalej tym więcej drzew

[ Dodano: 13 Lut 2009 15:01 ]
czy ktoś mi może powiedziec od jakiego silnika jest ten sterownik o numerach BOSCH 0261 200 469 021906258

: pt lut 13, 2009 17:58
autor: TheBiSHoP
automaniak1 pisze:021906258
jakieś litery są jeszcze?

021906258 CK jest do ABV

: pt lut 13, 2009 18:09
autor: automaniak1
oprócztych numerów jest jeszcze druga naklejka z numerami *169.04*
*26SA1346*
*1220000036* nie wiem czy one coś powiedzą ale oprócz tych nie ma nic

[ Dodano: 13 Lut 2009 17:12 ]
jeżeli wiesz jakie numery ma sterownik do AAA to napisz

: pt lut 13, 2009 18:14
autor: TAZ
Popisz teraz do mnie na GG 2550824, może pomogę dość szybko :grin: :grin:

: pt lut 13, 2009 18:17
autor: automaniak1
nie mam konta na GG

: pt lut 13, 2009 18:20
autor: TAZ
A tlena masz ??

: pt lut 13, 2009 18:21
autor: TheBiSHoP
automaniak1 pisze:jeżeli wiesz jakie numery ma sterownik do AAA to napisz
zaleźy do jakiego rocznika

: pt lut 13, 2009 18:40
autor: automaniak1
nie wiem dokładnie gdyż poprzedni właściciel paska zmieniał w nim serce stary silnik wysiadł i włożył drugi .i mam pewne obawy czy przypadkiem stare serce nie było na aparacie zapłonowym a ten jest na module i z tąd mogą byc te hopki klocki z kompem

[ Dodano: 13 Lut 2009 17:42 ]
ponoc rok 95 serca ale nie jestem pewien na 100%

: pt lut 13, 2009 20:37
autor: struna
zobacz moze ma naklejke na pokrywie z danymi jaki kod silnika i jaki rocznik
tez kupilem silnik z 95 roku i mial immo zaczela sie lipa ale juz jakos dziala wszystko

: pt lut 13, 2009 22:12
autor: TAZ
Piszę do kolegi pw, że jutro mogę mu pomóc, a on mnie olewa, więc niech się bawi sam. :green_fuck:

: pt lut 13, 2009 22:37
autor: automaniak1
nie ma naklejki starta został tylko lekki ślad po niej a numery silnika z bloku to początek AAA i w papierach jest naklejka ta sama co w kole zapasowym mówiąca o numerach AAA czyli stary silnik był z tym oznaczeniem tylko teraz pytanie czy miał taki sam układ sterujący zapłonem .a czy immo mógłby się rozstroic mimo że całą instalację wraz z kluczem i stacyjką przełożyłem,a czy ABS ma jakiś wpływ gdyż jego sterownik też jest załączany po stacyjce choc ma osobne przekażniki nad skrzynką bezpieczników zamocowane do scianki grodziowej