Strona 1 z 2

Filtr Stożkowy i Odmy

: sob sty 24, 2009 13:19
autor: Robo_GT
Witam mam takie pytanie jak zamontowac filtr na odme , na załaczonym zdjeciu wyjaśnie
silnik 1.6 (74kw)

Obrazek

od filtra stożkowego pujdzie rura do przepustnicy ale co zrobic z reszta węży ??

1 : co zrobic z tym wężykiem bo jak zdjołem całkowicie auto gasło nr 1 na fotce
2 : jak i gdzie podpiąc to co wychodzi z klawiatury czy załorzyc taki sam filter jak na odme ??
3 : tu przychodzi ten filterek maly co poniżej na fotce

Obrazek

ale co zrobic i jak to popodpinac te dwa pierwsze punkty , tak zeby wszystko chodziło poprawnie.

Jeśli ktos znajdzie czas zeby mi to wytlumaczyc bede bardzo wdzieczny i moze jakies zdjecie jek to wyglada na innym silniku .

: sob sty 24, 2009 13:29
autor: GarageBoy
2 i 3 to odma z tym, że 2 idzie od klawiatury, a 3 od dołu silnika. Filterek bym zamontował łącząc te dwa wyjścia.

A 1 to prawdopodobnie dojscie do krokowca (u mnie w 2E tak jest, ale AFT nie znam).
Jeżeli jest tak jak mówie to musisz go jakoś w rurę fączocą stożek a kolektor dolotowy wmontowac

: sob sty 24, 2009 19:54
autor: Robo_GT
GarageBoy dzieki za pomoc bede cos musiał wykombinowac.

Może ktoś jeszcze cos doradzi jak to dobrze zamatowac :chytry:

: sob sty 24, 2009 20:45
autor: krzaś
A możesz mi powiedziec jakie ma zastosowanie ten filterek zamontowany na odmie?

Wydaje mi sie, że w AFT niema mozliwości zaslepienia węzyka nr1. Silnik będzie chodził nie tak jak powinien.

: sob sty 24, 2009 21:33
autor: rex_hunt
AFT powinien normalnie pracować gdy wężyk nr 1 będzie miał wewnątrz otworek takiej średnicy jaką ma kruciec plastykowy na dolocie powietrza, do którego jest podłączony . Kiedyś mi się ten kruciec ułamał i sporo przejeździłem bez żadnej różnicy zanim to zauważyłem.

: ndz sty 25, 2009 00:04
autor: GarageBoy
krzaś pisze:A możesz mi powiedziec jakie ma zastosowanie ten filterek zamontowany na odmie?
Filterek musi byc jeżeli Robo_GT, chce zamontowac rurę do kolektora inaczej odma nie będzie odmą :bigok:

Chyba będziesz musiał jakoś tą 1 wpasowac do rury

: ndz sty 25, 2009 02:03
autor: sas_gti
trzeba rozgraniczyć
stożek nie ma nic do odmy
stozek montujesz za przepływką wiadomo, pisze to dla formalnosci
Co innego to modyfikacja polegająca na odpięciu odmy od dolotu. Odma jest wprowadzona spowrotem do dolotu bo powietrze wydobywajace się ze skrzyni korbowej zawiera skodliwe dla środowiska związki (pary paliw i olejów czy coś takiego :p) Odmę można wsadzić do tzw catchtanka czyli po prostu zbiorniczka na olej najczesciej zrobionego z jakiejś puszki. Odpięcie odmy od dolotu nie powoduje gasniecia silnika (na pewno nie zdrowego). Ten mały filterek montuje się na koncu odmy i mozna do wsadzic w catchtanka ale tak zeby nie był zamoczony w oleju który sie tam bedzie gromadził albo powiesić w poeitrzu tak żeby olej z odmy kapał na glębę. Wiadomo ze takie auto przeglądu nie przejdzie.
ZatemRobo_GT zrób tak żeby odłączyć odmę od dolotu , zaślepić otwór pozostały w dolocie, a na przewód odmy załóż filterek i zawieś to najlepiej w jakimś catchtanku.
1 ma zostać
2 ma zostać w pokrywie ale ma nie mieć połączenia z dolotem
3 nic z tym nie robisz.

W praktyce musisz przedłużyć trochę odmę żeby sie Ci się nie lało skroplonym olejem bezpośrednio na klawiaturę tylko gdzieś do catchtanka

: ndz sty 25, 2009 14:31
autor: GarageBoy
Dobrze gadasz, po za:
sas_gti pisze:Odpięcie odmy od dolotu nie powoduje gasniecia silnika (na pewno nie zdrowego).
Odpięcie odmy od dolotu powoduje dziurę, a w rezultacie pominięcie (częściowe) przepływki i branie lewego powietrza z układu, co objawia się nieruwną pracą i gaśnięciem :bigok:

: ndz sty 25, 2009 14:33
autor: sas_gti
GarageBoy, a czytales dalej?
sas_gti pisze:ZatemRobo_GT zrób tak żeby odłączyć odmę od dolotu , zaślepić otwór pozostały w dolocie,
darowałem sobie pisanie w kazdym mozliwym mijescu ze otwor sie zaślepia. Jest to chyba oczywiste, wiec napisałem to raz dla formalnosci na koncu posta i sadze ze to starczy. garageboy proponuję czytać całosć jak chcesz poprawiać...

: ndz sty 25, 2009 17:02
autor: Robo_GT
sas_gti dzięki twoja rada bardzo sie przydała, poleciał punkcik dla ciebie. teraz bede musiał trochę pokombinować z tym wężami, ale przynajmniej wiem jak.
p.s. czy na węża, który wychodzi z klawiatury mogę założyć taki sam filierek jak na odmę, czy będą jakieś przeciwwskazania. dzięki pozdro :pub:

: ndz sty 25, 2009 17:45
autor: GarageBoy
sas_gti, teraz nawet przeczytałem 3 raz i nic nie zauważyłem :green_fuck:

Pokaż bo chyba ślepy jestem...

Robo_GT, wężyk z klawiatury to też odma, daj jeden filterek w miejscu gdzie wchodzi Ci to wszystko do układu dolotowego

: ndz sty 25, 2009 18:08
autor: toffic
sas_gti pisze:Ten mały filterek montuje się na koncu odmy i mozna do wsadzic w catchtanka ale tak zeby nie był zamoczony w oleju który sie tam bedzie gromadził albo powiesić w poeitrzu tak żeby olej z odmy kapał na glębę
mi tam po 7tyś nic nie kapie a filterek mam założony zaraz na wyjście z bloku :bajer:

: ndz sty 25, 2009 18:19
autor: sas_gti
Robo_GT, masz zacytowane posta wyzej to do czego sie doczepileś (ze rzekomo nie napisałem nic o zaślepieniu :) ) chyba ze sobie jaja robisz a ja nie wyczułem tu ironii.

: ndz sty 25, 2009 22:26
autor: GarageBoy
Robo_GT pisze:1 : co zrobic z tym wężykiem bo jak zdjołem całkowicie auto gasło nr 1 na fotce
Ty później piszesz
sas_gti pisze:Odpięcie odmy od dolotu nie powoduje gasniecia silnika (na pewno nie zdrowego).
Więc sprostowałem. Bo póżniej jedynie wyjaśniasz jak to rozwiązac (pomimo tego, że Robo_GT, nie będzie musiał nic zaślepiac bo :
Robo_GT pisze:od filtra stożkowego pujdzie rura do przepustnicy
))

Mniejsza z tym wszystko wyjaśnione, nie po to jesteśmy żeby się przekomazac :pub: