Zanika ładowanie podczas jazdy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zanika ładowanie podczas jazdy
Witam
Na wstępie chcę zaznaczyć że szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi.
Wczoraj pojawił mi się następujący problem: podczas jazdy zaczęły mi przygasać światła, radio itd, oczywiście stawiał bym na alternator ale kontrolka od ładowania się nie zapaliła (jest sprawna na 100%). Po przejechaniu 80 km po zgaszeniu silnik już nie odpalił więc założyłem od szwagra jego altenator i zostawiłem auto odpalone na 1h no i akumulator się podładował. Dziś w drodze powrotnej z tym jego alternatorem sytuacja się powtórzyła z tym że auto zgasło podczas jazdy akumulator wyrypał się do 0.
Jeśli chodzi o mój aternator to ma nowy regulator napięcia niedawno miał nabijany nowy komutator i jak autko stoi to ma ładowanie około 14V. Próbowałem już włączać różne urządzenia i ładowanie cały czas jest około 14. Wygląda to tak jakby ładowanie zanikało dopiero podczas jazdy. No i dziwi mnie fakt, że jak kontrolka gaśnie po odpalenie to się już nie zapala, tak jak by wszystko było ok.
Proszę o jakieś sugestie rozwiązania tego problemu.
Z góry dziękuję.
Na wstępie chcę zaznaczyć że szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi.
Wczoraj pojawił mi się następujący problem: podczas jazdy zaczęły mi przygasać światła, radio itd, oczywiście stawiał bym na alternator ale kontrolka od ładowania się nie zapaliła (jest sprawna na 100%). Po przejechaniu 80 km po zgaszeniu silnik już nie odpalił więc założyłem od szwagra jego altenator i zostawiłem auto odpalone na 1h no i akumulator się podładował. Dziś w drodze powrotnej z tym jego alternatorem sytuacja się powtórzyła z tym że auto zgasło podczas jazdy akumulator wyrypał się do 0.
Jeśli chodzi o mój aternator to ma nowy regulator napięcia niedawno miał nabijany nowy komutator i jak autko stoi to ma ładowanie około 14V. Próbowałem już włączać różne urządzenia i ładowanie cały czas jest około 14. Wygląda to tak jakby ładowanie zanikało dopiero podczas jazdy. No i dziwi mnie fakt, że jak kontrolka gaśnie po odpalenie to się już nie zapala, tak jak by wszystko było ok.
Proszę o jakieś sugestie rozwiązania tego problemu.
Z góry dziękuję.
Wcześniej musiało się już tak robić bo ładowałem akumulator co jakieś 3 tygodnie więc zakupiłem nowy ale niestety nic to nie poprawiło. Jeśli chodzi o przewody to jutro posprawdzam ale napięcie patrzyłem już na klemach więc powinny być OK.
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 21:20 przez dziany9, łącznie zmieniany 1 raz.
No i problem się rozwiązał zgodnie z podpowiedzią Zico63b (oczywiście dziękuję bardzo) posprawdzałem jeszcze raz wszystkie przewody i okazało się, że kabel masowy od bloku do nadwozia nie był dostatecznie mocno dokręcony, po dokręceniu o pół obrotu wszystko wróciło do normy. Jak tylko będzie cieplej to poprzecieram wszystkie styki papierkiem i poskręcam od nowa.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Po dłuższej chwili znalazłem ten przewód masowy ale nie ma tam dostępu bez rozbebeszania (jest to pod filtrem powietrza jak by ktoś szukał).
Ale zbadałem też dokładniej napięcia i okazało się, że tam styk na pewno jest doby. Opowiem jak do tego doszedłem i jakie mam w związku z tym kolejne pytania
Po wymianie paska klinowego i regulatora napięcia na klemach mam 13,9~13,8V, myślałem, że to może problem z tą masą ale dziś zmierzyłem i między stykami alternatora a jego obudową jest 14,0 a (przy włączonych światłach) spadek napięcia na kablu łączącym alternator i akumulator jest 0,2V czyli wynika że tylko tutaj jest jakiś opór, ten kabel dziś wymienię.
Problem dla mnie jest taki, że wydaje mi się, że na alternatorze powinno być 14,4V a jest 14 (regulator to zamiennik z firmy Meyle, nie ma na nim zaznaczonego napięcia). Przed chwilą pogrzebałem w katalogu intercars i tam do tego auta niektóre regulatory są 14,0V, niektóre 14,1V a niektóre 14,5V :/
Pomyślałbym, że skoro są też takie na 14,0 to jest wszystko okej ale kiedy mam włączone światła i dmuchawę to na wolnych obrotach napięcie na alternatorze spada do 13V a czasem poniżej. Jak tylko wyłączę dmuchawę albo światła to już jest 14V.
Co może być z nim nie tak?
---edit
Znalazłem opis ze zdjęciami rozbiórki i sprawdzenia alternatora, dla zainteresowanych link: http://www.agrofoto.pl/forum/Naprawa-al ... t4032.html
Chcę odkręcić alternator ale napotkałem problem, nie mogę odkręcić obudowy rozrządu...
A teraz pytanie - co to za śruba na obudowie rozrządu i jak ją odkręcić (przypominam: mk 1), wygląda na imbus ale imbus 6 mi tam wchodzi na 3 mm i w dodatku się rusza, nie chcę tego objechać:
Ale zbadałem też dokładniej napięcia i okazało się, że tam styk na pewno jest doby. Opowiem jak do tego doszedłem i jakie mam w związku z tym kolejne pytania
Po wymianie paska klinowego i regulatora napięcia na klemach mam 13,9~13,8V, myślałem, że to może problem z tą masą ale dziś zmierzyłem i między stykami alternatora a jego obudową jest 14,0 a (przy włączonych światłach) spadek napięcia na kablu łączącym alternator i akumulator jest 0,2V czyli wynika że tylko tutaj jest jakiś opór, ten kabel dziś wymienię.
Problem dla mnie jest taki, że wydaje mi się, że na alternatorze powinno być 14,4V a jest 14 (regulator to zamiennik z firmy Meyle, nie ma na nim zaznaczonego napięcia). Przed chwilą pogrzebałem w katalogu intercars i tam do tego auta niektóre regulatory są 14,0V, niektóre 14,1V a niektóre 14,5V :/
Pomyślałbym, że skoro są też takie na 14,0 to jest wszystko okej ale kiedy mam włączone światła i dmuchawę to na wolnych obrotach napięcie na alternatorze spada do 13V a czasem poniżej. Jak tylko wyłączę dmuchawę albo światła to już jest 14V.
Co może być z nim nie tak?
---edit
Znalazłem opis ze zdjęciami rozbiórki i sprawdzenia alternatora, dla zainteresowanych link: http://www.agrofoto.pl/forum/Naprawa-al ... t4032.html
Chcę odkręcić alternator ale napotkałem problem, nie mogę odkręcić obudowy rozrządu...
A teraz pytanie - co to za śruba na obudowie rozrządu i jak ją odkręcić (przypominam: mk 1), wygląda na imbus ale imbus 6 mi tam wchodzi na 3 mm i w dodatku się rusza, nie chcę tego objechać:
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2009 11:51 przez gruszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 249 gości