Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika na niskich obrotach

: sob sty 31, 2009 18:25
autor: Wojtek
Witam. Mam problem z silnikiem 1.8 AAM

Od dłuższego czasu miałem małe uszkodzenie łącznika elastycznego pomiędzy kolektorem a resztą wydechu. W końcu wymieniłem ten łącznik i od tego czasu zaczęły się problemy z pracą silnika - mianowicie nie radzi sobie na wolnych obrotach - i nie chodzi tutaj bieg jałowy bez wciśnięcia gazu, bo tutaj ładnie trzyma 700 obr/min, natomiast podczas przyspieszania w zakresie 1500-2500 obr silnik się trochę dławi, brakuje mu mocy, czasem szarpie, czasami dopiero po chwili od dodania gazu zaczyna przyspieszać. Sprawdzałem pracę silnika "na luzie" przy stałym ciągłym trzymaniu przepustnicy w okolicach 1500 obr silnik nie może utrzymać stałej prędkości obrotowej i są wahania 1400-1600

dodam, że powyżej 3000 silnik znowu pracuje poprawnie, "dolegliwości" nie mają związku z nagrzaniem silnika, na starym (dziurawym) łączniku wszystko działało sprawnie.

Może jest ktoś w stanie pomóc mi gdzie mam szukać usterki?

: sob sty 31, 2009 19:14
autor: Jarowo
Jak wymiana łącznika to i spawanie Migiem i tu pytanie. Robiłeś na aucie, czy targałeś wydech. Jak spawanie było na aucie to może by poszukać błędów, lub popatrzyć jak wygląda praca silnika w blokach pomiarowych.
A te 700 obr/min to chyba ciut mało tak sądzę.

: sob sty 31, 2009 20:35
autor: rjxt
Co ma łącznik do silnika??? Tak jak wyżej kolega napisał albo spawałeś nie odłączając klem akumulatora a jeśli nie to zwykły zbieg okoliczności z opisaną przez ciebie awarią i szukać przyczyny należy gdzieś w nieszczelności "lewe powietrze", tudzież kopułka, palec, przewody etc..

: sob sty 31, 2009 22:41
autor: JayT
..:VoyteQ:.., zdejmij klemy na parę minut i zobacz, czy po ponownym podłączeniu problem dalej istnieje.
Tak się przy okazji zastanawiam, czy sonda lambda nie została uszkodzona podczas spawania (nie wiem, gdzie dokładnie ona siedzi w AAM)?

: sob sty 31, 2009 22:53
autor: Jarowo
JayT pisze:Tak się przy okazji zastanawiam, czy sonda lambda nie została uszkodzona podczas spawania (nie wiem, gdzie dokładnie ona siedzi w AAM)?
To starałem się sugerować między innymi. I zawsze można podglądnąć w blokach pomiarowych jak ona pracuje.

: sob sty 31, 2009 23:55
autor: Wojtek
Jarowo, nie było spawane na aucie

rjxt, to ma, że po wymianie łącznika wydech się uszczelnił, co oznacza zwiększone ciśnienie / zwiększony opór wydechu i z tym sobie silnik nie radzi

JayT,sprawdzę to, możliwe że komp musi się "zresetować". Sonda lambda jest przy katalizatorze w AAM