Strona 1 z 2

Wymiana tłumiak w MK3

: ndz lut 08, 2009 19:54
autor: enjoy_xx
Witam, jak w temacie. A mianowicie czy trudna jest wymiana dziurawego tłumika na nowy? Nie jestem mechanikiem i nie mam kanału dysponuje co najwyzej 2 lewarkami. Do wymiany mam prawdopodobnie tłumik srodkowy i koncowy. Czy oprocz nowych tłumikow do wymiany bede potrzebował jeszcze jakichs innych czesci(obejmy zlaczki itp.)
Na allegro widzialem te 2 tlumiki
http://allegro.pl/item539532684_vw_golf ... paska.html
i
http://allegro.pl/item539532693_vw_golf ... bejma.html

Jezeli ktos ma jakies ulatwiajace wskazowki to bardzo prosze o pomoc.

: ndz lut 08, 2009 20:02
autor: venomek
Najlepiej podjedź gdzieś na kanał i sprawdź dokładnie co będziesz potrzebował.

Na lewarkach bym nie próbował wymieniać bo końcowy tłumik dosyć opornie wychodzi z nad belki.

Re: Wymiana tłumiak w MK3

: ndz lut 08, 2009 20:03
autor: tomch
Bez kanału (czy temu podobne) raczej nie uda ci się ta operacja.

: ndz lut 08, 2009 20:09
autor: enjoy_xx
A co do dodatkowych czesci?

: ndz lut 08, 2009 20:14
autor: venomek
Tłumik końcowy ze środkowym jest łączony obejmą (rura końcowego nacięta)
http://www.allegro.pl/item542592450_obe ... ml#gallery
Katalizator z tłumikiem końcowym u mnie był połączony
http://www.allegro.pl/item546422384_obe ... ml#gallery

[ Dodano: 08 Lut 2009 19:22 ]
Tylko nie kupuj obejm - kawałek rury z dwoma nacięciami po każdej ze stron i dwoma obejmami - bo jak będziesz miał różnicę choćby 1mm w średnicy zew. łączonych rur to nie będziesz miał sztywności po skręceniu.

: ndz lut 08, 2009 20:49
autor: enjoy_xx
A podpowie mi ktos co to sa za czesci widoczne na zdjeciu na samym dole strony po prawej stronie dla koncowego tłumika (2 link podany przezemnie w 1 poscie) o numerach:
258-117X6
258-816X6
255-034X3

Do czego one służa?

: ndz lut 08, 2009 23:44
autor: venomek
Wieszak, śruba i podkładka.

a raczej podkładka, śruba i wieszak.

: pn lut 09, 2009 00:06
autor: enjoy_xx
A to trzeba przy wymianie tez kupic czy mozna wykozystac stary?

: pn lut 09, 2009 07:57
autor: venomek
Jak byś zajrzał pod spód to byś wiedział. Nie wiadomo w jakim stanie znajdują się wieszaki u Ciebie.

: ndz lut 15, 2009 20:28
autor: enjoy_xx
Ok, jestem już po wymianie obydwóch tłumików. Udało mi się to zrobić z pod lewarka chociaż było masakryczne ciężko. Teraz pojawił się kolejny problem. W połowie auta słychać od spodu jakiś metaliczny dźwięk. Coś wali o coś tylko nie wiem jak to zlokalizować. Pod odpalonym silnikiem to już się na lewarku nie podłoże ;]. Ktoś ma jakiś pomysły jak równomiernie zdystansować tłumiki od podwozia ?

: pn lut 16, 2009 00:59
autor: Scarab
:helm: respect za to że dałeś radę wymienić tłumik z lewarka :okej:
Trzaska się pewnie albo środkowy o wzmocnienie które pod nim jest albo drga aluminiowa blacha nad wydechem.

: pn lut 16, 2009 01:07
autor: PST
wiesz co u mnie było tak że trzaskał się końcowy o tylną belkę. szczególnie mocno jak ktoś siedział z tyłu...

: pn lut 16, 2009 01:09
autor: Scarab
ale kolega pisze że trzaski są na wysokości połowy auta ;)

: pn lut 16, 2009 03:19
autor: guti
Scarab pisze::helm: respect za to że dałeś radę wymienić tłumik z lewarka :okej:
tez wymienialem na lewarku i to dwa za jednym zamachem :D moze nie bylo tak trudno , aaalee to juz nie chodzi o samo montowanie co pozniej ułozenie tych tłumików zeby nie obijały sie , a widze ze kolega ma teraz problem ze mu tłumik tlucze o belke albo o podłoge,

enjoy_xx, wjedz na jakas stacje paliw gdzie jest najazd, wejdz pod auto i zacznij trzepac ukladem wydechowym na wszsytkie strony , na pewno wykryjesz pukanie , bedzie prawdopodobnie trzeba polucozwa obejmy , pozniej przekrecic jeden wzgledem drugiego troszke i przestanie pukac :) tez tak sie meczylem, wjechalem na kanał , gdzie auto stało rowno i dopiero wszystko poustawialem.