Strona 1 z 1

Drgania silnika, nierówna praca, błąd czujnika ciśnienia atm

: śr lut 11, 2009 00:27
autor: robak1011
Witam,
3 dni temu Golf MK4 1,6 16V 2002r. zaczął szarpać, silnik na niskich obrotach wpadał w drgania, naturalnie spadła moc silnika, pojawiła się kontrolka silnika, mrugająca i stale występująca. Diagnoza była następująca na Vagu, problem 3 cylindra, nadmienię, że już 2 razy miał ten problem w przeciągu 2 lat :) i problem przepustnicy.
Cewka zapłonowa została wymieniona, plus wszystkie świece, aby nie było przebić, przepustnica wyczyszczona, silnik krokowy nastawiony lepiej.
Auto przeszło także adaptację, niestety obroty jeszcze wahają się w okolicach 1100-1200, czasem zejdą do poziomu około 900. Zauważyłem, że jak naciskam hamulec i go puszczam, obroty delikatnie wzrastają, CZEMU?
Dodatkowo wyskoczył błąd czujnika ciśnienia atmosferycznego, co można na to poradzić? Być może dalej jest problem na przepustnicy...
Dziękuję bardzo za odpowiedź

: śr lut 11, 2009 09:52
autor: Jacek75
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212247

W związku z powyższym poszukałbym nieszczelności w okolicach filtru powietrza, korka wlewu oleju, odpowietrzenia (odmy) i zaworu EGR, przewody schodzą się do przepustnicy i rozpięcie któregokolwiek z nich daje taki efekt.
Co do błedu na 3 cylindrze, to na ogół cewka, świeca lub uszczelnienie przy wtryskiwaczu, sprawdzić w ostateczności kompresję na tym cylindrze.

: czw lut 12, 2009 23:48
autor: robak1011
Witam,
problem zniknął, najprawdopodobniej przepustnica potrzebowała trochę czasu na pełną adaptację. Teraz obroty wynoszą ok. 850 na biegu jałowym.
Pozdrawiam,
Robert

: pt lut 13, 2009 17:34
autor: Jacek75
Na rozgrzanym silniku (90 stopni) zakres obrotów jałowych 640-720 obrotów.

W takim razie odpalano silnik przy zdjętym filtrze i/lub korku oleju i/lub odpowietrzeniem od wlewu (mały zaworek i rurka) jak robione było z cewką - to powoduje wyskoczenie błędu ciśnienia.

: śr lut 18, 2009 13:11
autor: wojo9
Witam serdecznie.Chciałbym podpiąć się do tego tematu.Otórz w moim MK4 1.6 16V 2000r,pojawił się podobny problem,z tym że u mnie najpierw zapalił się EPC a później CHECK.Błąd czujnika ciśnienia atmosferycznego.Przed wykasowaniem błędu objawy niby ustąpiły,a kasowanie błedu pomogło tylko na chwilę,kontrolki dalej się zapalają.Parę dni wcześniej zaślepiłem zawór EGR.Czy może to mieć coś wspólnego i czy ktoś wie gdzie jest ten czujnik ciśnienia atmosferycznego.Pozdrawiam.

: śr lut 18, 2009 20:24
autor: Jacek75
Czujnik ciśnienia w benzynie jest w kolektorze ssącym. Błąd oznacza gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym (lewe powietrze). W benzynie nie wolno zaślepiać EGR (sorry nie sprawdziłem co to AUS)

: śr lut 18, 2009 21:50
autor: wojo9
Dzięki za cenne rady.Na pewno skorzystam.AUS jest to silnik wkładany dosyć krótko,bo od maja 2000 do połowy chyba 2001r.,jest to zmodernizowana wersja ATN.

: śr lut 18, 2009 22:17
autor: Jacek75
Obrazek

5 to czujnik rzeczony, do sprawdzenia szczelnosc: 32 (idzie do pokrywy przy wlewie oleju), 20 lub 20a w zaleznosci od modelu i wersji egr - 13, 13a no i filtr który leży na 11
Ciągły błąd ciśnienia może być od zaślepionego/uszkodzonego EGR

: czw lut 19, 2009 07:38
autor: wojo9
Dzięki za schemat i dalsze wyjaśnienia.Bardzo mi to pomoże w usunięciu usterki.Domyślam się że chodzi o 6 w niebieskim kółeczku a nie 5.Chyba że coś pomieszałem.Pozdrawiam.