Strona 1 z 1
					
				brak ładowania aku
				: ndz lut 01, 2009 23:07
				autor: erni
				witam, miałem wczoraj taką przygodę. Jakby nigdy nic podczas jazdy padł zupełnie aku, pożyczyłem trochę prądu na ruszenie, przejechałem km i znowu stoję i znowu przewody. Udało się dojechać pod dom, teraz ładuję aku z prostownika jednak zauważyłem przerwany kabelek na altku "D+". Czy to z tego powodu aku nie ładuje się podczas jazdy?
pzdr
			 
			
					
				
				: ndz lut 01, 2009 23:35
				autor: Dyziu14021991
				chyba nawet napewno zobacz prad ladowania na klemach akumulatora powinien wynosc 13,8-14,2 V
			 
			
					
				
				: ndz lut 01, 2009 23:36
				autor: lukaszvo84
				D+..obwód wzbudzenia idzie do kontrolki ładowania.Jesli zle mysle prosze mnie poprawic.
			 
			
					
				
				: ndz lut 01, 2009 23:41
				autor: bodzio_j
				Do altka dochodzą dwa przewody. Gruby z plusa aku i cienki (niebieski) od licznika (wzbudzenie) . Zaden nie może być przerwany. Napraw i zobaczysz. (nie pamiętam oznaczeń, i nie wiem który to D+)
			 
			
					
				
				: ndz lut 01, 2009 23:46
				autor: Dyziu14021991
				Własnie ja tez dokladnie nie pamietam co oznacza D+ :/ Wazne ze nie moze byc przerwany 

 
			 
			
					
				
				: ndz lut 01, 2009 23:58
				autor: bodzio_j
				Sprawdziłem - D+ to wzbudzenie, niebieski kabelek.
			 
			
					
				
				: pn lut 02, 2009 09:44
				autor: erni
				zgadza się, niebieski. po pracy skoczę do jakiegoś markieta po woltomierz, połączę, posprawdzam i dam znać czy cyka 

 
			 
			
					
				
				: pn lut 02, 2009 10:21
				autor: toffic
				bez niebeiskeigo kabelka na 100% nie będzie ładowania, mało tego,dioda też się nie zapali, można jeździć w błogiej nieświadomości aż się prąd w aku skończy 

 
			 
			
					
				
				: pn lut 02, 2009 16:38
				autor: Lipek81
				toffic pisze:bez niebeiskeigo kabelka na 100% nie będzie ładowania, mało tego,dioda też się nie zapali, można jeździć w błogiej nieświadomości aż się prąd w aku skończy 
 - dokladnie, ale jak się jest czujnym, to idzie zauważyć nieprawidłowość.
Jak przekręcisz kluczyk i jeszcze przed odpaleniem dioda ma sie zapalić - jak nie, to obwód wzbudzenia uszkodzony.
 
			 
			
					
				
				: pn lut 02, 2009 21:58
				autor: erni
				i po zabiegu, aku przy wyłaczonym silniku 12V z hakiem, przy ładowaniu 14V z hakiem. chyba jest już git 
