Uzdatniacz paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Uzdatniacz paliwa

Post autor: Krembul » ndz wrz 04, 2005 10:35

Witam!
Czy ktoś z Was używajakiegoś uzdatniacz do benzyny??? Chodzi mi o użytkowników golfów z LPG. Ostatnio mojemu znajomemu coś się w samochodzie sypnęło (wtryskiwacze i coś jeszcze) i mechanik powiedział mu, że prawdopodobnie paliwo się bardzo zestarzało w zbiorniku i jak odpalił na benzynie to coś chrupnęło, coś zgrzytnęło i był koniec. Widziałem gdzieś na stacji takie uzdatniacze tylko nie wiem co o nich sądzić. Stosował ktoś kiedyś? Może jakiś konkretny specyfik poleci???


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

greg

Post autor: greg » ndz wrz 04, 2005 11:48

Na stacji to jest "uzdatniacz" bo już ołowiówki nie sprzedają. Benzyna żeby się starzała? No co Ty chyba że z olejem. Ja ostatnio dostałem od mojego dziadka z zapasów kartkowych benzynę i jeździ maluch aż miło. Więc ten mechanik pierdoły gada. Co oktany uciekły??



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » ndz wrz 04, 2005 12:24

Nie wiem co uciekło ale prawdą jest, że paliwo się starzeje. Poza tym różni się od siebie paliwo zimowe i letnie. Jak podjedziesz na stację benzynową to na pewno znajdziesz taki specyfik wśród środków czyszczących wtryskiwacze i uszczelniaczy silników.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

greg

Post autor: greg » ndz wrz 04, 2005 13:06

paliwo zimowe a letnie to mówimy o ON - chodzi o odporność na parafinowanie tj. wytrącanie się parafiny pod wpływem zimnego powietrza. Co do benzyny tro nie wiem czy jest letnia i zimowa. Wiem na pewno że nie odczuwana była róznica w pliwie które stało ponad 20lat

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2005 1:08 pm ]
a co za tym idzie to że u w golfie Twojego kolegi stało rok czy dwa( w co wątpię) nie powinno mieć wpływu. Wpływ mogło by mieć tylko zatankowanie podrobionego paliwa a nie przestanie. Co prawda to tylko moja opinia a nie koncernów paliwowych ale przeciez mają zapasy rezerwy, które są nie ruszane przez długi czas



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » ndz wrz 04, 2005 13:15

dokładnie......uniwersalna to i sie moze po jakims czasie starzeje i traci swoje parametry ale na pewno nie bezołowiowa....a te uszlachetniacze do banzyny to sa po to aby np przeczyscic wtrsyki itd bo jak wiadomo jak ktos ma gaz i jezdzi na pustym baku paliwa to na sciankach skrapla sie woda...i własnie bo to sa rózne specyfiki aby to wode wiazac...


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

trebor102
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 07, 2004 12:53
Lokalizacja: kuj.-pom.

Post autor: trebor102 » ndz wrz 04, 2005 13:27

Ćwikła ma rację . Głównie chodzi o wodę . Kiedyś lało się denaturat aby ją wiązał i nie zalegała w rurkach emulsyjnych i dyszach gażnika. Natomist uszlachetniacze ( oprócz tej funkcji ) mają dodawane różne rozpuszczalniki które usuwają nagar i nalot z różnych części układu paliwowego. A zimowy czy letni jest tylko olej napędowy. Chociaż i z tym do końca tak już nie jest . Kiedyś był ze związku radzieckiego olej Z-45 i wtedy wytrącała się parafina dopiero przy około - 40 st.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » ndz wrz 04, 2005 14:29

Benzyna też jest letnia i zimowa. Chodzi o prężność pary spalin.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: briano » ndz wrz 04, 2005 14:43

Krembul pisze:Benzyna też jest letnia i zimowa. Chodzi o prężność pary spalin.
To się zgadza wiem bo pracuje w branży :grin: A krembul jako tako uzdatniaczy nie ma są jedynie preparaty czyszczące wtryski i cały ukłąd paliwowy, zmniejszające niby spalanie itp.
Moja rada to po prostu wyjeżdżać co jakiś czas paliwo i nie tylko gas i dolewać świerze :hmm:



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » ndz wrz 04, 2005 14:51

dokladnie dlatego ja zawsze odpalam autko na gazie i co jakis czas zrobie na beznynie kilka kilometrów z duza predkosci(nieraz max)zeby wtryski popracowały


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

greg

Post autor: greg » ndz wrz 04, 2005 15:30

nie ma to jak gnojowozem(dieslem) - nie martwię się o miejsce w bagażniku i czy mi się zestarzeje paliwo czy nie. A naprawdę jeżdżę jeszcze maluchem na kartkowym paliwie i bez zarzutu.



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » ndz wrz 04, 2005 15:34

stary poczciwy diesel to jest to wiem bo sam mam(marki nie podam)co do nowych diesli to juz trza o nie naprawde dbac...jak nie turbina moze pasc to pompa wtryskowa..wiec byle ropy tez tam lac nie mozna


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 160 gości