Strona 1 z 1

Wyłanczanie sie, gaśniecie...

: pn lut 02, 2009 23:25
autor: xynthos
Witam

Jestem posiadaczem Gofra IV 1.4 16V od niedawna.

Wszystko było w zasadzie ok, do pewnego momentu.
Zredukowałem wjezdzajac na male rondo bieg do 2ki, przychamowałem jeszcze,krece w lewo i czuje jakby mi wspomaganie wyłaczyło się całkowicie, wcześniej migneła krótko kontrolka aku, prawie zero mozliwosci obrotu kierownica.
Pózniej kontrolka od aku swieciła sie cały czas, zredukowałem do 1ki i dodalem odrazu gazu, "prad" wrócił, samochód momentalnie szarpnął i ok, dalej juz jechałem.

To samo zdarzenie wczoraj ponownie na 2ce, zazwyczaj kiedy gdzies przychamowuje mocniej i musze zredukowac biegi...po czym dodaje gazu i jest ok.

Dziś omało co w cetrum Poznania nie wjechano mi w tyłek...
Poźniej probowałem ponownie zastac ta sytuacje i nic...po 30 min w ciagu 2min ta sama sytuacja na 2ce pozniej na 3ce...jak byla 3ka szybka redukcja i gaz i jest ok...
Samochód tak jak by sie wyłaczył kompletnie.

Dodam ze na biegu jałowym silnik ma 900 obrotów-nie za wysokie?
Moze gdzies cos nie tak z okablowaniem w kolumnie kierowniczej?
Sprawdzałęm aku- jutro sprawdze pozadnie aku, klemy.
Macie moze jakies wskazówki?

pozdrawiam

: wt lut 03, 2009 00:17
autor: jackyz
Sprawdź połączenie kabli przy alternatorze.Ostatnio miałem taki przypadek w astrze III.Też pierwszym objawem było wspomaganie ,a potem wszystko gasło razem ze silnikiem.W niej akurat się spalił alternator bo lała się do niego woda.U Ciebie przypuszczam skończyły się szczotki w alternatorze.

: wt lut 03, 2009 08:55
autor: czyzaczek
9 tyś obrotów to za wysokie, zdecydowanie :D

Wiesz, sorry, ale to wygląda jakby po prostu auto tobie gasło!!!! I stąd brak wspomagania i świecąca się kontrolka aku....

: wt lut 03, 2009 11:24
autor: Fenomen89
xynthos pisze:silnik ma 9tys obrotów
chyba 900 :P jesli takie ma to jest ok.
moze masz za maly aku do tego silnika? chociaz tutaj nie potrzeba mocnego...

: wt lut 03, 2009 15:18
autor: xynthos
Dzięki za info.
Sprawdzę dziś jeszcze aku,alternator, kable, klemy,połączenia.

Ponoć wcześniej, poprzedni właściciel wymienił kable wysokiego napięcia do świec oraz łożysko w alternatorze, wiec możne znowu padło... :chytry:

Jaki jest koszt nowego, lub wymiany szczotek(warto?).

pozdrawiam

: wt lut 03, 2009 15:34
autor: cobreti7
ja mialem podobnie okazalo sie że był jakiś syf w filtrze paliwa, jakiś paproch wpadł podczas tankowania. Po wymianie na nowy jak ręką odjął. Szczególnie to się działo jak skręcałem kierownicą np. na parkingu.

: wt lut 03, 2009 19:24
autor: jackyz
Pierwsze sprawdź miernikiem ładowanie akumlatora.Powinno być w granicach 13,2 do 14 V.Jeżeli takiego prądu nie ma na akumlatorze to znalazłeś usterke.

: wt lut 03, 2009 19:32
autor: czyzaczek
A masz gaz w tym swoim autku?

: śr lut 04, 2009 00:14
autor: xynthos
Dzięki za info, ale zrobiłem co innego. :goof:
Nie mam gazu i nie będę mieć.
Na razie czterogodzinny test nie zawiódł :grin:


Ale doszedł nowy problem, nie żebym robił Off Topa...szyba czołowa, gdzie mogę znaleźć w Poznaniu, okolice, nowa lub używana stan igła?

pozdrawiam

: śr lut 04, 2009 00:27
autor: cytrolexus
Miałem podobne objawy i przeczyszczenie przepustnicy rozwiązało problem. Jeżeli to nie pomoże radze jechać na komputer i sprawdzić silnik krokowy. Pozdro

: śr lut 04, 2009 19:04
autor: bibi466
cytrolexus pisze:przeczyszczenie przepustnicy rozwiązało problem. J
kolega ma rację zdejm filtr powietrza i zajrzyj czy przepustnica nie jest zabrudzona olejem lub mazią bo to w 1.4 16v częsty przypadek i takie cuda się dzieją

: czw lut 05, 2009 11:34
autor: xynthos
Nie dopisałem, własnie jak napisaliscie, czyszczenie przepustnicy pomogło.

pozdro