Strona 1 z 1

Mk [III] - WAHACZE

: sob wrz 03, 2005 10:22
autor: h2o
Witam

Mam golfa III. Siedzi na sportowym zawieszeniu. Wygląda kozacko, ale mnie zależy bardziej na komforcie i chcę je zmienić na standardowe. Pytałem juz czy do normalnych amorów mogę założyc sportowe springi, ale nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi - może dlatego, że nie potrafię powiedzieć o ile ta zawiecha obniża. W każdym razie amory są żółte, a springi niebieskie. Ostatnio pytałem mechaniora ile bedzie kosztowała zamiana zawieszenie jednak ten zaczął mi coś mówić o wahaczach. I tu pytanie - czy przy zmianie zawichy sportowej na seryjną tez trzeba zmienić wahacze??? Ile takie wahacze mogą kosztować (uzywki), no i ile sztuk musiałbym kupić -2 czy 4?
Poza tym ile moge dostac obecnie za komplet sportowego zawieszenie - springi + amory?

pozdrawiam i czekam na odpowiedź

: sob wrz 03, 2005 12:06
autor: blackwhite
IHMO nie ma konieczności wymiany wachaczy, wystarczy zmienić amory i sprężyny.
a co do ceny zawieszenia to poszukaj na przykład w Allegro ile coś takiego kosztuyuje.
Zależy od firmy i stanu technicznego.

: sob wrz 03, 2005 12:16
autor: Krembul
Ja kupiłem kompletne zawieszenie (amortyzatory i sprężyny do golfa GT 96r) za 150euro w niemczech. Zawieszenie to ktoś wymienił na sportowe po przejechaniu 1000km więc jest praktycznie nowe. Za używany komplet sportowego zawieszenia (w zależności od firmy i stanu technicznego) dostaniesz 500 - 600zł. Wahaczy się nie wymienia. Zamienić możesz sobie sam. Nic prostrzego. 1,5h roboty i po krzyku. Później tylko ustawienie zbieżności.

: sob wrz 03, 2005 13:18
autor: h2o
Dzięki chłopaki za info :pub:

Napiszcie mi jeszcze czy jak będę zmieniał zawieszenie na seryjne to musze kupować do przodu całe kolumny Macphersona czy nie? Bo byłem w kilku warsztatach i w każdym mówią co innego. Ja sie na tym zbytnio nie znam więc pytam. Może da radę kupić tylko sam amortyzator?

pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za odpowiedzi

: sob wrz 03, 2005 14:09
autor: miomio1
w mk3 są całe kolumny Macphersona, nie można dokupić samych wkładów

: sob wrz 03, 2005 14:39
autor: blackwhite
Dokładnie.Kup jakieś dobre Amorki i sprężyny.
Ja polecam Kayaba, są nie drogie i dobre.Co do sprężyn t onie wiem ile koosztują , ale amory 175 za szt., Bynajmniej ja tyle płaciłem miesiąc temu.

: sob wrz 03, 2005 16:22
autor: h2o
Wrócę jeszcze do tych wahaczy. Zapomiałem dodać, że jeden mechanior przekonywał mnie, że jeżeli auto było obniżane w niemczach (a było :helm: ) to koleś mógł także zmienić wahacze. Więc jeżeli zmienił wahacze na sportowe to czy ewentualnie pod te wahacze mogę załozyć seryjne amory i sprężyny? Pytam bo nie chcę żeby mnie koleś naciagnął na niepotrzebny wydatek. Nie znam się na tym, ale ta zamiana wahaczy wydawała mi się trochę dziwna.

I na koniec - pod zwykły amor mogę zapodac sportowe springi? Wczesniej pisali mi, że jak obniżają do -40mm to będzie gitara. Jeżeli nie to czeka mnie zakup seryjnych :bigok: .

pozdrawiam i dzięki za kolejne odpowiedzi

: sob wrz 03, 2005 17:00
autor: Krembul
Ja miałem obniżenie 60/60. Wahacze były seryjne więc u Ciebie pewnie też takie są. Do przodu tak jak kolega wcześniej pisał musisz kupić całe kolumny. Z tyłem można się bawić. Do seryjnych amortyzatorów można założyć sportowe sprężyny obniżające chyba max o 30 lub 40. Nie jestem tego pewien. Lepszy jednak efekt uzyskasz jeśli założysz seryjne sprężyny do sportowych amortyzatorów. Jeśli jednak masz krótsze amortyzatory od serii to nie da rady bo na górkach będzie Ci stukał (za mały skok).

: sob wrz 03, 2005 17:26
autor: miomio1
Ja nie słyszałem o wahaczach sportowych ...Są takie??

: ndz wrz 04, 2005 00:17
autor: Krembul
Też nie słyszałem.