Strona 1 z 2

wibracje kierownicy

: pn sty 26, 2009 21:54
autor: gucio75
Jestem nowy na forum bo jeszcze nie miałem problemu ale przeglądając posty nie znalazłem na to odpowiedzi a więc wymieniłem opony 4 szt jednego kalibru (nowe) i przy prędkośći powyżej 80 km/h zaczynam odczuwac wibracje kierownicy na boki koła miałem 2 wywarzane bo też myslałem ze cos z oponami niepomogła przekładka kół tylnich na przód szarpiąc za koło niewyczuwalne luzy co może byc przyczyną miał ktos z was taki problem

: pn sty 26, 2009 22:04
autor: kowalsky1
no mnie to sie wydaje ze moze masz wybita jakas tulejke na wachaczu,albo moze masz luzy na drazkach kierowniczych,tutaj akurat moze byc duzo przyczyn

: pn sty 26, 2009 23:08
autor: LoLs
jedz na diagnostykę na szarpaki w tedy bedziesz wiedział czy tulejki wahacza poszły czy coś innego

: pn sty 26, 2009 23:32
autor: danioo
również problemem może być układ napędowy ( przeguby, półosie)

: pn sty 26, 2009 23:36
autor: falla_x
gucio75 pisze: nie znalazłem na to odpowiedzi
ja mam podobny problem przewetowalem cale forum zeby rozwiklac ta zagadke i tez nieznalazlem odpowiedzi osob ktore ma podobny problem jest abrdzo duzo na tym forum , u jednego pomaga wywazenei kol inny ma walniete opony inny drzaki kierownicze lub kocowki drazkow, kurcze tutaj monza by pol samochodu wymienic ai tam nei wiem czy by trafil w przyczyne, ja u siebie leteni opony mam nowe felgi nowe nie jakas chinszczyzna a i tak kieronica bije pierscienei centrujace wymienialem bo wydawalo mi sie ze moze one maja lekki luz , felgi wywazane po 3 razy , nei am pojecia co jest przyczyna ze przy okolo 100km/h drzy kierownica czuje takie mrowienie na rekach sam juz nie wiem gdize szukac i czego szukac :/ dodam ze zauwarzylem ze na zimowkach tez drzy kierownica ale gdizes przy 120km/h zimowka 175/65 letnia 195/50

: pn sty 26, 2009 23:40
autor: danioo
ja u siebie wymieniłem przguby po obu stronach, jak założę letnie 15 to się okaże czy wibracja ustały.

: pn sty 26, 2009 23:54
autor: falla_x
danioo, przegub raczej nie byl by przyczyna wibracji kieronicy no moze wewnetrzny mial by jakis delikatny wplyw na kierownice ale zewnetrzen tylko przy skretach kierownica jest odczowalny, jak mi kiedys padl przegob wewnetrzny w mk2 to przy predkosciach od 50 do 80 bylo slychac takei buczenie podczas jazdy na wprost ale czy drzala kierownica raczej nei wydaje mi sie , ale tak samo z tego co wyczytalem drazki kierownicze czy jakies tuleje wachacza tez nie maja wiekszego wplywu na drzenei kierownicy , niby wine za to ponosi tylko opona felga, zbierznosc pierscienei centrujace krzywe tarcze ale to raczj tylko przy chamowaniu, ale niby nie duzo jest tych przyczyn gidze moze drgac kierownica ale ciezko to namierzyc :/

: wt sty 27, 2009 00:21
autor: edzio
krzywa półoś też jest przyczyną drgań.Pomijając opony i felgi.

: wt sty 27, 2009 20:20
autor: falla_x
lipasvw, ja u siebie w mk2 mialem ten odwzanik na polosi i kierownica mi bila sam osobiscie pozbawilem auta tego odwaznika bo podczas jakiegos remontu mechanik przesunol to w zupelnie inne miejsce niz bylo wczesniej i tez lepiej nie bylo odciolem ten odwaznik i bylo dalej tak samo , w mk3 woguel takiego czegos nie ma , no ale pocos to tam bylo :bigok:

Re: wibracje kierownicy

: wt sty 27, 2009 22:11
autor: raf1al
podłącze sie do tematu bo mam taki sam problem tylko ze powyżej 90km/h jak przyspieszam to czepie kierownica jak puszcze gaz ustaje :(
dowiedziałem sie ze to może byc wina przegubów wewnętrznych ale czy na pewno :( nie sa tanie a wolał bym nadaremnie kasy nie wywalać :(
zawieszenia mam po remoncie luzów brak! kola OK!

: wt sty 27, 2009 22:50
autor: RzR
moze cos pomoze ale wujek w swoim iveco mial podobny problem, felgi byly wywazane, podobno wymienili pol zawieszenia w serwisie a winne okazaly sie... krzywe felgi, po wymianie felg kierownica przestala drzec, przy hamowaniu tez pozostaje prosto, nie rzuca nia. Pozdrowiam :)

: wt sty 27, 2009 23:26
autor: falla_x
raf1al pisze:podłącze sie do tematu bo mam taki sam problem tylko ze powyżej 90km/h jak przyspieszam to czepie kierownica jak puszcze gaz ustaje
dokladnie takie sa objawy padneitego wewnetrzengo przegubu , drganie nastepuje tylko wtedy gdy jest naped , puszczasz noge z gazu i ustaje u mnei bylo doslownie tak samo tylko pozostaje kwestja czy lepwy czy prawy u mnie dalo sie to wyczuc ze to pawy mial spory luz , aleu najlepiej jak by to sprawdzil u ciebie jakis mechanik i odrazu powie ci czy lewy czy prawy , kosztowalo mnie to w mk2 jakies 180zl z robocizna