Strona 1 z 1

problem z obrotami b. jałowego 1,8 GX 84 km K-Jet z lamdą

: pn lut 09, 2009 10:25
autor: ozzman1979
Witam. Mam problem z obrotami na biegu jałowym w silniku 1,8 GX 84 km K-Jetronic z lamdą (wersja na USA i Kanadę). Otóż wysprzęglając na luz podczas jazdy gdy silnik schodzi z obrotów to potrafi zgasnąć czasem, ale najczęściej obroty faluja przez chwilę w przedziale 650-750 do 1000 zanim się ustabilizują na około 850. Trawa to około 2-5 s nim nastapi stabilizacja. Podobnie jest na biegu jałowym - gdy nie dotyka się gazu, silnik chodzi równo, przygazowanie sprawia, że silnik schodzac z obrotów ma takie same wahania obrotów nim sie one nie ustabilizują. W tym przypadku nie zanotowałem zgaśnięcia. Zdarza sie ono tylko podczas jazdy, gdy wyrzucę na luz. Nie wystąpuje za każdym razem, ale się zdarza. Dodam, że silnik jest bardzo dynamiczny, bardzo czuły na gaz (bardzo szybka reakcja na wciśnięcie gazu) nic nie zacina się i nie muli. Zimny i ciepły zapala natychmiast od pierwszej iskry. Analiza spalin wzorowa. Silnik oczywiście na benzynie bez LPG. Co mu może dolegać?

: pn lut 09, 2009 10:53
autor: pancur0
Może silniczek krokowy ?

: pn lut 09, 2009 11:03
autor: ozzman1979
Cos mi się zdaje, że nie masz pojęcia n/t wtrysku mechanicznego. W tym układzie nie ma żadnego silnika krokowego. Kto jeszcze ma jakis pomysł?

: pn lut 09, 2009 11:28
autor: pancur0
ano !:D
moze kto inny pomoze ;)

: pn lut 09, 2009 13:24
autor: ozzman1979
nikt nie pomoże? :-)

: pn lut 09, 2009 14:34
autor: toffic
wykreć śrube na przepustnicy, pamiętasz może co wyszło na analizatorze??

: pn lut 09, 2009 14:56
autor: HugokopteR
tarcza spietrzajaca? rozdzielacz wtrusku?

: pn lut 09, 2009 15:15
autor: ozzman1979
co do analizy spalin, to nie pamietam dokładnie, ale wyszło ponoc idealnie, jak na nowym silniku. Wszelakie tlenki, węglowodory itd idealnie. Co do rozdzielacza to chyba można wykluczyć, bo samochód był badany na każdym cylindrze (analiza spalin) i każdy cylinder dostaje idealnie tą sama dawkę paliwa. Tarcza chyba też ok, bo nic nie zacina się, bardzo równo wkręca się na obroty w miarę otwierania przepustnicy, samochód jest rewelacyjnie dynamiczny i czuły na gaz i mało pali (może nie uwierzycie, ale przy normalnej jeździe w samym mieście pali 8,5 l). Co do dynamiki, to w 11,5 s zawija się do setki, więc chyba nie jest źle. Jakies dalsze sugestie??

: pn lut 09, 2009 16:51
autor: toffic
ozzman1979 pisze:Jakies dalsze sugestie??
napisałem wyżej

: pn lut 09, 2009 18:21
autor: ozzman1979
tzn jaką śrubę?

: pn lut 09, 2009 20:15
autor: CSR_GTI
tzn jaką śrubę?
coś mi sie zdaje że nie masz pojęcia nt tego wtrysku :chytry: Sruba na przepustnicy - o tą chodzi toffic'owi.

Nie wiem jak to tam dokładnie w GX wygląda ale moze zestyk zamknietej przepustnicy jest też coś winny?

[ Dodano: Pon 09 Lut, 2009 ]
CSR_GTI pisze:Sruba na przepustnicy
sory stary ale tego inaczej sie neida określić :helm: