Strona 1 z 2

VW z opóźnieniem reaguje na naciśnięcie pedału gazu.

: wt sty 27, 2009 14:29
autor: przemek_555
Witam, jestem nowy i proszę o wyrozumiałość :)
Od kupna auta VW Bora zauważyłem ze po dodaniu gazu silnik nie reaguje, pracuje normalnie. Trzeba przytrzymać chwilkę pedał wtedy wchodzą obroty, auto jest na luzie. Nieraz przy ruszaniu muszę szybciej dodać gazu niż puścić sprzęgło ponieważ auto jak by nie reagowało na gaz. W nocy szczególnie widać ze światła przednie lekko przygasają jak źle ruszę. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Auto ma ABS, system poślizgu kół przy ruszaniu i ESP.

Proszę o jakieś rady, chyba ze ten typ tak ma :)

: wt sty 27, 2009 15:29
autor: Fahoo
najpierw na VAG zanotowac błędy,skasowac je,
przeprowadzić adaptację przepustnicy...jeśli nie pomorze bedziemy myślec dalej po podaniu numeru błędów
ps czyszczenie przepustnicy tak dla profilaktyki
pocztyaj o silniku 1,6 z golfa IV SR.troche się ci rozjaśni
nawet ci znalazłem;p
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=41251

: wt sty 27, 2009 15:29
autor: Jacek75
Podpiąć VAG, na forum nie ma wróżek :green_fuck:

: wt sty 27, 2009 15:56
autor: przemek_555
Jak byłem u mechanika przy wymianie rozrządu i innych rzeczy podpinał pod kompa i mówił że wszystko ok nie ma błędów. Co do przepustnicy jestem w stanie sam ją wyczyścić? Czytałem wiele o niej ale opinie są podzielone chodzi o adaptacje. Linka od gazu? A czy wystaje ona gdzieś przy silniku, przykręcić przy pedale czy przy silniku?

: wt sty 27, 2009 16:05
autor: Jacek75
Jeżeli Twoja wiedza jest na razie tak mała, proponuję poszukać na forum instrukcji w stylu "sam naprawiam" lub na stronach do których podane są linki. Bora to prawie to samo co GOLF MKIV. Osobiście preferuję strony .ru oni mają prawie wszystko....

: wt sty 27, 2009 16:13
autor: Fahoo
jak masz VAG-a to sobie poradzisz z instrukcją

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

: wt sty 27, 2009 16:40
autor: hauer
AZD ma tzw. E-gas (nie ma tam linki gazu) -pedał przyspieszenia jest spięty z potencjometrem któy wysyła sygnał do nastawnika przepustnicy (czy do ECU) -wszystkie AZD mają zadyszkę -reagują z drobnym opóźnieniem. sprawdź go na VAG-u.
jeśli wszystko jest OK to pokochaj to albo sie wkurzaj.
pzdr

: wt sty 27, 2009 16:41
autor: przemek_555
Czyli muszę sobie kupić VAG'a. jest jakiś specjalny do tego silnika czy pasuje każdy i na allegro można przebierać? i czy po tym będzie wszystko OK bo trochę się tego boje tej adaptacji, jak nie wyjdzie to wtedy będzie lekko kiepsko.

: wt sty 27, 2009 16:45
autor: hauer
a koniecznie musisz sam w tym grzebać? w normalnym zakładzie podłączą cie do VAG za jakieś 80zł, przepustnicze wyczyszczą i adaptują za 100zł (w tym podłączenie do VAG).

: wt sty 27, 2009 16:51
autor: Fahoo
za 100 to sobie vaga zakupi ,podszkoli sie z wiadomosci na forum i bedzie diagnozowal sam lub przynajmniej poda nam nr-y błedów to coś sie zawsze podpowie
a nie za kazdym razem 50-100 za podpięcie do kompa
nie wiem ze AZD nie ma linki :jezor: dłubałem głównie w tdi 1,4 8V i 1,4 16V


PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

: wt sty 27, 2009 16:59
autor: Jacek75
No risk no fun, jak się boisz oddaj auto mechanikowi. Na forum są informacje na wszystkie Twoje pytania. Gdzie znaleźć program za darmo itd.
W ten sposób podchodząc do tematu (boję się) to kupisz oryginał (kabel+program)?
http://www.vag-com.pl/vagcom.htm
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm

Kto szuka ten znajduje....

: wt sty 27, 2009 19:20
autor: pszczyna

: śr sty 28, 2009 08:12
autor: przemek_555
Dzięki za info i mam nadzieje, że czyszczenie przepustnicy sprawi uleczenie autka :), jeszcze mam taki przypadek i właśnie nie wiem czy to też związane z przepustnicą, ale jak zmieniam biegi z mniejszego na wyższy to, gdy puszczam sprzęgło jest takie szarpniecie całym autem, ale przy zmianie biegów powyżej 3000 obrotów auto normalnie zmienia bieg bez szarpnięcia. Czy to jest coś ze skrzynią czy przepustnica na bank do czyszczenia?

: czw sty 29, 2009 15:01
autor: pszczyna
Docisk