Strona 1 z 1
drazek stabilizatora nie ma go???
: pt lut 06, 2009 16:25
autor: czursson
witam mam takie pytanie wymieniłem dzisiaj tuleje wachacza swoznie i kupiłem do tego łaczniki stabilizatorów i okazało sie ze nie ma drazka stabilizatora mechanik powiedział ze nie musi byac bo juz mu sie zadazyło ze nie było w 3 tego drazka ? chciałem sie zapytac czy tak moze byc a jaezeli nie to jakie sa tego objawy jak sie jedzie?
: pt lut 06, 2009 16:32
autor: KAROL 84
To normalne w 1.4 i 1.6 nie ma stabilizatora. Obiawy są takie że taki samochód się mocniej przechyla na zakrętach.
: pt lut 06, 2009 16:50
autor: czursson
acha to czyli nic mu nie bedzie? bo po tej wymianie tych tulejek to czułem ja by mi samochód pływał a kierownice mi zabierłao na lewo dosc mocno
: pt lut 06, 2009 16:53
autor: Jarowo
To, że go czasem brak to fakt, ale ja już się pogubiłem gdzie ma być a gdzie nie, bo sporadycznie zdarza się nawet w 1,4 tak samo jak wspomaganie. Zawsze można dołożyć jak dajesz ostro w zakrętach. Właśnie, można dołożyć lub usunąć i może to powoduje to zamieszanie
[ Dodano: 06 Lut 2009 15:54 ]
czursson pisze:bo po tej wymianie tych tulejek to czułem ja by mi samochód pływał a kierownice mi zabierłao na lewo dosc mocno
A to to geometria do sprawdzenia.
: pt lut 06, 2009 16:58
autor: czursson
acha czyli geometria kól a ja mam zimówki teraz i załoze letnie to nów na geometrie bede musiał jechac?
: pt lut 06, 2009 17:13
autor: Jarowo
Generalnie nie ma takiej potrzeby. Jeżeli używasz opon letnich i zimowych w rozmiarach zalecanych przez fabrykę to w ogóle nie ma problemu. Po wymianie tulejek wahaczy nie powinna się geometria bardzo rozjechać, ale przy opisanych objawach lepiej ją sprawdzić.
Re: drazek stabilizatora nie ma go???
: pt lut 06, 2009 17:43
autor: eldorado84
czursson pisze:witam mam takie pytanie wymieniłem dzisiaj tuleje wachacza swoznie i kupiłem do tego łaczniki stabilizatorów i okazało sie ze nie ma drazka stabilizatora mechanik powiedział ze nie musi byac bo juz mu sie zadazyło ze nie było w 3 tego drazka ? chciałem sie zapytac czy tak moze byc a jaezeli nie to jakie sa tego objawy jak sie jedzie?
jedne mają inne nie mają, nie ma regóły, ja proponuje założyć, lepiej się jeździ, koszt nie duży ok 60-80zł.
Co do zbierzności to nie trzeba robić. Przecież nie rozkręcałeś drążków kierowniczych lub nie rozpinałeś amortyzatora. Zrób test, na prostej i gładkiej drodze przy jeździe puść kierownice jak nie bedzie ściągać na lewo lub prawo to po co robić zbierzność.
: pt lut 06, 2009 20:01
autor: sas_gti
eldorado84, polecam Tobie czytanie całego tematu bo kolega napisał wyraźnie że go ściąga
co jest przeciez logiczne skoro odkręcano wahacz. Śruba mocowania tulei ma pewien luz w gnieździe który pozwala ją przyrkęcić na kilka sposobów a to wpływa na zbieżność