Strona 1 z 1
luzny pasek klinowy
: ndz lut 01, 2009 14:00
autor: decker
Witam, problem wyglada tak: caly czas mialem problemy z ladowaniem aku (prawdpodobnie byl juz stary) zmierzylem napiecie ladowania ok 13v, troche malo, kupilem nowy aku naciagnalem pasek i wyszlo ladowanie ponad 14v. Trzy dni pozniej profilaktycznie zmierzylem ladowanie na jalowym wyszlo 11,5v
i pasek byl bardzo luzny. Przeczytalem juz duzo watkow i doszedlem do wniosku ze to kolo pasowe ?? czy jednak cos innego ? 1,6 td 92' 60km
: ndz lut 01, 2009 14:18
autor: 89Bartezz
Też miałem podobny problem. U mnie okazała się że śruba pod alternatorem którą dokręcasz alternator po naciągnięciu paska miała zjechany gwint i po dokręceniu było dobrze przez chwile i po kilku dniach znów pasek był luźny
: ndz lut 01, 2009 14:47
autor: pablo111l
miałem coś podobnego
nie ładował za bardzo
i 3 paski w ciagu roku zeby poszły to coś nie tak
u mnie rolki do wymiany były
: ndz lut 01, 2009 15:38
autor: guti
decker, koła pasowe masz juz powycierane, albo koło na alternatorze np, przyjrzyj sie czy scianki koła sa rowne, to znaczy czy rowno sie schodza , maja byc rowne w kształcie literki V jezeli sa nierowne to albo wymiana koła, albo załoz szerszy pasek , 11,5 mm bodajze zamiast 10,5 chyba , na jakis czas na pewno staczy
: ndz lut 01, 2009 17:58
autor: Przemek
decker, ja tak miałem podobnie jak koledzy piszą ale mnie dotego doszło legulator napięcia najpierw pokazywał 14V a pojechałem do sklepu i spowroem pokazywał już 10V i stwierdziłem że alternator szwankuje ale za czołem wymieniać podzespoły i wyszło na to że walnięty był regulator napięcia
: ndz lut 01, 2009 18:45
autor: decker
na kole od alternatora mam 2-3 mm luzu, to moze byc przyczyna obluzowania sie paska ?? bo jak docisnie pasek to ladowanie sie od razu poprawia. To by raczej wykluczalo regulator.