Strona 1 z 4

stuki i nierówna praca

: sob lut 07, 2009 20:42
autor: MAZZ18
Witam!! Posiadam golfa 1.6 ABU 94r. Po wymianie popychaczy hydraulicznych i paska rozrządu, słychać stuki w okolicy głowicy i autko bardzo nierówno pracuje "mało co silnik z pod maski nie wyskoczy" wolnych obrotów praktycznie nie ma!! Co to może być??

: sob lut 07, 2009 20:53
autor: djmatys
a przypadkowo rozrząd nie został źle ustawiony??

: sob lut 07, 2009 21:17
autor: kali86
sprawad sobi ekompresje na cylindrach od tego zacznoj jesli jest powyzej 10 jest ok a pozniej poduszki silnika

: sob lut 07, 2009 21:31
autor: roman58
A przed wymianą jak chodził? jak dobrze to coś nie tak poszło.Sprawdz kolejnośc zapłonu bo przy małym ciśnieniu w cylindrze to by utykał a nie tak jak opisujesz.
Ale jak to ci się dzieje zaraz po wymianie czy już dłużej chodził,bo popychacze muszą się odpowietrzyć trzeba było zgaśić i za chwilę znowu odpalić.

: sob lut 07, 2009 21:33
autor: GTI KR
Tak jak kolega pisał sprawdź kompresje. Jak rozrząd złożony czy dobrze, bo w polsce jest duzo magikow i nawet w ABU potrafią spier.....

: sob lut 07, 2009 21:37
autor: MAZZ18
Rozrząd na pewno jest w porządku!! Tylko zadziwia mnie jedna rzecz jak wyciągne fajke z 1 cylindra odrazu obroty są płynniejsze!!

: sob lut 07, 2009 21:48
autor: GTI KR
a to juz jest dziwne. Stuki ustają???
Jeżeli ustają to jest dziwny objaw bo tak jest gdy na przyklad panewka klepie.
Pozatym jak dlugo auto chodzilo po wymianie popychaczy. Wymienialeś też olej.
Po wymianie popychaczy może tak byc bo musza sie one wyregolowac. Moze na przyklad nie byc kompresji na ktoryms cylindrze bo popychacz nie wyregolowal sie i dlatego trzepie silnikiem. Jednak jak juz dluzszą chwile pracowal to powinno to ustac.

: sob lut 07, 2009 21:53
autor: MAZZ18
Stuki nie ustają ale silnik już tak sie nie telepie bo obroty są płynniejsze.
Olej i filtry oczywiście zmienione.Po wymianie popychaczy autko chodziło ok 20 min, przy czym cały czas trzymałem go na obrotach bo wolnych sam nie utrzema

: sob lut 07, 2009 21:58
autor: GTI KR
przez 20 min popychacze powinny sie wyregolowac. Tak mi jest trudno okreslic. Mozesz sciągnac dekiel od zaworow i pokolei przegladac czy jak jest krzywka walka rozrzadu do gory to czy nie ma luzu pomiedzy walkiem a popychaczem. Popychacz powinien uginas sie np pod srubokretem ale stawiac wyrazny opor. Czy po tych 20 min silnik zaczynal plynniej pracowac???

: sob lut 07, 2009 22:04
autor: MAZZ18
Po 20 min chodził tak samo jak wcześniej, płynniej chodził tylko wtedy jak odciełem mu 1 cylinder od zapłonu!!

: sob lut 07, 2009 22:07
autor: GTI KR
a calkiem odciagnales kaben czy tylko wypiąles i byl blisko swiecy???
Tak niestety ciezko mi jest cos okreslic. Mi sie wydaje ze cos nie tak jest z popychaczami

: sob lut 07, 2009 22:09
autor: miś fazi
a kabli zapłonowych nie pomyliłes ?

: sob lut 07, 2009 22:13
autor: MAZZ18
Kabel całkiem odciągnołem!! Mi sie wydaje że tam może być zawór w głowicy ugięty albo coś podobnego bo gdy ustawili 1 tłoka w GMP i ściągneli pasek to obracali wałkiem rozrzadu

: sob lut 07, 2009 22:19
autor: miś fazi
żeby kręcąc ręcznie wałkiem rozrządu zgiąć trzonek zaworu to trzeba byc artystą , zawory masz prostopadle do tłoka i nie jest to takie proste

[ Dodano: 07 Lut 2009 21:21 ]
zobacz zgodność aparatu zapłonowego z rozrządem , bo tu tkwi chyba problem