Strona 1 z 1

Pali się kontrolka air bag Mk4

: sob sty 31, 2009 16:37
autor: Radas
Witam.
Wyjmowałem dzisiaj licznik i zapomniałem odłączyć akumulatora. Wszystko jest ok tylko świeci mi się kontrolka AIR BAG. Można to jakoś manualnie wykasować bez podłączania do VAG'a. Jeśli nie to czy ktoś może ma vag i mogłby mi to skasować???

: sob sty 31, 2009 16:42
autor: czyzaczek
Nie, nie można bez VAGA.... Musisz podłączyć autko...

: sob sty 31, 2009 17:15
autor: Jarowo
A i Vagiem 3.11 409 lub ich krajowym odpowiednikiem jak auto jest 2000 lub wyżej może być kłopot.

: sob sty 31, 2009 17:54
autor: Fahoo
Jarowo, nie sądzę, nie robisz nic po can, nie robisza kodowania więc... standard diagnostyka air baga nigdy nie było z tym problemów

: sob sty 31, 2009 18:20
autor: bibi466
Niestety wag będzie potrzebny u mnie przy przesuwaniu fotela rozpięła się kostka od bocznej poduchy i mimo że zaraz ją włożyłem kontrolka dalej się jarzyła i musiałem vagiem kasować

: sob sty 31, 2009 18:49
autor: Jarowo
CAN to inna bajka i takiego stareńkiego oprogramowania przy CAN się nie używa jak do fejsów KKL, a szczególnie od Viakena. Z tego co zauważyłem na forum to właśnie Viaken cieszy się dużym wzięciem wśród bywalców tego forum i w sumie słusznie bo działa nie najgorzej a nawet jak ma problem z synchronizacją to z reguły zmiana prędkości na porcie pomaga.
Kłopot, na który chciałem zwrócić uwagę to komunikat jaki wyświetla VAG (jego strarsze wersje) przy próbie połączenia ze sterownikiem poduch. Chodzi o możliwość uszkodzenia a dokładniej z tego co się dowiedziałem można wpisać sobie "crasha" . Jakby tego było mało to nasz Polski VAG 4.9 może zrobić taki sam bajzel w sterowniku poduszek, tyle że o tym nie ostrzega.
radas8412, nie pisał z jakiego rocznika ma auto a mk4 z motorem AHF ponoć szły w latach 1997 - 2004. Z tymi starszymi można się łączyć w zasadzie byle czym co działa, ale jak pisałem z nowszymi to trzeba trochę uważać czym się do nich podchodzi, a sam przyznasz czytając forum, że jest wielu kolegów co mają lapka+jakiś soft+jakiś fejs i są trochę nie w temacie (mam nadzieję chwilowo) i oni mogą sobie narobić nieszczęścia.

: ndz lut 01, 2009 11:21
autor: Fahoo
na ross techu sa numery sterowników z ktorymi mozna sie bezpiecznie łączyć
zasad diagnostyki trzeba przestrzegac bo sa takie kwiatki jakie sa..
robilem audi A6 2003 vag comem 311 pełna instalacyjna wersja nie 2 pliczki w katalogu i bylo ok nic i nic sie nie powalilo/ostrzezenie było,tak chyba zabezpiecza sie producent.
urzywam tez audi-vw tool 2.0.9
zasada jest jedna nie wiesz jak działa program i jak go obsługiwac nie uzywaj go bo bedzie big problem

: ndz lut 01, 2009 13:19
autor: Jarowo
Fahoo pisze:urzywam tez audi-vw tool 2.0.9
I to jest zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż VAG :pub:
Wg tego co "póki co wiem" :) w tym konkretnym przypadku

: ndz lut 01, 2009 15:44
autor: Radas
Jarowo, ja mam mk4 z 1999 roku tyle ze w kodzie mam 2000 a zegary mam na CAN, sprawdzalem jest 920 w kodzie tylko nie wiem czy sam licznik jest na CAN, czy reszta tez, jutro zabiorę się za zdjęcie podszybia i zobaczę jak to wygląda w kostce od komputera.

: wt lut 03, 2009 12:00
autor: Jarowo
radas8412, nie miałem kiedy odpisać, ale jeżeli temat jeszcze aktualny to chcę go uzupełnić.
Kłopot , o którym pisałem jest opisany tu http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html , ale chyba Ciebie nie dotyczy, co nie oznacza, że nie zawadzi zerknąć na numer sterownika, tak dla pewności. Skoro wiesz jakie deski mają CAN to nie jest tak źle tak więc sorki, że Ciebie nie doceniałem i wrzuciłem do jednego wora z ludźmi, których znam i wiem, że jak się pojawi jakiś komunikat na ekranie a bardzo chcą coś zrobić to go nie czytają, tylko od razu wybierają TAK lub OK. Trochę się wyrwałem z moim pierwszym postem nawiasem mówiąc niekompletnym ponieważ wtedy zostałem brutalnie oderwanym od kompa :) . Tak więc jak twój sterownik to nie 6Q0-909-605-A, to nie ma sprawy i wg Ross-tech'a oraz mojego angielskiego :) można użyć Vaga w wersji niższej niż 404.0

: ndz lut 08, 2009 00:55
autor: Radas
Jarowo, na pewno sobie poczytam jak tylko znajdę trochę czasu. A tak w ogóle to sobie sprawdzę ten sterownik.
PozdraVwiam

: ndz lut 08, 2009 12:49
autor: ziomek1988
Kolego ja miałem tak że też się paliła kontrolka, podjechałem na komputer i tylko skasowali mi błąd i było ok do momentu wyciągięcia liczników i znów się świeciła, podjechałem kolejny raz to Pan najpierw naprawił mi ustęrkę a dopiero później wykasował i teraz jest ok :) Pewnie wcześniej miałeś tylko skasowany błąd bez usuniętej usterki

: pn lut 09, 2009 00:04
autor: Radas
ziomek1988, a co to była za usterka u ciebie???

: pn lut 09, 2009 00:57
autor: ziomek1988
U mnie najprawdopodobniej przy odkurzaniu rozłączyły się jakieś kostki pod siedzeniem kierowcy i tak jak pisałem, raz tylko skasowali mi błąd i miałem ten problem co Ty a jak to złączyli to już mogę odłączać liczniki i jest ok ;)