Strona 1 z 3

Gaźnik Jednopunktowy Jak Podłaczyc?

: pn lut 09, 2009 14:13
autor: Lukasz1988
witam posiadam golsa 2 na jednopunkcie poj.1.8 90 KM.Leje mi wtrysk.nie moge nigdzie dostac samego wtrysku i musze kupic caly gaznik.prosze niech mi ktos jakies zdjecia przesle albo niech wytlumaczy jak to sie robi.Chodzi mi tez o podlaczenie przewodow cisnieniowych.potrzebuje zdjec.prosze pomózcie bede wdzieczny.

: pn lut 09, 2009 17:21
autor: blazejm
powinieneś mieć naklejkę pod maską ze schematem przewodów podciśnieniowych. Może ktoś z forumowiczów ma fotkę tej nalepki, ja mógłbym Ci jutro zrobić i wysłać bo auto mam na parkingu dość daleko od akademika. I tak swoją drogą to nie jest żaden gaźnik tylko wtrysk:P

wtrysk

: pn lut 09, 2009 18:43
autor: Lukasz1988
dzieki za pomoc czekam na zdjecia ale lepiej zrob mi zdjecia calego tego wtrysku bo na naklejce niewiele zobacze.

: pn lut 09, 2009 20:58
autor: blazejm
ok, jutro przed południem wstawie fotki

: pn lut 09, 2009 21:34
autor: remi76
To ze leje u ciebie wtrysk to nie koniecznie musi być wina wtrysku, kiedyś u znajomego tez sie tak działo, zepsuty był komputer, radziłbym to sprawdzic zanim zaczniesz coś kupować.

Re: Gaźnik Jednopunktowy Jak Podłaczyc?

: pn lut 09, 2009 21:44
autor: mate64
Lukasz1988 pisze:witam posiadam golsa 2 na jednopunkcie poj.1.8 90 KM.Leje mi wtrysk.nie moge nigdzie dostac samego wtrysku i musze kupic caly gaznik.prosze niech mi ktos jakies zdjecia przesle albo niech wytlumaczy jak to sie robi.Chodzi mi tez o podlaczenie przewodow cisnieniowych.potrzebuje zdjec.prosze pomózcie bede wdzieczny.
Po 1. nie ma czegoś takiego jak gaźnik jednopunktowy, jest albo wtrysk albo gaźnik.

Po 2. szukajka nie gryzie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63447

Po 3. co rozumieć przez to że wtrysk ci leje? Nie trzyma wtryskiwacz? Odłącz wtyczkę (brązową) od wtryskiwacza i sprawdź czy się zamknie szczelnie, jeśli tak problem nie tkwi we wtryskiwaczu. Może warto by zczytać kody błyskowe?

: pn lut 09, 2009 22:20
autor: edzio
czujnik temp.wody i TPS sprawdzic,zazwyczaj czujnik temp. wody ma przerwę ,dlatego sterownik podaje dużo paliwa i są problemy z uruchomieniem ciepłego silnika.

wtryskiwacz

: wt lut 10, 2009 11:47
autor: Lukasz1988
dzieki za pomoc wszystkim.mam rozumiec ze jak odlacze ta wtyczke to od razu z wtrysku ma nic nie poleciec tak?obserwowalem jak paliwo leci podczas gdy silnik pracowal paliwo zamiast byc rozpylane to lecialo curkiem i przy dodaniu gazu bylo lepiej ale gdy tylko zszedl na wolne obroty dalej to samo i dlatego mam benzyne w oleju i mi sie wydaje ze to wtrysk do wymiany jest a komputer jest raczej w porzadku.moze macie mozliwosc przeslac jakis film odnosnie tego wtrysku jak te paliwo ma leciec a i dodam jeszcze ze palil mi dwa razy wiecej gdzies ok 15l/100km.

: wt lut 10, 2009 12:44
autor: blazejm
zamieszczam fotkę tej naklejki ze schematem podłączenia podciśnień:

Obrazek

wtryskiwacz i przewody cisnieniowe

: wt lut 10, 2009 15:02
autor: Lukasz1988
dzieki za zdjecie. a nie wiecie co moze sie dziac jak te przewody beda zle podlaczone?czy moze wtedy wiecej palic?za co te przewody sa odpowiedzialne?

: wt lut 10, 2009 15:13
autor: blazejm
przewód oznaczony na biało odpowiada za otwierania klapki ciepłego powietrza w obudowie od filtra powietrza (otwiera się jak silnik jest zimny, wtedy silnik ciągnie ciepłe powietrze ogrzane przez kolektor wydechowy, potem powinna się zamknąć żeby ciągnąć zimne powietrze).Czarny przewód idzie do aparatu zapłonowego i odpowiada za przyspieszanie zapłonu. Pozostałe przewody służą do podłączenia obudowy wtrysku z wtryskiem.

przewody cisnieniowe

: wt lut 10, 2009 15:55
autor: Lukasz1988
dzieki za odpowiedz.ale za dzialanie wtrysku odpowiada co innego te przewody tylko powietrzem kieruja.wiesz bede musial caly ten wtrysk chyba wymienic razem z przepustnica to chyba nie bedzie trudne to przelozenie a nie widziales jak paliwo leci z wtrysku?moze ktos widzial.chodzi zeby mi ktos to wytlumaczyl wiem ze to ma byc rozpylenie a u mnie to widac te paliwo na przepustnicy jak one tam jest.

Re: przewody cisnieniowe

: wt lut 10, 2009 18:14
autor: mate64
Lukasz1988 pisze:dzieki za odpowiedz.ale za dzialanie wtrysku odpowiada co innego te przewody tylko powietrzem kieruja.wiesz bede musial caly ten wtrysk chyba wymienic razem z przepustnica to chyba nie bedzie trudne to przelozenie a nie widziales jak paliwo leci z wtrysku?moze ktos widzial.chodzi zeby mi ktos to wytlumaczyl wiem ze to ma byc rozpylenie a u mnie to widac te paliwo na przepustnicy jak one tam jest.
Kolego coś nie tak, podciśnienia nie sterują tylko powietrzem, ale tez przyspieszeniem zapłonu przy obciążeniu itp.

Jeśli zdejmiesz dolot i na zamkniętej przepustnicy zapalisz auto to paliwo owszem będzie sie zbierać na klapce przepustnicy, tak jakbyś psikał rozpylaczem ogrodowym, i spływac niżej do kolektora

W sumie nie rozumiem dokłądnie jaki masz problem?

Spalanie 15 litrów benzyny jest owszem za duże, jaki jest stan i marka filtra powietrza, czy działa prawidłowo niebieski czujnik temperatury? Jaki dokładnie to silnik i wtrysk?

wtrysk

: wt lut 10, 2009 18:34
autor: Lukasz1988
silnik 1.8 na jednopunkcie wtrysk firmy bosch.problem mam z wtryskiem poniewaz benzyne mam w oleju i domyslam sie ze to wtrysk leje i chce teraz go wymienic a czy przez zle podlaczenie tych przewodow cisnieniowych moglo sie paliwo dostawac do oleju?czujnik niebieski i sonda lambda jest nowa to napewno jest dobre.