Strona 1 z 2

: pt wrz 02, 2005 16:21
autor: dzikusek99
rocznik 92. Kolo pasowe na pompie wody jest gladkie. Tzn jak przeciagam palcem praktycznie nie czuje rowkow na nim. Pasek zalozony jest gladka powierzchnia do gory, tj rowkami do dolu ( rowki smigaja po kolach pasowych). Pompa wody nie stawia wielkiego oporu i nie potrzebuje duzego momentu obrotowego, dlatego moze byc gladka powierzchnia na kole pasowym. pozdrawiam

: pt wrz 02, 2005 19:07
autor: Pirat_666
92 rok. Gładkie.

: pt wrz 02, 2005 23:01
autor: dzikusek99
Dokladnie tak jest

: pn paź 10, 2005 17:19
autor: obiboki
hmm mówicie że rowki paska wieloklinowego smigają po gładkim kole pasowym... to nie bardzo bo u mnie pasek jest tak poukładamy że gładką (górną) częścią styka się z kołem pasowym pompy wody golf 1.9 TD rocznik 94

: wt paź 11, 2005 07:46
autor: Arcturus
Koło jest gładkie a po nim smiga pasek rowkami paska wieloklinowego!

obiboki pisze:hmm mówicie że rowki paska wieloklinowego smigają po gładkim kole pasowym... to nie bardzo bo u mnie pasek jest tak poukładamy że gładką (górną) częścią styka się z kołem pasowym pompy wody golf 1.9 TD rocznik 94
masz na odwrot zalozony pasek - patrząc z góry pasek ma isc pod kolem pompy a nie nad! masz odwrotne obroty pompy i co za tym idzie odwrocony obieg chłodzenia. Tak sie składa ze pompa jest w takim miejscu ze pasek pasuje tak i tak a naciąg aternatora kasuje wszelkie roznice!

: wt paź 11, 2005 08:10
autor: obiboki
o kurde to by sie może zgadzało bo mam problemy z chłodzeniem. A pasek był tak ułozony jak go kupiłem (golfa) wiec nic nie podejrzewałem. A juz miałem wymieniać termostat bo miałem od razu ciepłą rure górną od chłodnicy i temperatura nie przekraczała 80 stopni. Czy jezdzenie z tak ułozonym paskiem mogło spowodowac jakieś uszkodzenia w układzie chłodniczym. Proszę o opis jak dokładnie ma być ułozony ten pasek .. Pozdrawaim

: wt paź 11, 2005 09:28
autor: dzikusek99
Byc moze w nowszych mogelach pasek zalozony jest wlasnie tak jak narysowales. U mnie kolo jest otoczone przez pasek i idzie wieloklinem po kole. Gdybys zalozyl pasek tak jak jest u mnie pompa wody bedzie sie krecic w druga strone i mozesz uzyskac gorszy wynik niz zakladany. Zreszta skoro lopatki w pompie beda sie krecic w druga strone to czy wogole bedzie jakis przeplyw?? pozdrawiam

: wt paź 11, 2005 11:30
autor: obiboki
ja mam glfa z 94 roku wiec chyba koncówka. wiec jak ostatecznie ma byc ułożony ten pasek i w którą stronę ma się krecić ta pompa wody bo już zgłupiałem???

: wt paź 11, 2005 13:59
autor: Arcturus
Tak jak pisalem pasek ma isc z dolu! Pompa wody jest pompą odsrodkową i jak ma lewe obroty to pompuje ale jej wydajnosc jest drastycznie zmniejszona,ponadto jak Masz takie objawy jak piszesz to na 100% jest na odwrot!!!!
Zamien pasek tylko wez sobie kogos do pomocy bo to nie takie proste - jeden musi naciskac na alternator a drugi musi zalozyc pasek (na kolo pompy na samym koncu) potem puscic alternator i dokrecic sruby mocujące alternator!
Zamien pasek i przejedz sie a zobaczysz roznice!! Pozdrawiam!

: wt paź 11, 2005 14:39
autor: obiboki
Dzięki za odpowiedż :okej: czyli pasek ma być ułożony tak jak na rysuknu jedna strona paska górą a druga dołem tak???

: wt paź 11, 2005 15:11
autor: dzikusek99
tak mamy my

: śr paź 12, 2005 08:34
autor: Arcturus
Zgodnie z prosbą to jest rysunek prawidlowego ulozenia paska na pompie wody. jest tak i tylko tak w golfach AAZ bez klimy! niezaleznie od rocznika.
ponadto przy twoim dotychczasowym ulozeniu nie dzialal automatyczny regulator naciagu tegoz paska realizowany za pomocą sprezyny pod alternatorem!
Pozdrawiam!!