Strona 1 z 1

Czasami obroty spadają nawet do 200

: pn lut 02, 2009 20:01
autor: pori55555
Witam panowie ostatnio zauwazyłem ze np. gdy wyjezdzam z parkingu na wstecznym i wciskam sprzegło i hamulec aby wrzucic 1-ke obroty na moment spadają prawie do 200 i szybko wracaja na swoje miejsce.Czasami jest tak również gdy jade wolno na 1-ce. Z gory dzieki za pomoc :pub:

: pn lut 02, 2009 21:23
autor: kwietek
Sprawdź sobie czy w dolocie nie masz nieszczelności przez co silnik ciągnie więcej powietrza niż odczytuje z przepływomierza (mieszanka się zubaża więc oboroty chwilowo spadają). Ja miałem coś takiego w ABFie uszkodzona była rurka podciśnienia idąca od serwa do kolektora.

: pn lut 02, 2009 21:34
autor: pori55555
hmmm ale tak dzieje sie tylko czasami na wstecznym i 1-ce gdyby była nieszczelnosc to czy nie byłoby tak na kazdym biegu ???

: pn lut 02, 2009 21:40
autor: kwietek
Mi coś takiego działo się tylko jak autko stało lub powoli jechało (z tym ze jak stało to czasem falowały), może dlatego że na wyższych obrotach silnik ma dużo większą bezwładność i chwilowy nadmiar powietrza nie wpływa znacząco na jego pracę...

: pn lut 02, 2009 21:49
autor: pori55555
hmmm niedobrze a jak to dokładnie sprawdzic. no i moze jeszcze jakies pomysły no bo jak sprawdzac no to wszystko :panna:

: pn lut 02, 2009 22:52
autor: kwietek
zobacz czy gumy nie są sparciałe lub popękane, prześledź po kolei wszystkie łączenia, czy nie ma na nich luzów, to jest jedna rura + podciśnienie do serwa - nie ma tam tego dużo. Masz może instalację LPG ??

: pn lut 02, 2009 23:01
autor: pori55555
nie mam lpg tylko benzynka :chytry:
a jeżeli to nie jest nieszczelnosc to na co zwrócic nastepnie uwagę ???

: pn lut 02, 2009 23:21
autor: kwietek
Zaraz za przepływomierzem (tylko nie pamiętam czy w Twoim tak jest) jest taka aluminiowa rura idąca do gumowego węża, na niej jest taka opaska, zobacz czy dobrze przylega. Potem zobacz czy wąż ssący jest szczelnie połączony z kolektorem, oraz czy na nasadzie tej cienkiej rurki od podciśnienia nie ma jakiegoś pęknięcia, kolejnym podejrzanym elementem jest plastikowa rurka z zaworkiem zwrotnym (taki w krztałcie 2 złączonych talerzyków) - u mnie właśnie ona była nieszczelna, sprawdź czy dobrze przylega do serwa (ona jest zakładana na wcisk, uszczelnia ją taka podkładka między nią a serwem nie może być żadnych szczelin). to chyba wszystko :)

: wt lut 03, 2009 00:06
autor: darkkrk
pori55555, miałem dokładnie to samo że obroty spadały mi za nisko i się podnosiły do odpowiednich wymieniłem silniczek krokowy,czujnik temperatury,wszystkie podciśnienia sprawdziłem i nic nie dało dopiero zabrałem się za ustawienie TPSu kolega "homsky" zamieścił kiedyś poradę tu masz link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=882609 po ustawieniu wszystko było ok więc spróbuj Ty sobie to ustawić może Ci coś pomoże :D

: wt lut 03, 2009 20:21
autor: pori55555
hmmm poczytałem o ustawieniu tego tps ale chyba sam sobie nie poradze z tym :panna:
może jest ktoś z gdańska lub okolic co potrafi takie sztuczki ???
dodam że mam monowtrysk bosch :grrr:

: śr lut 04, 2009 00:17
autor: darkkrk
kolego jutro zrobię Ci ściągę jak to zrobić krok po kroku i objaśnię Ci to lepiej :)

: śr lut 04, 2009 19:25
autor: pori55555
dziekuje wszystkim za pomoc oraz zainteresowanie :) oczywiscie punkciki poleciały a w szczególnosci koledze darkkrk który objaśnił mi jak {kacper krowie} co i jak wiec chyba teraz sobie poradze :pub: