Strona 1 z 1

wymiana uszczelki pod głowicą

: sob wrz 03, 2005 22:00
autor: kubavwujek
mam problem z moim golfikiem MK3 1.8 ponieważ ciśnienie oleju jest bardzo niskie
miga mi kontrolka i wyje brzęczyk.
nie jestem żadnym mechanikiem ale chciałbym wymienić uszczelkę sam
czy warto samemu się brać za tę robotę? na co zwracać szczególną uwagę?

Re: wymiana uszczelki pod głowicą

: sob wrz 03, 2005 23:00
autor: piotr1979
kubawujek pisze:mam problem z moim golfikiem MK3 1.8 ponieważ ciśnienie oleju jest bardzo niskie
miga mi kontrolka i wyje brzęczyk.
nie jestem żadnym mechanikiem ale chciałbym wymienić uszczelkę sam
czy warto samemu się brać za tę robotę? na co zwracać szczególną uwagę?
jak znasz sie troche na mechanice to mozesz sie sam wziac za ta robote,ale jak nie to daj to jakiemus fachurze.masz klucz dynamometryczny?bo to chyba najwazniejsze bedzie.nie wiem moze glupoty gadam i sie nie znam ale ja bym sie za to sam nie wzial.

: ndz wrz 04, 2005 07:33
autor: Kaktus
wymiana uszczelki pod głowicą nie usunie ci problemu brzęczyka ( co ma piernik do wiatraka?). Jeśli koniecznie chcesz sam tą uszczelke wymieniać to powinienes wiedziec jak dokręcic głowicę( kolejność dokręcania śrub, i moment dokręcania) i potem tylko ustawisz rozrząd i po robocie. Ale moja rada :jak juz głowica zdjęta to warto ją planować , wymienić uszczelniacze zaworowe i lekko na paste dotrzeć zawory. Koszt uszczelniaczy 10zł, a planowanie ok 30zł ale zwróci ci sie to bo spadnie zużycie oleju.

: ndz wrz 04, 2005 09:14
autor: kubavwujek
Kaktus pisze:wymiana uszczelki pod głowicą nie usunie ci problemu brzęczyka ( co ma piernik do wiatraka?
pewien mechanik powiedział mi że silnik nie trzyma ciśnienia oleju a brzęczyk odpowiada właśnie za ciśnienie przeciaż
a uszczelkę i tak trzeba wymienić bo pojawił się olej na silniku

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2005 09:23 ]
i jeszcze jedno pytanie : czy są potrzebne jakieś klucze specjalistyczne ?

: ndz wrz 04, 2005 09:31
autor: Kaktus
Zmień mechanika bo Cię oszukuje lub niedouczony. Uszczelka pod głowicą nie ma związku z ciśnieniem oleju. O tym problemie było juz dużo pisane na forum ( poszukaj). Przyczyną może być uszkodzony czujnik cisnienia oleju, lub panewka na wałku pośrednim, albo pompa olejowa z powodu jeżdzenia na podejrzanej jakości oleju.

: ndz wrz 04, 2005 09:43
autor: ksorzel
ostatnio wymienialem uszczelke pod glowica bo byl wyciek i za calosc naprawy z planowaniem, nowa uszczelka, olejem i kosztem robocizny to jakies 300 zl.
robilem to chyba u najlepszego mechanika w swoim regionie ale przynajmniej wykonanie pierwsza klasa no i autko dostalo dodatkowe pare konikow :D

: czw cze 15, 2006 18:37
autor: maciek1978
witam serdecznie.właśnie mam zamiar wymieniać uszczelkę u kolegi w mk3 1.4. mam pytanie :hmm: jakie sa momenty dokręcania glowicy i na co należy zwrócić uwagę.pozdrawiam

: pt cze 16, 2006 11:06
autor: silent_rob
kubawujek pisze:
Kaktus pisze:wymiana uszczelki pod głowicą nie usunie ci problemu brzęczyka ( co ma piernik do wiatraka?
pewien mechanik powiedział mi że silnik nie trzyma ciśnienia oleju a brzęczyk odpowiada właśnie za ciśnienie przeciaż
a uszczelkę i tak trzeba wymienić bo pojawił się olej na silniku

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2005 09:23 ]
i jeszcze jedno pytanie : czy są potrzebne jakieś klucze specjalistyczne ?
potrzebna gwiazdeczka 12 katna :] co do wycieku oleju to nie ma wplywu napewno na cisnienie bo gdyby przez wyciek spadalo to by wysralo caly olej w chwilunie :] bardziej zajalbym sie zdjeciem michy olejowej i sprawdzeniem stanu pompy :pub: