Strona 1 z 2

szybko grzeje sie silnik..

: pt lut 06, 2009 20:40
autor: maniek87n
witam. otoz problem polega na tym ze w moim golfie szybko sie nagrzewa silnik juz po przejechaniu 2 km co wczesniej mi sie tak nie dzialo i wskaznik dochodzi do polowy, a kontrolka mi sie nie swieci zeby bylo cos nie tak. jak otworzylem maske to z chlodnicy ulatywala para, odkrecilem korek od zbiornika wyrownawczego a plyn (nie duzo) zostal wypchniety. nie wiem co jest dlatego prosze o pomoc, dzieki.

: pt lut 06, 2009 21:26
autor: coupeace
spróbuj wymienić termostat

: pt lut 06, 2009 21:26
autor: pakero
Podejrzewam termostat walnięty albo chłodnica zatkana. A czy dolny wąż ten idący od chłodnicy jest gorący czy zimny ? Uzupełnij płyn aby był między min a max to też istotne. . . Zobacz ten wąż i daj znać . . .

: pt lut 06, 2009 21:47
autor: Duber
maniek87n pisze:a kontrolka mi sie nie swieci
moze szukasz dziury w calym
maniek87n pisze: z chlodnicy ulatywala para
mi jak stoi na noc na dworze tez chlodnica "paruje" az sie nagrzeje
maniek87n pisze:zostal wypchniety
myslalem ze tam jest cisnienie i ze to normalne

[ Dodano: Pią Lut 06, 2009 20:54 ]
maniek87n pisze:wskaznik dochodzi do polowy
czyli ok

: pt lut 06, 2009 22:20
autor: maniek87n
pakero pisze:Podejrzewam termostat walnięty albo chłodnica zatkana. A czy dolny wąż ten idący od chłodnicy jest gorący czy zimny ? Uzupełnij płyn aby był między min a max to też istotne. . . Zobacz ten wąż i daj znać . . .


oki jutro sprawdze to ci napisze co i jak, bo jeszcze przed wczoraj bylo wszystko w porzadku i dopiero dzisiaj tak zaczelo mi sie dziac. a ile taki termostat kosztuje?

: pt lut 06, 2009 22:22
autor: Duber
maniek87n pisze: ile taki termostat kosztuje
30zl

: pt lut 06, 2009 22:24
autor: maniek87n
coupeace pisze:spróbuj wymienić termostat



no zobaczymy co inni powiedza ale dzieki za rade. bo bylem u mechanika ale on to mi jak powiedzial cene i ewentualna wymiane to az mi skarpety opadly.

[ Dodano: 06 Lut 2009 21:29 ]
duber pisze:
maniek87n pisze:a kontrolka mi sie nie swieci
moze szukasz dziury w calym
maniek87n pisze: z chlodnicy ulatywala para
mi jak stoi na noc na dworze tez chlodnica "paruje" az sie nagrzeje
maniek87n pisze:zostal wypchniety
myslalem ze tam jest cisnienie i ze to normalne

[ Dodano: Pią Lut 06, 2009 20:54 ]
maniek87n pisze:wskaznik dochodzi do polowy
czyli ok

nie jest to normalne bo trzy dni temu mi sie tak nie dzialo tylko dzisiaj to zauwazylem szczegolnie jak szybko lapal temperature.

: pt lut 06, 2009 22:33
autor: Duber
a moze 3 dni temu byl wiekszy mroz,jesli masz temp w polowie to jest ok,chyba ze ci na maxa pujdzie.ale jak chcesz zmieniaj termostat potem chlodnice pompe wody uszczelke pod glowica i co tam jeszcze zechcesz.

: pt lut 06, 2009 22:37
autor: asiunda
W takich przypadkach się sprawdza:
- czy dolny wąz jest ciepły, jeśli zimny to termostat nie otwiera
- czy korek zbiorniczka nie puszcza (wtedy układ jest nieszczelny)
- czy są bomble
Jak odpalisz na zimnym silniku to odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy ida bomble, jeżeli tak to uszczelka bądź głowica, ale miejmy nadzieje że to tak jak koledzy wyżej pisali tylko termostat lub pompa. Dlatego dla pewności wywal termostat i sprawdź na otwartym obiegu. Auto powinno sie nagrzewać wolniej po wyjęciu termostatu ale jeżeli pompa nie działa to będzie mała różnica w czasie nagrzewania.

: pt lut 06, 2009 22:40
autor: pablo111l
A z obrotami wszystko ok? nie sa podwyższone?
U mnie jak miałem awarie i chodził na obrotach (na oko 2,5 ty) to nie było problemu aby w ciągu 2 km w mieście nabrał temperatury pracy

: pt lut 06, 2009 22:55
autor: maniek87n
duber pisze:a moze 3 dni temu byl wiekszy mroz,jesli masz temp w polowie to jest ok,chyba ze ci na maxa pujdzie.ale jak chcesz zmieniaj termostat potem chlodnice pompe wody uszczelke pod glowica i co tam jeszcze zechcesz.

no ale ta para mnie najbardziej zdziwila i dlatego cos jest nie halo

[ Dodano: 06 Lut 2009 21:59 ]
asiunda pisze:W takich przypadkach się sprawdza:
- czy dolny wąz jest ciepły, jeśli zimny to termostat nie otwiera
- czy korek zbiorniczka nie puszcza (wtedy układ jest nieszczelny)
- czy są bomble
Jak odpalisz na zimnym silniku to odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy ida bomble, jeżeli tak to uszczelka bądź głowica, ale miejmy nadzieje że to tak jak koledzy wyżej pisali tylko termostat lub pompa. Dlatego dla pewności wywal termostat i sprawdź na otwartym obiegu. Auto powinno sie nagrzewać wolniej po wyjęciu termostatu ale jeżeli pompa nie działa to będzie mała różnica w czasie nagrzewania.

dostosuje sie do twoich polecen i zrobie jak mowisz jezeli to nie pomoze to czeka mnie mechanik. ale jezeli wywale termostat to mi sie plyn z chlodnicy wyleje i co nic to nie zaszkodzi?

: pt lut 06, 2009 23:01
autor: Duber
maniek87n, sadzac z twoich wypowiedzi niemasz smykalki mechanika ;) moze jednak daj go do warsztatu

: pt lut 06, 2009 23:02
autor: maniek87n
pablo111l pisze:A z obrotami wszystko ok? nie sa podwyższone?
U mnie jak miałem awarie i chodził na obrotach (na oko 2,5 ty) to nie było problemu aby w ciągu 2 km w mieście nabrał temperatury pracy


znaczy sie swiruja mi czasem obroty ale to juz wiem od czego bo sobie poczytalem na tym forum i akurat byl ten sam problem co ja mam z obrotami i to jest od silniczka krokowego czy jakos tak. ale dzieki za rade.

: pt lut 06, 2009 23:06
autor: GTI KR
maniek87n pisze:nie jest to normalne bo trzy dni temu mi sie tak nie dzialo tylko dzisiaj to zauwazylem szczegolnie jak szybko lapal temperature.
moim zdaniem jest to normalne, wszystko zalezy tez od silnika, ktory to model itp.
W moim KR jak wykrecilem korek od zbiorniczka to wyrzocalo plyn na cieplym silniku jak tylko chodzil na wolnych obr. U ojca w TD nic sie nie dzialo, a teraz po wymianie uszczelki jest tak samo jak mialem w KR. Sprawdz czy dolny waz jest tej samej temp co gorny po nagrzaniu silnika. Jezeli nie to termostat sie nie otwiera. Pozatym jak by byla walnieta uszczelka pod glowica to puchly by weze i dzialy by sie rozne cyrki.]
PozdróVWka