Przy temp. poniżej -5 odpala i po chwili gaśnie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Przy temp. poniżej -5 odpala i po chwili gaśnie
Witam. Mam golfa2 1,6 na gaźniku. Przy temp poniżej -5 a ostatnimi czasy było nawet -20, po odpaleniu na benzynie po chwili traci obroty i gaśnie, jeśli dodam mu trochę gazu jest ok, ale jak tu zaraz po odpaleniu dodawac gazu gdy jest -20 na dworze, a bateria nie pozwala na ponowne kręcenie rozrusznikiem po zgaśnięciu. Oczywiście auto stoi pod chmurką. Przy delikatnych mrozach po odpaleniu od razu wchodzi na obroty i nie muszę dotykac pedału gazu. Pomóżcie w czym może tkwic problem. Pozdrawiam
może być problem automatycznego ssania, przyczyną może być też sam gaźnik, starszy ma golfa 1,6 na gaźniku i zimą też tak miał był na remoncie gaźnika i pomogło, ale przyczyn może być wiele, od złych obrotów biegu jałowego, po ustawienie ssania, po ustawienie zapłonu....
VW Golf mk2 pasja zobowiązuje
Wiadome jest, że im niższa temp, tym większe opory ruchu w silniku.
Widocznie ssanie nie włącza się do końca, przez do silnik przy -5 dostaje za mało paliwa aby przezwyciężyć opory pierwszych kilku obrotów, a przy -2 jeszcze daje radę.
W pierwszej kolejności powinieneś wziąć się za sprawdzenie gaźnika, bo na 99% właśnie on tu jest winny,
Widocznie ssanie nie włącza się do końca, przez do silnik przy -5 dostaje za mało paliwa aby przezwyciężyć opory pierwszych kilku obrotów, a przy -2 jeszcze daje radę.
W pierwszej kolejności powinieneś wziąć się za sprawdzenie gaźnika, bo na 99% właśnie on tu jest winny,
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Generalnie Pierburgi 2e2(gaznik) miały pewien element odpowiadający za pomoc przy b niskich temp. Jest to zawór termiczno czasowy. Działa on tak>>> po odpaleniu symuluje wcisniecie gazu i zwieksza dz temu obroty przez pierwsze 6 sekund. Potem sie wyłącza. Przy wyzszych temp jesgo wpływ na rozruch jest znikomy.
Niestety jesli gaznik jest zle wyregulowany to ten zawór zwieksza obroty dosc mocno np do 2500 obr co przy zimnym silniku nie jest wskazane.
Osobiscie go wywaliłem aby nie niszczyc silnika. Ale zawsze mozna go tak doregulowac aby fajnie sie sprawdzał i załóżmy zwikeszał te obroty do powiedzmy 1500. Uwaga : zawór ten czesto psuje sie, przepuszcza powietrze i niekiedy zamiast pomagac staje sie uciazliwy. Niekiedy potrafi zwiekszyc obroty na 30 sekund - a wiec mozna niezle pomeczyc silnik.
Rada: na wejsciu wymontuj zawór, napraw go i wyreguluj gaznik.
Wiecej info pod hasłem"niedomagania pierburga 2e2" tam takze jest którki opis tego elementu.
Niestety jesli gaznik jest zle wyregulowany to ten zawór zwieksza obroty dosc mocno np do 2500 obr co przy zimnym silniku nie jest wskazane.
Osobiscie go wywaliłem aby nie niszczyc silnika. Ale zawsze mozna go tak doregulowac aby fajnie sie sprawdzał i załóżmy zwikeszał te obroty do powiedzmy 1500. Uwaga : zawór ten czesto psuje sie, przepuszcza powietrze i niekiedy zamiast pomagac staje sie uciazliwy. Niekiedy potrafi zwiekszyc obroty na 30 sekund - a wiec mozna niezle pomeczyc silnik.
Rada: na wejsciu wymontuj zawór, napraw go i wyreguluj gaznik.
Wiecej info pod hasłem"niedomagania pierburga 2e2" tam takze jest którki opis tego elementu.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 381 gości