dwa czujniki sa po to by informowac kierowce o stanie ukladu olejenia i mozna je z zasady dzialania podzielic na dwa rodzaje... niskiego i wysokiego cisnienia. czujniki niskiego cisnienia sa zwarte w momencie gdy cisnienia nie ma, natomiast wysokiego cisnienia zwieraja sie w tedy gdy cisnienie sie pojawi. teraz mozna podzielic je jescze tak:
niskiego cisnienia wystepuja dwa rodzaje niebieski i brazowy kolor. cisnienie ich wlaczania wynosi bodajze przy brazowym 0,15 bara a przy niebieskim 0,45 bara
wysokiego cisnienia wystepuja tez dwa rodzaje : czarny i bialy. czarny wlacza sie przy cisnieniu 1,2 bar +/- 0,2 bar a bialy przy cisnieniu 1,6 bar +/- 0,2 bar.
Jezeli po przekroceniu okolo 2000 rpm nie pojawi przez okolo 2 sekundy sie sygnal z czujnika wysokiego cisnienia w tedy zaczyna sie wydzierac brzeczyk i mrygac kontrolka. natomiast jezeli po uruchomieniu nie zniknie masa z czujnika niskiego cisnienia bedzie mrygac kontrolka oleju.
dodatkowo po wlaczeniu zaplonu kontrolka oleju powinna swiecic sie swiatlem ciaglym, jezeli tak nie jest (miga) to znaczy ze brak masy z czujnika niskiego cisnienia lub juz jest masa na czujniku wysokiego cisnienia.
jezeli podczas jazdy zacznie wydzierac sie brzeczyk najtanszym i najprawdopodobniejsza usterka jest usterka samego czujnika, najlepiej od razu wymienic dwa na nowe koszt okolo 25 zlociszy. jesli nie pomoze szukac dalej usterki od polaczen elektrycznych do cisnienia oleju wlacznie....
to by byla wyczerpujaca odpowiedz na ten temat...
prosze kliknac pomogl:P
a i przekaznikow nie ma