Strona 1 z 1

Gaśnie gubi obroty i kopci

: sob lut 07, 2009 20:24
autor: ryba2
Hej mam MK2 z silnikiem GX 1.8 na wtrysku w benzynie 87r. w automacie. Problem jest mianowicie taki gdy samochód postoi kilka godzin odpalam i jest oky gdy trochę nim przejadę nawet 2km gaszę silnik idę do sklepu wracam po 10 minutach i albo odpalę i silnik dziwnie pracuje na wciśniętym gazie i czarny dum z rury jak zdeję nogę z gazu łapie minimalne obroty na maksymalnym wciśniętym pedale gazu a jak puszczę to gaśnie świeci się kontrolka że aku nie jest ładowany i czasem mryga olej w czasie jazdy też ja mu w gaz a on muli albo strasznie wolno się rozpędza. Gdy na postoju tak się działo pompowałem pedałem gazu i w końcu załapywał obroty bardzo wysokie i było okej mogłem ruszyć ale jest coraz gorzej dziś w trakcie jazdy jak dojeżdżałem do skrzyżowania i stawałem już nie mogłem ruszyć łapał minimalne obroty stałem na awaryjnych przez 5 minut i w końcu ruszałem aż przy 3 światłach stanąłem i nawet jak złapał obroty jak chciałem ruszyć to się nie dało bo znów łapał niskie obroty tak samo jak puszczałem pedał ale w końcu ruszył świece były czarne wyczyściłem je ale nie pomogło olej jest i nie widać aby brał albo jak bieże to minimalnie tak że ja nie widzę paliwo tankuje na lukoilu zmieniłem stacje na statoil i nic to nie dało po za tym wcześniej nie miałem problemów z paliwem. Inni mówią że to wtrysk. A kolega że to mogą być wytarte pierścienie. Dodam ze to nie uszczelka pod głowicą i nie bierze płynu chłodniczego bo to miałem rok temu i uszczelka wymieniona głowica zplanowana wymienione uszczelniacze zaworów i zawory wyczyszczone pomocy nie mam pojęcia co to dodam że kręciłem śrubką od powietrza aby zwiększyć obroty i je trochę podkręciłem ale od tego czasu już wiele razy nią kręciłem :/ z góry dzięki za pomoc.

: sob lut 07, 2009 22:19
autor: oldstaszek
On się po prostu topi.
Leje wiaderkiem paliwo - to mono...regulacja "śrubką"nic ci nie da. :pub:

: ndz lut 08, 2009 09:31
autor: ryba2
a możesz dokładniej bo to mi nic nie mówi czy dam radę to zrobić samemu czy tylko mechanik?? i czy poszła ta mono regulacja czy to jest tylko do ustawienia??

: ndz lut 08, 2009 11:38
autor: oldstaszek
Należy zdiagnozować - sprawa w monowtrysku i możliwe że trzeba będzie wydać kasę na element z mono...Raczej mechanik posiadający odpowiedni osprzęt diagnostyczny... :pub: :pub:

: ndz lut 08, 2009 15:27
autor: toffic
Jeśli wszystkei elementy KE-jetronica są sprawne to zostaje regulacja składu mieszanki na klapie (przepływomierzu)

: ndz lut 08, 2009 20:21
autor: ryba2
yyyyyyy ja się aż tak nie znam i nic mi to nie mówi jutro się udaję do mechanika od wtrysku mam nadzieję że pomoże jak mógł bym prosić to czy ktoś mi wyjaśni co to jest KE-jetronica i gdzie się znajduje regulacja składu mieszanki bo jak rozumiem jest to jakaś śrubka bo ja też się zastanawiałem czy to nie za bogata mieszanka i jest jedna śrubka która znajduje się obok śrubki od powietrza tylko z boku czy to od mieszanki ??

: ndz lut 08, 2009 20:33
autor: toffic
śrubka od regulacji składu jest na rozdzielaczu (czyli tam skąd wychodzą takie rurki idące na wtryski), normalnie jest zaślepiona i trzeba usunąć zaślepke i masz tam imbus 3