Strona 1 z 1

potrzebuje pomocy w sprawie 1,6 AEE 95r

: czw sty 29, 2009 21:07
autor: zeton
Witam tak jak w temacie
Znajomy posiada silniczek 1,6 na pełnym wtrysku oznaczenie AEE problem jest następujący:
Po uruchomieniu auta zakres obrotów silnika wynosi 800 nawet gdy jest odpalony jakiś czas i temperatura silnika wynosi te 80*C to nadal jest 800 obrotów a jak włączam światła i nagrzewnice to momentalnie spadają obroty aż zapala się kontrolka ciśnienia oleju i z powrotem wskakują na 800 autko było na diagnostyce komputerowej i nic tam nie wskazało gość mówił ze regulował nastawienia fabryczne a i dodam jeszcze ze jakieś 2 miesiące do tyłu była wymieniana sonda Lambda i w zeszłym tygodniu termostat. Pomocy bo nie wiem co mam już robić

: czw sty 29, 2009 21:15
autor: karol27
Wymień kopułkę.

: czw sty 29, 2009 21:25
autor: zeton
Karol27 Mówisz że to może być przyczyną tych całych nieprzyjemnych zdarzeń???
a jeśli to nie pomoże? bo gostek na diagnostyce ustawiał obroty i mówił ze teraz zapłon jest malina

: czw sty 29, 2009 21:37
autor: karol27
Podmień z kimś żeby sprawdzić.Nie wydaje się żeby chwilowy spadek napięcia był tak duży ze silnik nie ma prądu na zapłon.Sprawdź ładowanie.

: czw sty 29, 2009 21:59
autor: zeton
karol27 pisze:Sprawdź ładowanie.
ładowanie jest ok tylko caly czas ma te 800 obrotów i nawet jak krece kierownica to spadaja obroty
auto posiada wspome

[ Dodano: 29 Sty 2009 21:02 ]
a kopulka podpasi z 1,8 AAM??

: pt sty 30, 2009 00:28
autor: danioo
zeton pisze:a kopulka podpasi z 1,8 AAM??
chyba nie

: pt sty 30, 2009 00:48
autor: Pavlloo_86
mam ten sam problem tylko obroty spadaja dopiero po jakimś czasie jak sie zagrzeje tak do 56-60 C byłem z tym u paru mechaników i nic zwalali na rozrząd że jest przestawiony na zabrudzone wtryski ale sprawdziłem to i przeczyściłem wtryski a problem z obrotami dalej jest na diagnostyce komputerowej też nic nie wykazało jeśli ktoś wie co to może byc to prosze o informacje wraz z autorem postu

: pt sty 30, 2009 11:21
autor: zeton
Pavlloo_86 pisze:mam ten sam problem
Jeden z mechaników mówił ze to jest wina krokowca ale sam już nie wiem

: pt sty 30, 2009 14:00
autor: Pavlloo_86
ciężka sprawa z tymi obrotami nic nie pomaga w poniedziałek mam do krakowa do znajomego mechanika jechać jeśli coś sie dowiem to napisze na forum co to było i jak to naprawić

: pt sty 30, 2009 16:37
autor: zeton
Pavlloo_86 pisze:eśli coś sie dowiem to napisze na forum co to było i jak to naprawić

Bardzo był bym wdzięczny jeśli coś będziesz wiedział daj znać Pozdro

: pt sty 30, 2009 22:58
autor: sHpAaKu
zeton pisze:bo gostek na diagnostyce ustawiał obroty i mówił ze teraz zapłon jest malina
I co jeszcze? Obroty w AEE śą NIEREGULOWALNE !!! Zapłonmusi byćna 6 stopnia reszte sterownik sobie będzie korygował (1-2 stopni).
zeton pisze:jak krece kierownica to spadaja obroty
Jeszcze raz proszę sprawdzić znaki na zamachu. To sąobjawy "za późnego" zapłonu.
zeton pisze:Jeden z mechaników mówił ze to jest wina krokowca
Mam nadzieję że mechanior jest świadomy że krokowiec jest zintegrowany z przepustnicą i nie podlega osobnej wymianie ani serwisowaniu.

Rada (przyczyna niepoprawnych obrotów) przy tym silniku jest jedna - korpus przepustnicy. Albo wyzionęła ducha albo źle zaadaptowana.

: sob sty 31, 2009 15:47
autor: zeton
sHpAaKu pisze:Mam nadzieję że mechanior jest świadomy że krokowiec jest zintegrowany z przepustnicą i nie podlega osobnej wymianie ani serwisowaniu.
Tak dokładnie tak mówił dzisiaj znajomy jeszcze raz jedzie do gostka na kompa
sHpAaKu pisze:Jeszcze raz proszę sprawdzić znaki na zamachu. To są objawy "za późnego" zapłonu.
Zajrzę do tego w poniedziałek a jak na razie z góry dziękuje :pub:

[ Dodano: 01 Lut 2009 20:35 ]
Witam przy odpowiednim stanie oleju przy falowaniu obrotów miedzy 800-900 mruga kontrolka oleju czy może to być spowodowane słabą jakością oleju bo 4000 km temu był wymieniany na shella 10w/40 mineralny.

: wt mar 03, 2009 20:37
autor: kondras
ustawienie zapłonu wystarczy ale obroty i tak będą niskie