Nierówna praca silnika na niskich obrotach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wojtek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3003
Rejestracja: sob cze 17, 2006 14:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Nierówna praca silnika na niskich obrotach

Post autor: Wojtek » sob sty 31, 2009 18:25

Witam. Mam problem z silnikiem 1.8 AAM

Od dłuższego czasu miałem małe uszkodzenie łącznika elastycznego pomiędzy kolektorem a resztą wydechu. W końcu wymieniłem ten łącznik i od tego czasu zaczęły się problemy z pracą silnika - mianowicie nie radzi sobie na wolnych obrotach - i nie chodzi tutaj bieg jałowy bez wciśnięcia gazu, bo tutaj ładnie trzyma 700 obr/min, natomiast podczas przyspieszania w zakresie 1500-2500 obr silnik się trochę dławi, brakuje mu mocy, czasem szarpie, czasami dopiero po chwili od dodania gazu zaczyna przyspieszać. Sprawdzałem pracę silnika "na luzie" przy stałym ciągłym trzymaniu przepustnicy w okolicach 1500 obr silnik nie może utrzymać stałej prędkości obrotowej i są wahania 1400-1600

dodam, że powyżej 3000 silnik znowu pracuje poprawnie, "dolegliwości" nie mają związku z nagrzaniem silnika, na starym (dziurawym) łączniku wszystko działało sprawnie.

Może jest ktoś w stanie pomóc mi gdzie mam szukać usterki?


Obrazek

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » sob sty 31, 2009 19:14

Jak wymiana łącznika to i spawanie Migiem i tu pytanie. Robiłeś na aucie, czy targałeś wydech. Jak spawanie było na aucie to może by poszukać błędów, lub popatrzyć jak wygląda praca silnika w blokach pomiarowych.
A te 700 obr/min to chyba ciut mało tak sądzę.


JaroW

rjxt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt lut 27, 2007 10:52
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: rjxt » sob sty 31, 2009 20:35

Co ma łącznik do silnika??? Tak jak wyżej kolega napisał albo spawałeś nie odłączając klem akumulatora a jeśli nie to zwykły zbieg okoliczności z opisaną przez ciebie awarią i szukać przyczyny należy gdzieś w nieszczelności "lewe powietrze", tudzież kopułka, palec, przewody etc..



Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » sob sty 31, 2009 22:41

..:VoyteQ:.., zdejmij klemy na parę minut i zobacz, czy po ponownym podłączeniu problem dalej istnieje.
Tak się przy okazji zastanawiam, czy sonda lambda nie została uszkodzona podczas spawania (nie wiem, gdzie dokładnie ona siedzi w AAM)?


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » sob sty 31, 2009 22:53

JayT pisze:Tak się przy okazji zastanawiam, czy sonda lambda nie została uszkodzona podczas spawania (nie wiem, gdzie dokładnie ona siedzi w AAM)?
To starałem się sugerować między innymi. I zawsze można podglądnąć w blokach pomiarowych jak ona pracuje.


JaroW

Awatar użytkownika
Wojtek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3003
Rejestracja: sob cze 17, 2006 14:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Wojtek » sob sty 31, 2009 23:55

Jarowo, nie było spawane na aucie

rjxt, to ma, że po wymianie łącznika wydech się uszczelnił, co oznacza zwiększone ciśnienie / zwiększony opór wydechu i z tym sobie silnik nie radzi

JayT,sprawdzę to, możliwe że komp musi się "zresetować". Sonda lambda jest przy katalizatorze w AAM


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 304 gości