Strona 1 z 1

[mk3] Metaliczny dźwięk przy zimnym silniku

: wt sie 30, 2005 15:10
autor: marqiz
Witam

mam pytanie, po uruchomieniu silnika przez 2 -3 minuty słychać metaliczny dźwięk, tylko kiedy maleją obroty a silnik jest zimny. Silnik 1.8 wersja GT. Czy może to być wina oleju?

: wt sie 30, 2005 21:47
autor: rzodkiew
moga to byc popychacze hydrauliczne, jak silnik nie chodzi to olej splywa z popychaczy a przy odpaleniu przez chwile pracuja " bez oleju " a za chwile napelniaja sie i cichna

: wt sie 30, 2005 22:17
autor: marqiz
Czy jest to bardzo poważne? Jak najlepiej temu zaradzić? Jakie mogą być koszty?

: śr sie 31, 2005 10:55
autor: rzodkiew
koszt jednego popychacza to jakies 30zeta, nie jest to jakies powazne poprostu z czasem bedzie coraz bardziej stukac , ale jak zastuka tylko przy odpaleniu to nie ma sie czym martwic , jezdzic smialo

: śr sie 31, 2005 19:35
autor: crupez
Ewentualnie pomoze wymiana oleum na gestszy. Na jakim jezdzisz teraz ??

: czw wrz 01, 2005 15:29
autor: marqiz
Shell syntetyk dokładnie nie wiem jakie oznaczenie wiem że był w kwietniu wymieniany i tak mam zamiar wymienić go niedługo.

: pt wrz 02, 2005 17:58
autor: miomio1
najlepiej wymienic wszystkie czyli 8 szt.

: pn wrz 05, 2005 15:03
autor: marqiz
Jaki byście polecili olej ????

: pn wrz 05, 2005 15:21
autor: crupez
To znaczy wszystko zalezy od tego na jakim teraz jezdzisz, proponuje wymiane na troszke gestszy od Twojego aktuaulnego. Czyli jezeli jezdzisz teraz na np: 15W 40, to sprobuj wlac 15W 50. Nie mozna od razu wlac np. oleju o lepkosci 60, bo to tez nie jest dobrze, auto w zimie bedzie sie wolniej grzac itd. Co do wyboru oleju jest duzo "za i przeciw" w kwestii wyboru gestosci, wiec trzeba wybrac cos pomiedzy :)

PZDR.

: pn wrz 05, 2005 18:07
autor: miomio1
lub wymiana hydropopychaczy, napiszę jak się je wymienia dla zainteresowanych :silnik 1.6 ABU
1.odczep palec rozdzielacza od kopułki ,odkręć kopułkę ,od silnika ale najpierw ją zaznacz żeby sie zgrała z mocowaniem,żeby zapłonu nie przestawic
2. zdejmij pokrywę wałka rozrządu, umnie są 3 szt. śrub, delikatnie zdejmij uszczelkę
3. zdejmij osłonę po lewej stronie sinika od paska rozrządu
4. znajdz znaki na kole od wałka aby się zgrały z punktem na dolnym okienku koła od koła pasowego wału korbowego ,w książce <<Volkswagen golf i Vento <<jest to opisane na stronie 61
5. teraz można śmiało zdjąć koło zębate rozrządu str. 60 ,odkręć mocowanie wałka jest tam 10 szt. śrub (jedno mocowanie -2 szt.śrub), trzeba uważać aby przy dokręcaniu jak będziesz już zakładał wszystko żeby ich nie przeciągnąć ,nie pourywać
6. wyciągnij hydropopychacze jest ich 8 szt,można lekko je podważyć ,ale powinny za pomocą palców się wyciągnąć .
nie ma co ich naprawiać tylko wymienić na nowe , bo z biegiem czasu znowu się wyrobią .
Dodatkowy koszt to może być zimering wałka .