Strona 1 z 1

Czujniki ciśninenia oleju

: wt sie 30, 2005 23:35
autor: stonefree
Witam.
Chciałbym zapytać dlaczego są dwa czujniki ciśnienia oleju w głowicy i w filtrze oleju?Jak powiny działać i kiedy?Jak powinna swiecic lampka?Czy są do nich dodatkowe przekaźniki?

: wt sie 30, 2005 23:58
autor: evolution
dwa czujniki sa po to by informowac kierowce o stanie ukladu olejenia i mozna je z zasady dzialania podzielic na dwa rodzaje... niskiego i wysokiego cisnienia. czujniki niskiego cisnienia sa zwarte w momencie gdy cisnienia nie ma, natomiast wysokiego cisnienia zwieraja sie w tedy gdy cisnienie sie pojawi. teraz mozna podzielic je jescze tak:
niskiego cisnienia wystepuja dwa rodzaje niebieski i brazowy kolor. cisnienie ich wlaczania wynosi bodajze przy brazowym 0,15 bara a przy niebieskim 0,45 bara
wysokiego cisnienia wystepuja tez dwa rodzaje : czarny i bialy. czarny wlacza sie przy cisnieniu 1,2 bar +/- 0,2 bar a bialy przy cisnieniu 1,6 bar +/- 0,2 bar.
Jezeli po przekroceniu okolo 2000 rpm nie pojawi przez okolo 2 sekundy sie sygnal z czujnika wysokiego cisnienia w tedy zaczyna sie wydzierac brzeczyk i mrygac kontrolka. natomiast jezeli po uruchomieniu nie zniknie masa z czujnika niskiego cisnienia bedzie mrygac kontrolka oleju.
dodatkowo po wlaczeniu zaplonu kontrolka oleju powinna swiecic sie swiatlem ciaglym, jezeli tak nie jest (miga) to znaczy ze brak masy z czujnika niskiego cisnienia lub juz jest masa na czujniku wysokiego cisnienia.
jezeli podczas jazdy zacznie wydzierac sie brzeczyk najtanszym i najprawdopodobniejsza usterka jest usterka samego czujnika, najlepiej od razu wymienic dwa na nowe koszt okolo 25 zlociszy. jesli nie pomoze szukac dalej usterki od polaczen elektrycznych do cisnienia oleju wlacznie....
to by byla wyczerpujaca odpowiedz na ten temat...
prosze kliknac pomogl:P ;)


a i przekaznikow nie ma

: sob wrz 03, 2005 23:18
autor: stonefree
Witam ponownie.Otóż odpiąłem czujnik wsokiego ciśnienia.Nic się nie zmieniło,czyli lampka po przekręceniu stacyjki miga.omomierz pokazuje mi przerwę na zgaszonym i 0 na pracującym silniku,czyli czujnik działa poprawnie.Czy możliwe jest,ze ktoś zwarł do masy przewó do czujnika?A tak wogóle, czy wszystkie deski rozdzielcze mają tę funkcję?W moim mk2 1,6 TD jest licznik z zegarem a nie z obrotomierzem.I jeszcze drugie pytanie:czy podobna sytuacja moze być z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego?Po włączeniu zapłonu miga, i miga dalej po odpieciu złącza przy zbirniczku.Oglądałem 3 golfy z takimi zegarami w różnych silnikach i lampki migają tak samo.Pozdro.

: sob wrz 03, 2005 23:46
autor: Goofi
U mnie mechanik wymienial ten czujnik przy filtrze oleju, ale nie mial bialego i dal brazowy, czy to bardzo zle? :helm:

: wt wrz 13, 2005 08:56
autor: maniack
evolution pisze: jezeli podczas jazdy zacznie wydzierac sie brzeczyk najtanszym i najprawdopodobniejsza usterka jest usterka samego czujnika, najlepiej od razu wymienic dwa na nowe koszt okolo 25 zlociszy. jesli nie pomoze szukac dalej usterki od polaczen elektrycznych do cisnienia oleju wlacznie....
to by byla wyczerpujaca odpowiedz na ten temat...
prosze kliknac pomogl:P ;)
a i przekaznikow nie ma
a powiesz gdzie tych czujnikow szukac? tak pi razy okno... u mnie czasami sie podczas jazdy wlacza brzeczek - wystarczy wlaczyc na chwile dmuchawe i znika :)) moze gdzies mi zasniedzialo lub cos...

i kolejne pytanie - po wykreceniu czujnikow bedzie wylatywal olej, czy sa one jednak tak polozone, ze na postoju mi nie wyleci? w misce sa gdzies, czy np. na bloku czy jak? dzięki z góry za odpowiedź...