Strona 1 z 2

wyrzuca płyn chlodniczy ze zbioniczka

: ndz lut 08, 2009 17:49
autor: kali86
witam Wyrzucilo mi plyn zze zbiorniczka nie pierwzsy raz a na jednym z cylindrow na 3 jest mala kompresja 6 atm jakie to moze miec powiiazanie silnik nie rowno pracuje drga nie ma mocy

: ndz lut 08, 2009 18:07
autor: Michał_1977
Pewnie (a raczej na pewno) uszczelka pod głowicą "złapała" przedmuch.Stąd brak mocy,słabsze sprężanie na jednym z baniaków,no i ciśnienie w układzie chłodniczym...

: ndz lut 08, 2009 18:09
autor: djmatys
stawiam na dziurawą uszczelke pod głowicą... pewnie puściła w miejscu, tam gdzie masz mniejszą kompresje... Pewnie szybciej Ci sie grzeje, widać ślady oleju w płynie, albo płyn sam znika.. jeżeli masz te obiawy to na pewno to :)

Zrób jeszcze taki test - na pracującym silniku odkręć korek od płynu i zobacz czy bąbelki nie lecą... jak lecą to 100000% uszczelka

: ndz lut 08, 2009 18:21
autor: kali86
uszczelke niedawno wymieniilem

: ndz lut 08, 2009 18:26
autor: djmatys
sam wymieniałeś? może za lekko dociągnięta głowica? albo uszczelka marnej jakości...

[ Dodano: 08 Lut 2009 17:27 ]
ewentualnie termostat nie otwiera sie, i gotuje ci sie woda... Opisz bardziej szczegółowo co i jak

: ndz lut 08, 2009 18:35
autor: edzio
Może źle odpowietrzony po naprawie.

: ndz lut 08, 2009 18:44
autor: kali86
jz pisze

objawy:
1. silnik nie rowno pracuje trzesie nim
2. spadla moc motoru
3. mala kompresja na 3 cylindrze
4. wyrzucilo plyn chlodniczy przy wjezdzie pod gore
5. opadaa obroty przy puzsczaniu z gazu

uszczelke wymienielaem jakies 3 miesice temu nie byl adociasgana teraz jest dociagnieta po jakim 1500 km.

przed wymiana byly te objawy pozostaly one nadal

: ndz lut 08, 2009 18:47
autor: edzio
była głowica sprawdzana na pęknięcia?,planowana?,szlifowane zawory?

: ndz lut 08, 2009 18:50
autor: kali86
podejrzewam ze mechanik zezslifowal ja tylko zamiast zplanowac pokazywal wciecia na uzsczelce i ze jeden cylinder byl bialy i ponoc dobrze to zrobil jak widac chyba nie termostat wymienilem czyscilem uklad chlodzenie nie mam oleju w zbiorniku plyu chlodniczego

: ndz lut 08, 2009 18:50
autor: kwietek
kali86, jeśli wymieniłeś uszczelkę, nadal jest mała kompresja, i wyrzuca wodę prawdopodobnie głowica jest pęknięta i kompresja idzie do wody. Raz w golfiku pękła mi głowica i tak się właśnie to objawiało: wyrzucał wodę (po uprzednim zassaniu), nierówno chodził, grzał się, i brakowało kompresji na 1 tłoku, ŻADNYCH BOMBLI PO OTWARCIU TERMOSTATU W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM, NIE ŚMIERDZIAŁO SPALINAMI, Z RURY NIE BYŁO ŻADNYCH BIAŁYCH OBŁOKÓW, NIC PRÓCZ TO CO WYMIENIŁEM,. (pisze dużymi literami by odrazu mnie nie poprawiali że pojawiają się bomble w zbiorniku itd..) Głowica wyglądała na dobrą, jednak była pęlnięta w głębi kanału dolotowego i zrobił się przestrzał do kanału wody. Niestety to było bardzo słabo widoczne i MECHANICY OCENILI ŻE GŁOWICA JEST W PORZĄDKU, jednak po wymianie uszczelki problemy nie ustały, dopiero po wymianie głowicy silnik pracuje prawie jak nowy. (za regenerowaną i spalnowaną głowicę zapłaciłem 600zł)

: ndz lut 08, 2009 19:22
autor: Michał_1977
Piszesz,że wymieniałeś uszczelkę pod głowicą.Po takiej wymianie,trzeba po przejechaniu ok.200km jeszcze raz dociągnąć głowicę.Większość mechaników wykonuje taką czynność.Nie można także wykluczyć pęknięcia głowicy,jak to opisał przedmówca.

: ndz lut 08, 2009 19:51
autor: kali86
czy mozna na tym jezdzic z taka wada silnika ?

: ndz lut 08, 2009 19:54
autor: kwietek
Michaś_1977, Zgadzam się z Tobą z tym że głowicę dociąga się po 500-1000km. Ale dobrze że o tym wspomniałeś mianowicie: u kumpla po wymianie uszczelki pod głowicą, dociągnęli ją po ok 500km, i po tygodniu objawy padniętej uszczelki powróciły. Okazało się że partacze nie wymienili starych śrub, i po dociągnięciu (pod wpływem zmęczenia, i ziwiękrzonego obciążenia) jedna ze śrub poprostu pękła. Oczywiście trzeba było znów drzeć głowicę, pokrzywiła się od temperatury więc znów trzeba było ją planować + nowe śruby... i za całą tą zabawę zapłacił w sumie 1300zł...

: ndz lut 08, 2009 19:56
autor: kali86
moge jezdzic tym golfem z taka wada?