Silnik o oznaczeniu RF - Ktoś zna? Proszę o pomoc.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Silnik o oznaczeniu RF - Ktoś zna? Proszę o pomoc.

Post autor: DJ_Mouse » wt sty 27, 2009 20:17

Witam.

Koledzy, muszę przyznać że od dawna nie siedzę w benzynowych silnikach, i upodobałem sobie diesle... Ale przyszedł czas, że trzeba się "przekwalifikować"

Mam kpl. silnik z passata B2, i plan jest taki żeby włożyć go do mk1. (nie mojego, nie nie. To projekt realizowany dla kogoś) Tylko... Nie słyszałem nawet o takim typie silnika, cały czas myślałem że to PF...


Teraz tak:
- Ma ktoś jakiekolwiek dane techniczne tego motoru? (pojemność, moc, moment itp...)
- Jak ma się regeneracja gaźnika w takim silniku? Jakiś dziwny ten gaźnik mi się wydaje....
- Jak można sklasyfikować ten motor pod względem jakości wykonania VW, czy opłaca się robić remont czy szukać bardziej wdzięcznej jednostki?
- Jakie mogą być problemy przy użytkowaniu lub/i podczas remontu?

Z tego co wiem 2 lata temu kiedy silnik był w aucie po wlaniu strzykawką małej ilości paliwa do gaźnika zapalił bez żadnego ale, są to pewne info. No ale dziś motor leży na ziemi i ciężko uruchomić go na misce.


Będe wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i informacje. Pozdrawiam, Mariusz.
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 20:18 przez DJ_Mouse, łącznie zmieniany 1 raz.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt sty 27, 2009 21:28

RF 1588 79,5 80 4R 53 Golf II/Jetta 8/87-7/89 kk Pierburg 2E2
RF 1588 79,5 80 4R 53 Passat III 4/88-7/91 kk Pierburg 2E3

[ Dodano: Wto 27 Sty, 2009 ]
Czyli 1.6 4 gary, zasilanie gaźnikiem pierburg 2e3


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » wt sty 27, 2009 22:01

DJ_Mouse pisze:- Ma ktoś jakiekolwiek dane techniczne tego motoru? (pojemność, moc, moment itp...)
Silnik 1.6 RF



Silnik (informacje ogolne)

Kod silnika RF

Pojemnosc (cc) 1595

Bieg jalowy (obr. na minute) 700 - 800

Luz zaworowy Hydrauliczny

Luz zaworowy Bez popychaczy hydraulicznych
Element goracy
Wlot (mm) 0.20 - 0.30
Wylot (mm) 0.40 - 0.50

Cisnienie sprezania
Stan normalny (bar) 9 - 12
Minimum (bar) 7

Cisnienie oleju (barow/obr. na minute) 2.0 / 2000



Silnik (benzyna)

Uklad paliwowy (marka i typ) Pierburg 2E2

Kolejnosc zaplonu 1-3-4-2

Rozrzad stroboskopowy (odlaczony przewod prozniowy)
(° / obr. na minute) 16 +- 1

Zwiekszenie prozni
Uruchomienie (° / mmHg) 0 / 120
Zakonczenie (° / mmHg) 16 / 230

Przyspieszenie odsrodkowe
Uruchomienie (° / obr. na minute) 0 / 1100
Zakonczenie (° / obr. na minute) 31 / 4500

Opor na cewce zaplonowej,
uklad pierwotny (omow)
Zielona naklejka 0.52 - 0.76 Szara naklejka 0.6 - 0.8
uklad wtorny (omow)
Zielona naklejka 2400 - 3500 Szara naklejka 6900 - 8500

Swiece zaplonowe (marka i typ)
Bosch W8DTC
Bosch W8DCO

Odstep elektrod swiecy (mm) 0.8 - 0.9

Cisnienie w pompie paliwa (bar) 0.2 - 0.25



Gazy spalinowe

CO (%) < 0.5

CO2 (%) > 14

O2 (%) 0.3 +- 0.2



Uklad chlodzenia

Cisnienie (bar) 1.2 - 1.5

Termostat otwiera sie przy (°C) 84

Wentylator dziala przy (°C)
Etap 1 / wentylator 1 (°C) 92 - 97
Etap 2 / wentylator 2 (°C) 99 - 105



Elementy elektryczne

Akumulator (Ah) 45

Alternator (A) 45



Hamulce

Grubosc tarczy, przod, min. (mm) 10

Srednica bebna, tyl, maks. (mm) 181



Uklad kierowniczy i ustawienie kola

Zbieznosc kol, przod (°) 0° +- 10'

Pochylenie kol, przod (°) -30' +- 20'

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przod (°) 1° 30' +- 30'

K.P.I., przod (°) -?-

Rozbieznosc kol, tyl (°) 25' +- 15'

Pochylenie kol, tyl (°) -1° 40' +- 20'



Kola i opony

Wielkosc opony 175/70 R 13

Cisnienie w przedniej oponie (bar) 2.0

Cisnienie w tylnych oponach (bar) 1.8



Pojemnosci

Miska olejowa silnika, razem z filtrem (l) 4.0

Przekladnia reczna
wklad zapasowy do skrzyni biegow (l) 2 - 2.2

Przekladnia automatyczna
wklad zapasowy do skrzyni biegow (l) 3.0

Przekladnia roznicowa (l) 0.75

Uklad chlodzenia (l) 5.5



Ustawienia momentu obrotowego

Glowica cylindra

Etap 1 (Nm) 40

Etap 2 (Nm) 60

Etap 3 (°) +90°

Etap 4 (°) +90°


Nakretki kola (Nm) 110

Swiece zaplonowe (Nm) 20

(dane ze str.www.golf2.prv.pl)
- Jak ma się regeneracja gaźnika w takim silniku? Jakiś dziwny ten gaźnik mi się wydaje....
problemowy gaźnik pod względem ustawienia,pływanie na wolnych obrotach

DJ_Mouse pisze:- Jak można sklasyfikować ten motor pod względem jakości wykonania VW, czy opłaca się robić remont czy szukać bardziej wdzięcznej jednostki?
mam ten silnik w swoim VW od 2005 i jest bezwaryjny,duża trwałośc ale zapewne lepiej poszukac 1,8 RP,ewentualnie zmienic wał korbowy z 1,8 i masz już 90 KM zamiast 72KM.
Zaleta to napewno minimum przeróbek czy problemów z elektroniką ,której RF praktycznie nie ma.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt sty 27, 2009 22:11

Szału na tym silniku nie beedziesz miał przy jezdzie. Ale dobrze utrzymany potrafi fajnie sie sprawowac. Nie ma z nim problemów. Spalanie nie jest niskie, przy optymalnych ustawieniach mysle ze zima 8-11, lato 7-9l/100 km.
Gaznik jest troche problemowy ale przy zaanagazowaniu mozna go naprawic. Wtedy cyka jak malina. Ogolnie to nie wiem czy warto szukac czegfos innego ja bym raczej nie szukał, jesli ten co go mas jest jeszcze w miare. Silnik ten po remoncie nie potrzebuje dolewania oleju. Poza tym silniki vw sa dosc głosne na wyzszych obrotach wiec nie wiem czy warto pakowac 1,8 90KM. Roznica cudowna nie bedzie.
Zreszta do golfa 1 z ta masa powinno wszystko chylac. :bigok:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » wt sty 27, 2009 22:15

Maćkooo, dobrze prawisz...z miejsca dobrze utrzymany RF może nawet nieźle zadzwiwic....po80-100km/h robi sie mułowaty...ale jak pisalem zawsze można wal z 1,8 wlożyc (dłuższy skok tłoka),moje spalanie w lato 9l/100km


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » wt sty 27, 2009 22:34

najdziwniejsze jest kurde to, że na bloku jak byk mam wyryte 1.8



Coś mi się wydaje, że to albo jakaś przeróbka albo sam nie wiem jak to rozpatrywać... Może numery przebite?


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt sty 27, 2009 22:46

DJ_Mouse pisze:na bloku jak byk mam wyryte 1.8
Bloki były takie same w 1,6 i 1,8 ja tez mam wyryte 1,8 a mam 1,6.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » wt sty 27, 2009 23:02

Maćkooo pisze:
DJ_Mouse pisze:na bloku jak byk mam wyryte 1.8
Bloki były takie same w 1,6 i 1,8 ja tez mam wyryte 1,8 a mam 1,6.

No to wiele wyjaśnia :)


Dziękuje koledzy za odpowiedzi, przedstawię fakty właścicielowi i zobaczymy co dalej z tym fantem. Temat można zamknąć, pozdrawiam, Mariusz :bigok:


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
lukis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn cze 22, 2009 11:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lukis » ndz lut 07, 2010 08:59

Leon_Wechtel pisze:Maćkooo, dobrze prawisz...z miejsca dobrze utrzymany RF może nawet nieźle zadzwiwic....po80-100km/h robi sie mułowaty...ale jak pisalem zawsze można wal z 1,8 wlożyc (dłuższy skok tłoka),moje spalanie w lato 9l/100km
Troche odkopie,mowisz ze tylko wal przelozyc?i nie trzeba nic wiecej zmieniac?korbowody itd?Znasz kogos kto to robil czy tylko slyszales?



night_bart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sty 26, 2009 10:41
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: night_bart » wt kwie 06, 2010 09:37

Prosiłbym o udzielenie przez kogoś odpowiedzi na pytanie powyżej :) zastanawiam się nad pożyczeniem wału z RP i kapitalnym remoncie swojego RF tylko niech ktoś mi powie czy na wymianie wału z korbowodami się kończy przeróbka czy w grę wchodzi także wymiana tłoków czy czegoś jeszcze? Dziękuje za odp



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 312 gości