Uszkodzony czujnik ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SylwiaMM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 21:48
Lokalizacja: GDYNIA

Uszkodzony czujnik ABS

Post autor: SylwiaMM » czw sty 22, 2009 20:15

Panie i Panowie - sytuacja hipotetyczna...póki co i oby tak zostało :grin:

Góry, łańcuchy na kołach, łańcuch się zrywa i uszkadza czujnik ABS, który gdzieś tam za kołem się znajduje...i co teraz? Czy z uszkodzonym czujnikiem można kontynuowac jazdę? Jeżeli tak to ile można przejechac (powiedzmy zostaje do pokonania z 1000km)? Czy też należy toto od razu naprawiac?

dzięki z góry :grin:



Awatar użytkownika
FILIP_1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FILIP_1988 » czw sty 22, 2009 20:48

Nie masz sie czego obawiac, mozesz jezdzic. Nie bedzie Ci dzialal tylko abs, ewentualnie tempomat jesli masz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw sty 22, 2009 20:51

SylwiaMM pisze: Czy z uszkodzonym czujnikiem można kontynuowac jazdę?
mozna :bigok: tylko zwróc uwage na sposób hamowania nie mozesz dopuscic na sliskiej nawierzchni aby koła się zblokowały podczas gwaltownego hamowania :bajer: staraj się wczesnie zacząc hamowanie
ABS w tym momencie nie jest sprawny !!!!

[ Dodano: Czw Sty 22, 2009 19:53 ]
SylwiaMM pisze:Czy też należy toto od razu naprawiac?
moze nie odrazu ale po przybyciu na miejsce owszem



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 22, 2009 21:07

Witam, jestem posiadaczem mk4 i mam problem z ABS. Mianowicie podczas normalnego hamownia kiedy nie wciskam pedału do oporu wszystko jest ok. Natomiast kiedy chcę gwałtownie się zatrzymać i wciskam pedał do oporu auto hamuje a po chwili słyszę metaliczny dźwięk (tarcia czegoś metalicznego, tak jak by coś metalowego szorowało o tarczę hamulcową) a pedał hamulca pulsuje, a raczej odbija do góry. Tarcze nie są zwichrowane, ani nadmiernie zużyte klocki hamulcowe są niemal nowe, zakupione w lipcu zeszłego roku. Problem występował od samego początku, wymiana kloców nie pomogła. Kontrolka ABS zapala się przy uruchamianiu silnika po czym gaśnie, podczas hamowanie, też się nie zapala. komp nie wywala błędów. Czy ktoś wie co to może być???


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw sty 22, 2009 21:09

to normal;na praca ABS u czym się martwisz ?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » czw sty 22, 2009 21:26

italiano_83, wszystko co opisałes to normalne zachowanie prawidłowo działającego systemu ABS
po przekreceniu klucza sterownik robi diagnostyke obodów/systemu jesli ok to kontrolka gaśnie
2.przy ostrym hamowaniu bedzie hrobotać unosic pedał w góre i pulsować
aby skutecznie hamowac na śliskim z ABS musisz z całej siły naciskac pedał hamulca do dechy i jeszcze dalej i nie patrzec na nic ma hałasować


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
SylwiaMM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 21:48
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: SylwiaMM » czw sty 22, 2009 22:05

dziejo pisze:
SylwiaMM pisze: Czy z uszkodzonym czujnikiem można kontynuowac jazdę?
mozna :bigok: tylko zwróc uwage na sposób hamowania nie mozesz dopuscic na sliskiej nawierzchni aby koła się zblokowały podczas gwaltownego hamowania :bajer: staraj się wczesnie zacząc hamowanie
ABS w tym momencie nie jest sprawny !!!!

[ Dodano: Czw Sty 22, 2009 19:53 ]
SylwiaMM pisze:Czy też należy toto od razu naprawiac?
moze nie odrazu ale po przybyciu na miejsce owszem
dzięki, dzięki, dzięki :):)

[ Dodano: 22 Sty 2009 21:06 ]
FILIP_1988 pisze:Nie masz sie czego obawiac, mozesz jezdzic. Nie bedzie Ci dzialal tylko abs, ewentualnie tempomat jesli masz.
...nie mam aż takiego wypasu :grin: :grin: :grin:

[ Dodano: 22 Sty 2009 21:09 ]
Jeszcze jedno - a jaki jest przybliżony koszt naprawy czujnika?
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 22:08 przez SylwiaMM, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw sty 22, 2009 22:13

Fahoo pisze:aby skutecznie hamowac na śliskim z ABS musisz z całej siły naciskac pedał hamulca
niema takiej potrzeby aby dusić pedał,jesli koło wpadnie w poślizg przy normalnym hamowaniu to ABS zadziała
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 22:16 przez norek111, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
FILIP_1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FILIP_1988 » czw sty 22, 2009 22:15

sam czujnik to wydatek rzędu 25zł na allegro, ale pewnie do wymiany masz tez kabel idący do czujnika, a jego ceny nie znam

http://www.allegro.pl/item530029543_czu ... rdoba.html
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 22:23 przez FILIP_1988, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
SylwiaMM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 21:48
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: SylwiaMM » pt sty 23, 2009 09:43

FILIP_1988 pisze:sam czujnik to wydatek rzędu 25zł na allegro, ale pewnie do wymiany masz tez kabel idący do czujnika, a jego ceny nie znam

http://www.allegro.pl/item530029543_czu ... rdoba.html

odpukać, póki co nie mam nic do wymiany, pytałam teoretycznie :)



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt sty 23, 2009 14:53

norek111, nie zgodze sie z toba
uwaga odnosiła sie do hamowania awaryjnego


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

cinekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 03, 2008 14:42
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: cinekk » sob maja 30, 2009 20:13

Witam!!

Nie chcialem zakladac nowego tematu, wiec pisze tu.

Ostatnio zapalila mi sie kontrolka ABS. Po podpieciu pod komputer wyskoczyl blad prawege przedniego czujnika. Wypialem wtyczke idaca do czujnika i przy wlaczonym silniku zmierzylem na niej miernikiem opor. Moje pytanie: czy tak wlasnie nalezy zmierzyc ten opor czy w jakis inny sposob? Dodam, ze moja wartosc wyniosla 4,2 kiloohma a powinna miescic sie w granicy 1-1,3. I czy przyczyna tego jest jakies zwarcie, przetarcie itp?? Kabel idacy do czujnika jest caly, nie widac uszkodzen.

Dziekuje z gory za odpowiedzi.


Golf to wytrzymałość i doskonała technika - jak w przypadku królewskiej dyscypliny.

Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » sob maja 30, 2009 20:53

cinekk pisze:Witam!!

Nie chcialem zakladac nowego tematu, wiec pisze tu.

Ostatnio zapalila mi sie kontrolka ABS. Po podpieciu pod komputer wyskoczyl blad prawege przedniego czujnika. Wypialem wtyczke idaca do czujnika i przy wlaczonym silniku zmierzylem na niej miernikiem opor. Moje pytanie: czy tak wlasnie nalezy zmierzyc ten opor czy w jakis inny sposob? Dodam, ze moja wartosc wyniosla 4,2 kiloohma a powinna miescic sie w granicy 1-1,3. I czy przyczyna tego jest jakies zwarcie, przetarcie itp?? Kabel idacy do czujnika jest caly, nie widac uszkodzen.

Dziekuje z gory za odpowiedzi.
aby sprawdzic czujnik to trzeba mierzyc rezystancje na czujniku a nie na wtyczce prawda? stad takie wartosci... ale taki pomiar nie zawsze jest wiarygodny - ostatnio u mnie niby czujnik OK a nie dawal wlasciwych impulsow i kontrolka ABS zapala sie podczas jazdy... wymienilem na czujnik SIEMENS z allegro za 10,50 i smiga.... czujnik SIEMENS w sklepie obok 182zl (!!!)....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 30, 2009 20:59

cinekk, nie wiem dobrze mierzysz. Masz zmierzyć na stykach czujnika a nie wtyczki jego kabla. Potem możesz powtórzyć pomiar po podpięciu wtyczki do czujnika, i mierzyć na rozpiętym złączu kabla tego samego czujnika (od strony czujnika nie sterownika - jest pod maską znajdziesz. Wartości te same mają być i nie zmieniać się jak kolega rusza kablem przy kole. Ale miałbyś pecha gdyby i czujnik i kabel padł, znacznie częściej padają czujniki. Kup sobie na allegro z tych tanich, są dobre, lewy jest inny jak prawy pamiętaj o tym zamawiając
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 21:00 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 283 gości