Strona 1 z 1

Wyciek płynu chłodniczego mokry cały blok silnika

: ndz lut 08, 2009 21:06
autor: petek20
Witam,
od około dwóch miesięcy zauważyłęm że ubywa mi płynu chłodniczego, tak raz na miesiąc zapala mi się kontrolka od płynu i musiałęm dolać, teraz zauważyłem że silnik jest mokry,tzn. blok silnika,szczególnie po stronie skrzyni biegów, widać tam płyn chłodniczy, mój silnik to 1.9 TDI (AFN),nie zauważyłęm żadnych objawów żeby się coś działo z autem jeździ normalnie, jedynie może jest nieraz problem z odpaleniem jak jest ciepły ale to chyba nie ma związku.
Czy ktoś miał coś takiego,jaka może być przyczyna, co zepsute? Bo chyba to nie uszczelka pod głowica.
Pozdrawiam

Re: Wyciek płynu chłodniczego mokry cały blok silnika

: ndz lut 08, 2009 21:09
autor: jarkob
petek20 pisze:Witam,
od około dwóch miesięcy zauważyłęm że ubywa mi płynu chłodniczego, tak raz na miesiąc zapala mi się kontrolka od płynu i musiałęm dolać, teraz zauważyłem że silnik jest mokry,tzn. blok silnika,szczególnie po stronie skrzyni biegów, widać tam płyn chłodniczy, mój silnik to 1.9 TDI (AFN),nie zauważyłęm żadnych objawów żeby się coś działo z autem jeździ normalnie, jedynie może jest nieraz problem z odpaleniem jak jest ciepły ale to chyba nie ma związku.
Czy ktoś miał coś takiego,jaka może być przyczyna, co zepsute? Bo chyba to nie uszczelka pod głowica.
Pozdrawiam

Witam, miałem podobny problem. Winą był nieszczelny jeden z trójników przy bloku silnika i sparciała guma węży. Radze to sprawdzić w pierwszej kolejności.

: ndz lut 08, 2009 21:10
autor: dziejo
petek20 pisze: Bo chyba to nie uszczelka pod głowica.
Pozdrawiam
jestes przewrazliwiony :bajer:
z pewnoscia wyciek masz gdzies z jakiegos krócca
lub innego połaczenia wytrzyj do sucha wtedy przypatrz sie dokładnie na gorącym silniku jak i na zimnym

: ndz lut 08, 2009 21:13
autor: petek20
to jak kruciec jest uszkodzony to prawie cały blok silnika może być mokry?
a czy to ma związek z tym cięzkim odpalaniem jak jest ciepły?

: ndz lut 08, 2009 21:20
autor: jarkob
petek20 pisze:to jak kruciec jest uszkodzony to prawie cały blok silnika może być mokry?
a czy to ma związek z tym cięzkim odpalaniem jak jest ciepły?

Trudne odpalanie na ciepłym to normalna przypadłość AFN z dużym przebiegiem. Aby to zlikwidować trzeba dopasować mapy silnika. Blok silnika może być mokry przez cieknące węże.

: czw mar 05, 2009 00:40
autor: petek20
dzięki wszystkim za pomoc to była wina krućca do którego dochodzą węże do silnika, był po prostu stary i nieszczelny, teraz jest ok si śmigam dalej, pozdrawiam :grin: