Strona 1 z 1

Problem z odpaleniem silnika

: ndz lut 01, 2009 19:50
autor: BzyTek
Witam
Mam problem ze swoim Goferkiem.
Jak odpalam auto na zimnym silniku pali bez problemu, temperatura rośnie do 90st.
Jeżeli odpalam ciepły silnik obroty odrazu skaczą do 2000 i trzymają się tak przez jakiś czas (na gazie i benzynie), potem spadają do normalnych czyli ok 900, ale temp. nie rośnie powyżej 75st.
Wczoraj ciepły silnik niechciał odpalić, próbowałem kilka razy, pomogło dopiero odłączenie akumulatora na chwilę.
Auto odpalam i gaszę na benzynie. Gazu pali w normie (jakieś 9l w mieście), ale pożera ogromne ilości wachy. Jak zatankowałem go na początku roku do pełna to teraz zostało mi jakieś 1/4 baku.
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam

: ndz lut 01, 2009 20:09
autor: CQ
sprawdź czujnik temperatury płynu, ew sonda.

jaka instalke masz? może zła emulacja jeśli reset ECU pomogl. Nie zalewa jak zimny???

: ndz lut 01, 2009 20:15
autor: BzyTek
Instalke mam na komputerze Razmus Af 800 II gen.
Jak auto jest zimne pali bez problemu nie krztusi się. Zeszłej zimy to przerabiałem i zmieniłem emulacje na otwartą.

: ndz lut 01, 2009 20:27
autor: CQ
W takim razie zostaje ci sprawdzić czujnik i sondę. Jeśli masz interfejs i program to możesz podejrzeć pracę sondy. Jeśli nie to możesz wpiąć się miernikiem pod sondę w miejscu gdzie przecięli do połączenia ze sterownikiem LPG. Powinien pokazywac zmieniające się wartości od 0,1 do 0,8V.(najlepiej na starych miernikach bo nie uśredniają tak wartości)

Czujnik temp cieczy też miernikiem:
Rezystancja:

przy 0 st - 5500 +-700 ohm
przy 20 st - 2500 +-500 ohm
przy 30 st - 1800 +-200 ohm
przy 50 st - 800 +-100 ohm
przy 80 st - 350 +-50 ohm
przy 100 st - 200 +-25 ohm


A do vag'a masz dostęp??

: ndz lut 01, 2009 20:35
autor: BzyTek
CQ pisze:A do vag'a masz dostęp??
Jutro planuje zamówić. Ten będzie dobry?

A co do czujnika to jutro pomierze.

: ndz lut 01, 2009 20:43
autor: CQ
BzyTek pisze:
CQ pisze:A do vag'a masz dostęp??
Jutro planuje zamówić. Ten będzie dobry?
Tak z tym że to zależy jaki rocznik auta (złącze OBD1 OBD2) ja mam np taki:
http://www.allegro.pl/item533894236_naj ... _obd2.html

No i jest tańszy. A żeby podłączyć pod OBD1 robie przeplot kabelkami ale to taka łopatologia :P Także jak już uważasz, sam zdecyduj i sprawdź jakie złącze ;)

ps. Zwróć uwagę na port pod jaki będziesz podłączał (USB czy COM). Przejściówki nie zawsze działają.

: czw lut 05, 2009 13:48
autor: BzyTek
Witam ponownie.
Czujnik pomierzyłem i rezystancja była OK, ale czujnik był jakoś w środku uszkodzony mechanicznie. Zmieniłem dzisiaj czujnik na FEBI (mam nadzieje, że ta firma jest OK) i wszystko wróciło do normy.
Dzięki CQ za pomoc
Pozdrawiam