VW z opóźnieniem reaguje na naciśnięcie pedału gazu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemek_555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 27, 2009 13:13
Lokalizacja: Brzeg Dolny

VW z opóźnieniem reaguje na naciśnięcie pedału gazu.

Post autor: przemek_555 » wt sty 27, 2009 14:29

Witam, jestem nowy i proszę o wyrozumiałość :)
Od kupna auta VW Bora zauważyłem ze po dodaniu gazu silnik nie reaguje, pracuje normalnie. Trzeba przytrzymać chwilkę pedał wtedy wchodzą obroty, auto jest na luzie. Nieraz przy ruszaniu muszę szybciej dodać gazu niż puścić sprzęgło ponieważ auto jak by nie reagowało na gaz. W nocy szczególnie widać ze światła przednie lekko przygasają jak źle ruszę. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Auto ma ABS, system poślizgu kół przy ruszaniu i ESP.

Proszę o jakieś rady, chyba ze ten typ tak ma :)



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt sty 27, 2009 15:29

najpierw na VAG zanotowac błędy,skasowac je,
przeprowadzić adaptację przepustnicy...jeśli nie pomorze bedziemy myślec dalej po podaniu numeru błędów
ps czyszczenie przepustnicy tak dla profilaktyki
pocztyaj o silniku 1,6 z golfa IV SR.troche się ci rozjaśni
nawet ci znalazłem;p
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=41251
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 19:58 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt sty 27, 2009 15:29

Podpiąć VAG, na forum nie ma wróżek :green_fuck:


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

przemek_555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 27, 2009 13:13
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: przemek_555 » wt sty 27, 2009 15:56

Jak byłem u mechanika przy wymianie rozrządu i innych rzeczy podpinał pod kompa i mówił że wszystko ok nie ma błędów. Co do przepustnicy jestem w stanie sam ją wyczyścić? Czytałem wiele o niej ale opinie są podzielone chodzi o adaptacje. Linka od gazu? A czy wystaje ona gdzieś przy silniku, przykręcić przy pedale czy przy silniku?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt sty 27, 2009 16:05

Jeżeli Twoja wiedza jest na razie tak mała, proponuję poszukać na forum instrukcji w stylu "sam naprawiam" lub na stronach do których podane są linki. Bora to prawie to samo co GOLF MKIV. Osobiście preferuję strony .ru oni mają prawie wszystko....


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt sty 27, 2009 16:13

jak masz VAG-a to sobie poradzisz z instrukcją

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 16:18 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » wt sty 27, 2009 16:40

AZD ma tzw. E-gas (nie ma tam linki gazu) -pedał przyspieszenia jest spięty z potencjometrem któy wysyła sygnał do nastawnika przepustnicy (czy do ECU) -wszystkie AZD mają zadyszkę -reagują z drobnym opóźnieniem. sprawdź go na VAG-u.
jeśli wszystko jest OK to pokochaj to albo sie wkurzaj.
pzdr



przemek_555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 27, 2009 13:13
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: przemek_555 » wt sty 27, 2009 16:41

Czyli muszę sobie kupić VAG'a. jest jakiś specjalny do tego silnika czy pasuje każdy i na allegro można przebierać? i czy po tym będzie wszystko OK bo trochę się tego boje tej adaptacji, jak nie wyjdzie to wtedy będzie lekko kiepsko.



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » wt sty 27, 2009 16:45

a koniecznie musisz sam w tym grzebać? w normalnym zakładzie podłączą cie do VAG za jakieś 80zł, przepustnicze wyczyszczą i adaptują za 100zł (w tym podłączenie do VAG).



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt sty 27, 2009 16:51

za 100 to sobie vaga zakupi ,podszkoli sie z wiadomosci na forum i bedzie diagnozowal sam lub przynajmniej poda nam nr-y błedów to coś sie zawsze podpowie
a nie za kazdym razem 50-100 za podpięcie do kompa
nie wiem ze AZD nie ma linki :jezor: dłubałem głównie w tdi 1,4 8V i 1,4 16V


PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 16:52 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt sty 27, 2009 16:59

No risk no fun, jak się boisz oddaj auto mechanikowi. Na forum są informacje na wszystkie Twoje pytania. Gdzie znaleźć program za darmo itd.
W ten sposób podchodząc do tematu (boję się) to kupisz oryginał (kabel+program)?
http://www.vag-com.pl/vagcom.htm
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm

Kto szuka ten znajduje....
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 17:01 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt sty 27, 2009 19:20




przemek_555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 27, 2009 13:13
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: przemek_555 » śr sty 28, 2009 08:12

Dzięki za info i mam nadzieje, że czyszczenie przepustnicy sprawi uleczenie autka :), jeszcze mam taki przypadek i właśnie nie wiem czy to też związane z przepustnicą, ale jak zmieniam biegi z mniejszego na wyższy to, gdy puszczam sprzęgło jest takie szarpniecie całym autem, ale przy zmianie biegów powyżej 3000 obrotów auto normalnie zmienia bieg bez szarpnięcia. Czy to jest coś ze skrzynią czy przepustnica na bank do czyszczenia?



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw sty 29, 2009 15:01

Docisk



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 367 gości