[Felicia 1.6 AEE Magnetti Marelli] Nierówna praca silnika
: śr lut 04, 2009 21:13
Witam serdecznie.
Posiadam Skodę Felicię model LX 1.6 z roku 1997 z silnikiem 1.6MPI 55kW 75KM (oznaczenie AEE).
Mam problem z tym, że silnik pracuje bardzo nierówno. Im jest cieplejszy tym mniej równa jest jego praca. Na początku (gdy jest zimny) obroty wydają się być OK, ale szczególnie gdy jest bardzo ciepły silnik pracuje tak bardzo nierówno, że trzęsąc się trzęsie całą kabiną.
Samochód był u mechanika (elektronika). Posprawdzał on czujniki temperatury, aparat zapłonowy, całą elektrykę - i doszedł do wniosku że najwyraźniej coś nie tak musi być z komputerem, jednak obecnie nie ma innego takiego samego żeby podłączyć i sprawdzić (ma tylko komputer BOSCH'a od Golfa III, tutaj niestety jest Magnetti Marelli). Poniżej zdjęcie oznaczeń mojego komputera:
Pierwsze 'objawy' zaczynają się po pojedynczym przegazowaniu zaraz po zapaleniu. Potem cóż - tak jak mówiłem - im silnik cieplejszy tym bardziej nierówna praca. Charakterystyczne jest to, że gdy dodam energicznie gazu to obroty najpierw spadają w dół (jakby silnik zaczął się 'dławić'), a dopiero potem idą do góry. Silnik na biegu jałowym jakby 'przerywał' (coś tego typu, trudno mi to określić) - po dodaniu gazu wydaje się być OK - jednak wydaje mi się że samochód mimo wszystko ma nie tę moc którą mieć powinien (gdy jedzie się ze stałą prędkością, nie dodając ani nie ujmując gazu, można poczuć lekkie 'szarpanie').
Załączam plik - tyle jeżeli chodzi o dźwięk silnika udało mi się nagrać. Temperatura - około 40-50 stopni (czyli ogólnie rzecz biorąc zimny). Moment pojedynczego przegazowania po zapaleniu (i w związku z tym spadku obrotów) - ok. 10 sekundy, moment 'dławienia się' po gwałtowniejszym wciśnięciu pedału gazu - ok. 25 sekundy (i później).
http://www.wrzuta.pl/audio/7fYYkDwhuw/skoda
Moje pytanie: Czy możliwe jest że przyczyną jest uszkodzony komputer? Jeżeli nie to co jest bardziej możliwą przyczyną?
Pozdrawiam
Posiadam Skodę Felicię model LX 1.6 z roku 1997 z silnikiem 1.6MPI 55kW 75KM (oznaczenie AEE).
Mam problem z tym, że silnik pracuje bardzo nierówno. Im jest cieplejszy tym mniej równa jest jego praca. Na początku (gdy jest zimny) obroty wydają się być OK, ale szczególnie gdy jest bardzo ciepły silnik pracuje tak bardzo nierówno, że trzęsąc się trzęsie całą kabiną.
Samochód był u mechanika (elektronika). Posprawdzał on czujniki temperatury, aparat zapłonowy, całą elektrykę - i doszedł do wniosku że najwyraźniej coś nie tak musi być z komputerem, jednak obecnie nie ma innego takiego samego żeby podłączyć i sprawdzić (ma tylko komputer BOSCH'a od Golfa III, tutaj niestety jest Magnetti Marelli). Poniżej zdjęcie oznaczeń mojego komputera:
Pierwsze 'objawy' zaczynają się po pojedynczym przegazowaniu zaraz po zapaleniu. Potem cóż - tak jak mówiłem - im silnik cieplejszy tym bardziej nierówna praca. Charakterystyczne jest to, że gdy dodam energicznie gazu to obroty najpierw spadają w dół (jakby silnik zaczął się 'dławić'), a dopiero potem idą do góry. Silnik na biegu jałowym jakby 'przerywał' (coś tego typu, trudno mi to określić) - po dodaniu gazu wydaje się być OK - jednak wydaje mi się że samochód mimo wszystko ma nie tę moc którą mieć powinien (gdy jedzie się ze stałą prędkością, nie dodając ani nie ujmując gazu, można poczuć lekkie 'szarpanie').
Załączam plik - tyle jeżeli chodzi o dźwięk silnika udało mi się nagrać. Temperatura - około 40-50 stopni (czyli ogólnie rzecz biorąc zimny). Moment pojedynczego przegazowania po zapaleniu (i w związku z tym spadku obrotów) - ok. 10 sekundy, moment 'dławienia się' po gwałtowniejszym wciśnięciu pedału gazu - ok. 25 sekundy (i później).
http://www.wrzuta.pl/audio/7fYYkDwhuw/skoda
Moje pytanie: Czy możliwe jest że przyczyną jest uszkodzony komputer? Jeżeli nie to co jest bardziej możliwą przyczyną?
Pozdrawiam