Strona 1 z 2

Ciekinie mocno olej Pomocy

: sob lut 07, 2009 21:36
autor: arekgolf
Witam.
Mam problem ponieważ cieknie mi olej ciurkiem z tego miejsca gdzie jest przykrecony alternator. I mam pytanie z czego to dokladnie cieknie i ile kosztuje naprawa tego. Proszę o szybką odpowiedz.
Zalączam tez link tego miejsca http://img11.imageshack.us/my.php?image=33046258fv7.jpg Samochód to golf 3 1.4 8v
Pozdrawiam.

: sob lut 07, 2009 21:47
autor: oldstaszek
Zdjęcie jest nie najlepsze..ale wyciek może być tylko na simeringach - dalej to tylko rozrzuca...Uszczelniacz na wale korbowym,na wałku napędu pompy,na wałku rozrządu.Uszczelka miski - mał :pub: o prawdopodobne... :pub:

: sob lut 07, 2009 21:56
autor: arekgolf
Ale to cieknie ciurkiem z tego miejsca co na zdjeciu i tak jak by z góry ale dokładnie nie widać. Na zdjęciu teraz zaznaczylem doklenie którędy cieknie http://img87.imageshack.us/my.php?image=07ave3.jpg Od gory alternatora tego nie widać czyli tak jak by zza alternatora. Ale co tam jest że mogło mi tak nagle zaczac ciec. Bo to az ciurkiem cieknie. Jak ściągne osłone wałka to nie widać żeby na jakimś simeringu ciekło.
Pozdrawiam.

: sob lut 07, 2009 22:00
autor: GTI KR
ja tez bym obstawial simering na walku. Roboty nie ma duzo tylko ze trzeba rozrzad rozpiac i sciagnac kolo z walka. /1.4 to prosta konstrukcja i dasz rady zaledwie dwa znaki do ustawienia

: sob lut 07, 2009 22:10
autor: oldstaszek
Jak zaznaczyłeś...wygląda na to że uszczelka na złożeniu pokrywy z blokiem...ale to odsłoni wspornik altka... :pub:

: ndz lut 08, 2009 00:03
autor: arekgolf
W poniedziałek biore się do pracy i zobacze z czego to cieknie. Jak byście mieli jakies podpowiedzi to piszcie. Samochód został kupiony 3 dni temu i jeszcze za dobrze nie wiem co jest 5, ale mam nadzieje że sobie poradze :hmm:
Pozdrawiam. :pub:

: ndz lut 08, 2009 16:56
autor: shau
Mam ten sam problem ;p ale mi to zrobi "zawodowiec" :grin:

: wt lut 10, 2009 12:39
autor: arekgolf
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy żeby zdjąć koło zębate wału korbowego to trzeba odkręcać tą śrube co jest wkręcona w wał korbowy? Prosze o szybką odpowiedz bo zaraz ide robić auto. Silnik to 1.4 8v
Pozdrawiam.

: wt lut 10, 2009 12:44
autor: Szosownik
arekgolf pisze:Czy żeby zdjąć koło zębate wału korbowego to trzeba odkręcać tą śrube co jest wkręcona w wał korbowy?
tak bo inaczej nie zdejmiesz

: wt lut 10, 2009 13:55
autor: arekgolf
A zna ktoś jakiś sposób na odkręcenie tej śruby bez klucza pneumatycznego? Bo u mnie w okolicy nie wiem gdzie mogą mieć taki klucz o takiej sile.

: wt lut 10, 2009 14:03
autor: KAROL 84
A po co będziesz ściągać tą zębatkę?

: wt lut 10, 2009 14:09
autor: arekgolf
Musze wymienić uszczelniacz wału korbowego bo mi cieknie.

: wt lut 10, 2009 14:10
autor: KAROL 84
a bez klucza nie dasz rade odkręcić tej śruby?

[ Dodano: 10 Lut 2009 13:16 ]
Może od strony skrzyni biegów nad kołem zamachowym jest taki plastikowy korek pod nim jest koło zamachowe, może włóż tam jakiś śrubokręt i zablokuj wał. Wtedy może i zwykłym kluczem pójdzie. Tylko wiadomo trzeba uważać aby nic nie uszkodzic. Czasami można stuknąć od czoła w śrubę młotkiem aby lekko zruszyć.

: wt lut 10, 2009 14:16
autor: arekgolf
Pewnie jakoś da, ale ja nie wiem jak bo jak samochód stoi na kołach i jest na 5 biegu i probuje kracić to mi na sprzęgle puszcze i nie wiem jak to zablokowac tak żeby mi sie wał nie obracal. W śrube juz stukałem a zaraz pojde zobaczyć z ta blokada, moze jakas bedzie.