Strona 1 z 1
pompa wspomagania, a mala sportowa kierownica
: czw sty 29, 2009 00:18
autor: el_karolus
problem moj dotyczy tego ze kierownica czasem po jednym obrocie zaczyna mi sie blokowac zaczyna piszczec wspomaganie i bardzo powoli i jednoczesnie mocno trzeba krecic zeby dokrecic do konca. niedowno zalozylem sportowa kierwnice i po jakims czasie zaczelem miec takie objawy, i nurtuje mnie pytanie czy ta kierownica moze miec cos wspolnego z "niedomaganiem" wspomagania, a jezeli nie to jakie moga byc przyczyny
prosze o pomoc
: czw sty 29, 2009 00:39
autor: zodiak
Przy mniejszej kierownicy może być trochę "ciężej kręcić" kierą ale tylko dla mięśni rąk bo siła wywierana na kolumnę kierowniczą musi być taka sama bez względu na średnicę kierownicy (innymi słowy: jak jest mniejsza kiera to jest mniejsze ramię i trzeba trochę więcej siły włożyć w kręcenie ale siła przekazywana przez kolumnę kierowniczą do przekładni kierowniczej jest dokładnie taka sama).
: czw sty 29, 2009 00:55
autor: el_karolus
tak to ze ciezej sie kreci ze wzgledu na mala kierownice to wiem ale czy to moglo spowodowac uszkodzenie lub dokonczenie dziela zniszczenia pompy wspomagania?
: czw sty 29, 2009 01:32
autor: zodiak
Nie.
: czw sty 29, 2009 01:43
autor: chosen
el_karolus, pasek Ci sie juz wytarł, albo jest za luźny.
: czw sty 29, 2009 19:23
autor: el_karolus
a gdzie odnalesc ten pasek i jak sprawdzic jego stan??
sprawa sie pogorszyla teraz juz standardowo kreci tylko 1 raz a pozniej opor a czasem od pcozatku stawia opor i piszczy jak cholera ( oczywiscie gdy samochod stoi)
: czw sty 29, 2009 19:27
autor: chosen
el_karolus, skoro nie wiesz gdzie masz pasek do wspomagania to lepiej pojedz do fachowca niech Ci wymieni, koszt paska to jakeis 20-30 zł, wymiana to jakeis 10-20 zł i po kłopocie.
: czw sty 29, 2009 19:36
autor: el_karolus
chosen pisze:el_karolus, skoro nie wiesz gdzie masz pasek do wspomagania to lepiej pojedz do fachowca niech Ci wymieni, koszt paska to jakeis 20-30 zł, wymiana to jakeis 10-20 zł i po kłopocie.
ha juz wiem
i jutro zobacze ;]
tylko powiedz mi czy poglebiajacy sie problem to dalej oznaka uszkodzonego lub zle napietego pasaka czy to juz moze byc problem pompy?