Słabiutkie wspomaganie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Słabiutkie wspomaganie

Post autor: Wiśniowy18 » pn sty 26, 2009 01:20

Witam

Od pewnego czasu mam bardzo słabe wspomaganie, a rano gdy jest zimno po calej nocy postoju auta praktycznie zero wspomagania. Nieraz wspomaganie działa ok. Niekiedy popiskuje pasek jak skrece kola na max, a niekiedy też popiskuje jak załapie wody lub gdy jest zimny. Czy problem ze wspomaganiem związany jest z paskiem czy coś innego stwarza ten problem

Autko:
Golf 3, Silnik 1,6 75 KM, 95 rok, klima

Ktoś wie co mu dolega ?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » pn sty 26, 2009 01:36

Sprawdz czy pompa nie jest przypadkiem juz "ledwozip-em" tzn jak zapalisz czy nie piszczy. Sprawdz jeszcze jaki masz poziom plynu do wspomagania.



Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiśniowy18 » pn sty 26, 2009 01:46

Poziom płynu sprawdzałem jest trochę powyżej minimum, więc chyba jest ok. A jak sprawdzić pompę ?


Mam golfa "3", a jak kolega pożyczy to "4"

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » pn sty 26, 2009 02:58

Tak jak ci napsialem. Zapal silnik i posluchaj na biegu jalowym czy nie ma pisku i czy jak robisz obrot w lewo w prawo...na 90 % juz dogorewa...czesta usterka. Wiec albo nowa (ale ogr nie chinszczyzne) albo regenracja...koledzy na forum pisali jak to zrobic...ewentualnie wymienic plyn. Nic innego mi do glowy na chwile obecna nie przychodzi...hmm moze jeszcze byc tak ze sie pasek wyciagnal i zwyczajnie sie slizga. Wez zobacz to dokladnie. Najlepiej niech ktos Ci kreci a ty patrz pod maska i sluchaj. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2009 01:44 przez Mavrick, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sty 26, 2009 04:21

Zacznij od paska. Może wystarczy naciągnąć tylko.



Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiśniowy18 » ndz lut 08, 2009 17:08

Samochód zagadka :D Panowie kupiłem pasek kolega w sklepie motoryzacyjnym sprawdzał w katalogu i mówi że ten pasek który mi daje będzie na 100% pasował do mojego auta :D Ponoć w silnikach 1,6 z klimą był tylko jeden model paska montowany. Wczoraj wjechalem na kanał popuściłem śruby mocujące koło napinające zdjełem pasek i patrze że ten nowy jest za krótki. Ja mam zamontowany pasek 6PK1353 czy taki powinien być ? Naciągnełem go bo trochę był za luźny, teraz już nie piszczy ale wydaje mi się że wspomaganie jest jeszcze ciut za słabe. Może ktoś mi powiedzieć jak się sprawdza poziom płynu od wspomagania ? Bo wiem że to jakoś przy zapalonym silniku chyba się patrzy, ja mam na zimnym i zapalonym silniku poziom jakiś centymetr nad minimum, tak ma być ?


Mam golfa "3", a jak kolega pożyczy to "4"

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz lut 08, 2009 17:34

poziom ma być między min a max. Ja sprawdzam na zgaszonym silniku.



Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiśniowy18 » śr lut 11, 2009 01:31

Poziom płynu jest ok, pompa nie piszczy, pasek naciągnięty nie ślizga się a wspomaganie dalej nie działa tak jak powinno. Gdzie można jeszcze szukać przyczyny ?


Mam golfa "3", a jak kolega pożyczy to "4"

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » śr lut 11, 2009 01:47

Chyba juz w samej pompie..jak byles na kanale mogles jeszcze sprawdzic jak obraca sie kolo pompy. Jezeli ciezko to trzeba bedzie zrobic mala regeneracje.



Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiśniowy18 » śr lut 11, 2009 01:54

Koło pompy obraca się leciutko, nie ma luzu na łożysku sprawdzałem to jak miałem zdjęty pasek.

[ Dodano: 15 Lut 2009 23:35 ]
Panowie czy mój problem ze wspomaganiem może leżeć po stronie maglownicy/przekładni ? Zauważyłem takie szarpanie kierownicą najczęściej gdy np na skrzyżowaniu skręcam i w momencie prostowania kierownicy czuję to szarpanie. Jak jadę prosto cały czas jest ok, ale jak wychodzę z zakrętu to szarpie. Podpowie ktoś gdzie szukać usterki ?


Mam golfa "3", a jak kolega pożyczy to "4"

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 314 gości