Strona 1 z 1

Silnik 1.3 Digijet

: pt lut 06, 2009 00:20
autor: Lampo
Witajcie mam problem z moim gólfem

Odpalam mojego golfa (czekam 2 lub 3 minutki przed startem aby przemieliło olej)
ruszam i po 10-20 metrach dodaje gazu a obroty idą dół
odpuszczam pedł gazu i jeszcze raz go naciskam i obroty podskakuja do góry ale samochód idzie tak opornie że kurier na rowerze mnie z pod swiateł wyprzedza
dopiero po 2 próbie dodania gazu i wkręcenia silnika na 4tyś obrotów Dwójecka budzi się do życia i wyrywa do przodu jak przecinak
Niewiem czym to jest spowodowane byłem już u kilku mechaników i za kazdym razem sprawdzaja kabelki
jeden nawet grzebał przy przepływomierzu powietsza
może wiecie co to moze być za usterka?

: pt lut 06, 2009 00:39
autor: AIRWOLF
ja tak mam i jeżdżę, te nasze NZ-tki to są do końca niezbadane tak jak amazonka :bigok:

: pt lut 06, 2009 08:57
autor: Timothy88
Mam ta sama bolączke :grin: tylko ze moim juz sie nie da jezdzic bo jak dodam gazu to pada :crazy: padlo na pompe paliwa w baku która nie podaje ciśnienia do pompy głównej,zobaczymy co z tego bedzie :)

Re: Silnik 1.3 Digijet

: pt lut 06, 2009 09:11
autor: pablo111l
Lampo pisze: jeden nawet grzebał przy przepływomierzu powietsza
Możliwe, że miał racje.
Wydaje mi się, że za mało powietrza dostaje a przepływka jest z tym ścisle związana. Filtr powietrza dobry? Czy jest lpg?

: pt lut 06, 2009 18:23
autor: Lampo
gaz to zło :)
pompa paliwa zarówno ta w zbiorniku jak i pod samochodem jest sprawna
filtr paliwa jest wymieniany dość często bo nie jest drogi
siateczki przy pompach też były wymieniane
podobno sa 3 - 4 opcje takich zaburzeń
1 przepływomierz
2 wtrysk i przepustnica
3 sonda lambda (Teoria jednego z mechaników)
4 regulator ciśnienia paliwa

to jest po 4 diagnozach
przepływomierz był kręcony aby sprawdzić czy powietsze jest dobrze podawane
sonda lambda ma przerwany jeden kabelek (odpowiadający za podgrzewanie) czy zima czy lato jest to samo
co do wtrysku to wlewałem specjalny preparat zalecany przez VW aby oczyścić jakieś zabrudzenia

byłem niedawno na przeglądzie technicznym i diagnosta powiedział że jest za bogata mieszanka podawana do komory spalania

Zgłupiałem juz od tego wszystkiego :(

albo bede wymieniał wszystko po kolei albo rozbiorę silnik do zera i z powrotem go poskładam.
filtr powietsza jest czysty (przy zakupie gólfa dostałem po 4 szt. f. powietrza, oleju i paliwa :) )

: pt lut 06, 2009 22:33
autor: pablo111l
a czyspaliny jakoś inaczej walą?
mam coś podobnego ale za bardzo mnie to nie rusza bo mam gaz. Jednak podejzewam wtryskiwacz. Jeden chyba leje cały czas. Tzn, ze jest otwarty. ja u siebie 2 zew. sprawdzałem i miałem ok. W srodkowyc jest gorszy dostęp i mi sie nie chciało. Przy 20 st.C opór powinien wynosić 2k-3k (mało precyzyjne wartości). Jeżeli miernik będzie wskazywał liczby z kosmosu tzn. ze jest otwarty. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawic.

: pt lut 06, 2009 23:02
autor: Lampo
też to podejrzewałem
w pewnym momecie zaczoł mi palic 13,5litra na 100
ale się uspokoił
widziałem na allegro nowe wtryskiwacze bosha koles sprzedawał je po 79zł za sztuke żałuje że ich nie kupiłem
A dymek hmmm je ma innej barwy, co zauważyłem to że tem. ponizej spaliny wyglądaja jak para

[ Dodano: 29 Kwi 2009 15:22 ]
Temat umarł
Jeśli można go usunąć aby nie zawalał miejsca

thx