Strona 1 z 1
Pierburg 2e2 czerwony czujnik
: pn lut 02, 2009 16:46
autor: pancur0
Chciałbym się dowiedzieć co może dziać się jeśli ten właśnie czujniczek nie jest podłączony ?
Bo własnie u mnie jest tam sobie przy tym gaźniku pierburg 2e2 wystaje z metalową blaszka taką na którą powinien być wciśnięty jakiś kabel, ale zauważam jego brak.
Czy jeżeli nadal będe tak jeździł może coś się stać ?
: pn lut 02, 2009 19:40
autor: albert1973
masz moze jakas fotke -ten czujnik jest przy gazniku ? to moze jest tzw podgrzewacz kanału częściowego obciążenia-zabij ale nie wiem z czym to się je
: pn lut 02, 2009 19:48
autor: pancur0
tak. Jest wkręcony w gaźniczek...
zdjęcia niestety nie mam.
Jest też obok niebieski bardziej z lewej strony patrząc centralnie na gaźnik i on ma tam kabelek i bęc podłączony jest do jakiejś śrubki wyżej gaźnika jakby może masa ?
A ten czerwony ma cycka do wcisnięcia kabla, ale samego kabla nie.
No i drugie takie coś gdzie można wcisnąć kabelek, a zrobione to nie jest znajduje sie jakby nie patrzeć jakieś 4cm koło tego czujnikczka z tym, że na tej obudownie silnika może to jest jakaś masa ?
zagadka normalnie
: pn lut 02, 2009 19:52
autor: albert1973
szkoda ze nie masz zdjecia -ale poczekaj jak sie pojawi kolega Maćkooo to on cos na to poradzi -ma pojecie o gaznikach
: pn lut 02, 2009 20:31
autor: pancur0
ooo dobrzeby było:D
: pn lut 02, 2009 21:08
autor: miś fazi
[ Dodano: 02 Lut 2009 20:12 ]
[ Dodano: 02 Lut 2009 20:13 ]
to Ci powinno pomóc
: pn lut 02, 2009 22:13
autor: pancur0
ooo !
wielkie dzieki :O !
: wt lut 03, 2009 13:38
autor: Lipek81
Ten czujnik to prawdopodobnie termostat (jak ma blaszkę, na którą zakłada się konektorek i kształt nakrętki do chwycena kluczem, to powinno być to). Termostat służy do rurchomienia dmuchawy w momencie, kiedy silnik jest zgaszony. Jego działanie polega na zwarciu do masy tego konektorka, który z niego wystaje.
Jeżeli temperatura gaźnika przekroczy określoną wartość, a silnik samochodu nie pracuje, to termostat załączy się, uruchamiając dmuchawę chłodnicy. Jeżeli dmuchawa przez ok. 10min. nie zdoła schłodzić gaźnika, lub temperatura gaźnika obniży się - wentylator zostaje wyłączony. Po co? Dokladnie nie wiem, podejrzewam, że ma to związek z odparowaniem paliwa z komory pływakowej przy wyższych temperaturach, na postoju (bo w czasie jazdy sam ruch powietrza powoduje schłodzenie, a poza tym opary są zasysane przez silnik, przez rurkę odpwietrzenia komory pływakowej, która umieszczona jest przy wejściu do gardzieli gaźnika). Całością steruje przekaźnik o numerze 31 jak dobrze pamiętam. Sprawdź czy masz taki na panelu z bezpiecznikami.
O coś takiego (tutaj akurat w gaźniku 2EE):