Strona 1 z 1

Czy mam nie za słaby alternator

: sob sty 24, 2009 17:18
autor: piasa-v
Sprawa wygląda tak posiadam alternator BOSCH 028 903 025 H 70A. Często jeżdże na włączonych wszystkich światłach. Wcześniej były lampy H4, teraz H1+H1 I H3 w halogenach. To daje jakieś 30A poboru ale zostają inne odbiorniki i świtła czy ten alternator nie jest zbyt obciążony i czy zmienić go lepiej na 90A. Post pisany trochę z lenistwa bo nie chcemi się wnikać w pobór prądu całego auta. Silnik 1Z TDI dołożone lampy z ringami i elektryka szyb. Elektryczny szyber fabryczny, dosyć mocne radyjko.Myślałem nad altkiem 90A chyba że jestem w błędzie i ten mój da rade to prosze o oświecenie.

: sob sty 24, 2009 17:50
autor: Qto
Altek 70A powinien dawać radę bez problemu i ja bym tutaj nic nie zmieniał
piasa-v pisze:Często jeżdże na włączonych wszystkich światłach
...pamiętaj też że na halogenach (przeciwmgielnych) jeździ się we mgle a nie w deszczu i nie zapala się ich tylko po to żeby się pochwalić że się je ma, w deszczu potrafią oślepiać kierowców z naprzeciwka.

: sob sty 24, 2009 18:13
autor: pszczyna
Ja mam benzyne i celowo zmieniłem na 90A a ty masz w dodatku Diesla co jeszcze pociąga prąd na świece żarowe więc polecam wymianę na 90A-110A-130A lecz do tego trzeba dokupić nowe aku -bardziej pojemne

: sob sty 24, 2009 19:23
autor: lesny1982
moze sie podlacze pod kolegi temacik sorcia :chytry:

czy moge przelozyc altek 110-130A do obudowy od 70 A naciag mam na sprezyne i srobe a z tego co widzialem to mocniejsze altki maja naciag na rolke czy sie myle??? aku juz mam 100A

: sob sty 24, 2009 22:19
autor: krzaś
Altki 120A mają naciąg na sprężyne, na allegro chodza po 250 zł NOWE

: ndz sty 25, 2009 13:48
autor: altera
lesny1982 pisze:moze sie podlacze pod kolegi temacik sorcia :chytry:

czy moge przelozyc altek 110-130A do obudowy od 70 A naciag mam na sprezyne i srobe a z tego co widzialem to mocniejsze altki maja naciag na rolke czy sie myle??? aku juz mam 100A
Może się nie zmieścić do obudowy 70A. Można kupić kompletny alternator, ale trzeba ocenić, czy wystarczy miejca w samochodzie - 120A mają większe gabaryty.

[ Dodano: 25 Sty 2009 12:51 ]
krzaś pisze:Altki 120A mają naciąg na sprężyne, na allegro chodza po 250 zł NOWE
120A za 250,00 ?
w branży nazywamy to "pijana china" :grin:
jasne, że trzeba szukać jak najtaniej, ale alternator to nie jednorazowy nożyk do golenia.

: ndz sty 25, 2009 14:05
autor: piasa-v
Kwestia jazdy na halogenah to do kolegi Qto. Nie jeżdże na nich żeby był efekt tylko koło 20km na 34km w drodze do pracy jade przez szczery las. Bez halogenów które bardziej są szerokokątne niż p-mgielne to kilka zwierzaków na masce bym miał. Jak wyjżdzam z kopidołów to wyłączam. W zasadzie pytałem o alternator nie pisałem że mam za mały aku bo mam CENTRE FUTURE 72Ah co do kwesti poboru prądu to diesel podczas jazdy zużywa mniej a chodzi o to czy go światła nie obciążają bo prądu starczy na doładowanie akumulatora bez problemu. Jak już mowa o świecach to one potrzebne są do rozruchu a nie podczas jazdy. Dzieki za odpowiedzi.

: ndz sty 25, 2009 14:16
autor: altera
@ piasa-v
Jeżeli alternator, który masz w tej chwili doładowuje akumulator, światła nie przygasają, nie ma innych niepokojących objawów, to nie ma potrzeby wymiany alternatora na większy.Pozdrawiam

: pn sty 26, 2009 00:22
autor: piasa-v
No raczej doładowuje przygasania świateł nie ma. Jutro rano biorę się za reanimacje łożysk altka bo po odpaleniu coś metalicznie popiskuje. Ale w tym temacie nie będe tego opisywał.