Strona 1 z 1

[mk3] gasnie przy zapalaniu

: czw wrz 01, 2005 23:28
autor: k2
Problem wyglada tak: [mniej wiecej 1/3 prob zapalanie]
Kiedy staram sie odpalic mojego golfa Auto normalnie od razu zlapuje slinki pracuje jakies 2sec po czym gasnie. Po czym zapalam go jesze raz popracuje 2sec i gasnie, niezaleznie od tego czy mu dodam gazu czy nie, jak dodam to wchodzi na obroty ale i tak gasnie.
Po ok 4-6 takich prób auto zapalna normalnie i dzianal bez zarzutu.
Czego to moze byc wina. Sondy?
Auto to golf III 1.8 Gt 90km.

: czw wrz 01, 2005 23:54
autor: orzel12
no to ma pan ten sam problemik co ja na 100% czujnik cieczy chlodzacej wymienilem u siebie i jak reka odjol znajduje sie on na samym srodku z przodu silnika na takim jakby wezu trudno mi wytlumaczyc wpisz w "szukaja" czujnik cieczy bedzie tam wiecej postow i poczytaj ale to to na bank chyba ze masz ksiazke to znajdz sobie sam gdzie to jest koszt czujniczka ok 60zl niestety chyba ze trafisz jak ja bo byly kiedys innego producenta i dalem jeszcze 35zl

: pt wrz 02, 2005 08:54
autor: konjo
Witam,
a jesli wymiana czujnika nie pomaga i nadal nie odpala? Wymieniłem ten czujnik i jest tak samo. Czujnik jest nowy (chyba ESP). Co może być wiecej?

Silnik ABD 1.4

Re: [mk3] gasnie przy zapalaniu

: pt wrz 02, 2005 12:01
autor: briano
k2 pisze:Problem wyglada tak: [mniej wiecej 1/3 prob zapalanie]
Kiedy staram sie odpalic mojego golfa Auto normalnie od razu zlapuje slinki pracuje jakies 2sec po czym gasnie. Po czym zapalam go jesze raz popracuje 2sec i gasnie, niezaleznie od tego czy mu dodam gazu czy nie, jak dodam to wchodzi na obroty ale i tak gasnie.
Po ok 4-6 takich prób auto zapalna normalnie i dzianal bez zarzutu.
Czego to moze byc wina. Sondy?
Auto to golf III 1.8 Gt 90km.
Może też immo nie łączyć są takie same objawy że odpala i po 2-3 sek gaśnie. Z takimi rzeczami do najlpiej do jakiegoś elektromagika a pod vaga podłaczałeś?? moze podłącz zobacz może pokaże jakiś błąd

: pt wrz 02, 2005 12:01
autor: orzel12
uuu... to teraz juz niestety nie pomoge u mnie wlasnie wymiana czujniczka pomogla oze pojedz do jakiegos meszanikera niech obejzy autko albo poczekaj na inne propozycje ludzi z forum

: pt wrz 02, 2005 12:40
autor: konjo
Podłaczylem sie pod kompa w serwisie Boscha, pokazuje zawsze jakis bład ale nie jest to sterownik immo ani antena ani pastylka. Magik mowi ze to cos na kablach miedzy steronikiem immo a sterownikiem silnika. Kable przejrzeli, poczyścili styki, pomierzyli, polutowali i nadal jest tak samo.
Problem jest w tym ze VAGa podłacza jak silnik pracuje, w momencie porannego odpalania nie ma mozliwosci skontrolowac co jest nie tak, bo niekomunikuje sie.

: pt wrz 02, 2005 12:55
autor: briano
konjo pisze:Podłaczylem sie pod kompa w serwisie Boscha, pokazuje zawsze jakis bład ale nie jest to sterownik immo ani antena ani pastylka. Magik mowi ze to cos na kablach miedzy steronikiem immo a sterownikiem silnika. Kable przejrzeli, poczyścili styki, pomierzyli, polutowali i nadal jest tak samo.
Problem jest w tym ze VAGa podłacza jak silnik pracuje, w momencie porannego odpalania nie ma mozliwosci skontrolowac co jest nie tak, bo niekomunikuje sie.
Kiedyś mi coś takiego na forum elektronicznym radzili może sprawdź w ten sposób:

Jeśli przy Twojej Stacyjce zainstalowano oryginalny immobilizer to po:

1. Sprawdź za pomocą multimetru cyfrowego rezystancję cewki (mały plastik zamieszczony na stacyjce) wartość w Ω powinna mieścić się w przedziale od 20 do 25. Jeśli wartość wykracza poza ten przedział to cewka jest na 85% padnięta. [oczywiście nie zapomnij wyłączyć wtyczki przy immobilizerze]

2. Jeśli wartość mieści się w przedziale to najskuteczniejszą radą jest zaizolowanie za pomocą taśmy wulkanizującej kabla pomiędzy cewką a immobilizerem.

Uwaga: Ponieważ pracuję na sprzęcie diagnostycznym, mogę Cię zapewnić że taka usterka jest bardzo częsta i zazwyczaj opisane wyżej punkty pomagają w zlokalizowaniu awarii

: pt wrz 02, 2005 13:41
autor: konjo
briano


AD 1. Majac na mysli cewke- mały plastkik chodzi Ci o antene immobilizera - ten brazowy pierscien oplatajacy stacyjke z którego wychodzą 3 przewody do sterownika?

: pt wrz 02, 2005 13:47
autor: briano
konjo pisze:briano


AD 1. Majac na mysli cewke- mały plastkik chodzi Ci o antene immobilizera - ten brazowy pierscien oplatajacy stacyjke z którego wychodzą 3 przewody do sterownika?
Stary ja tego nie sprawdzałem zacytowałem ci tylko co mi radzili na forum ja sie akurat z immo nie bawiłem w pomiary :crazy:

: pt wrz 02, 2005 13:51
autor: konjo
ok, spox
biore miernik i sprawdzam, dzieki briano
(ale skoro nic takiego nie robiles to po co Ci radzili)