Strona 1 z 2

Czujnik oleju po raz... milionowy...

: czw sty 22, 2009 15:49
autor: bsq
Witam,
problem standardowy - miga kontrolka oleju i wlacza sie brzeczyk (kiedys dzialo sie tak tylko latem i to sporadycznie) teraz dzieje sie tak zawsze gdy przekraczam 2000 obrotow...

niby wszystko jasne cycus glancus, chce kupic nowy czujnik wiec zeby miec pewnosc ktory to, przejechalem sie kawalek, wlaczyl sie brzeczyk - zatrzymalem sie, otworzylem maske i odlaczylem czujnik...

najepierw jeden - brzeczyk dalej dziala...
pozniej drugi - brzeczyk dalej dziala...
oba - dalej to samo...

pytanie moje: czy to normalne ze po odlaczeniu obu czujnikow brzeczyk i kontrolka nadal dzialaja?
moze nie wiem gdzie sa owe czujniki? :O silnik 1.6 benzyna - odlaczalem dwa czujniki ktore znajduja sie nad korpusem silnika, zaraz przy swiecach...

moze ktos cos poradzic?
Poza zmierzeniem cisnienia oleju oczywiscie - bylem juz u kilku mechanikow i kazdy wola za to minimum 50zl, nie czuje aby samochod w jakikolwiek sposob sie krztusil, brakowalo mu mocy czy cokolwiek innego wiec to raczej wykluczam wiec szkoda mi wyrzucac ponad pieniadze w bloto...

przebieg 220000, olej mineralny castrol
w marcu czas na wymiane filtra oleju, oleju i przeglad...


wiecej grzechow nie pamietam i prosze o nauke...

: czw sty 22, 2009 16:18
autor: miś fazi
napisałeś kolego że czujniki masz nad korpusem silnika , nie bardzo łapie o co chodzi , czujniki ciśnienia oleju powinieneś mieć wkręcone do wspornika filtra oleju , masz dwa czujniki , jeden jest zwierny drugi rozwierny , czyli po uruchomieniu silnika i wzroście ciśnienia oleju jeden powinien zamknąć obwód a drugi otworzyć , golf ma dynamiczną kontrole ciśnienia , napisz dokładnie gdzie odłączyłeś te czujniki , bo to mało prawdopodobne aby po odłączeniu obu czujników kontrolka nadal świeciła , no chyba że w samym zegarze masz coś pokombinowane

: czw sty 22, 2009 16:29
autor: bsq
hm.. czyli bez wjazdu na kanal sie nei obejdzie? filt znajduje sie na dole i jakos tam nic nie widzialem zeby czujniki byly :/

: czw sty 22, 2009 16:45
autor: maniek128
Witaj , to co opisałeś wskazuje na brak ciśnienia oleju, . lub walnięte czujniki
są 3 opcje walnięte czujniki, walnięta pompa oleju, walnięte panewki ale to było by słychać , lub tak jak ja mam walnięta (dokładniej brak) panewka wałka pośredniego.
Bez pomiarów sie nie obejdzie, ew. wymień czujniki są 2 po 12 PLN i będzie wiqadomo czy to one.

: czw sty 22, 2009 16:48
autor: KanedA
no właśnie licznik też wchodzi w grę bo ścieżka bądź umocowanie kabelka może być uszkodzone, co do czujnika to jeżeli chodzi o ten przy filtrze oleju, chyba powinieneś go widzieć z góry i móc odkręcić go normalnie...

Pozdro,

: czw sty 22, 2009 17:21
autor: miś fazi
kanał jest niepotrzebny , bo czujniki widać bardzo dobrze z góry , a jaki ty masz typ silnika ?

: czw sty 22, 2009 17:27
autor: bsq
miś fazi, pisalem - benzyna 1.6

: czw sty 22, 2009 18:35
autor: maniek128
kolego bsq chodzi o symbol silnika

: czw sty 22, 2009 19:17
autor: bsq
a to nie wiem :F wiem ze glupio sie przyznac... gdzie to znajde?

: czw sty 22, 2009 19:19
autor: Fahoo
np na osłonie paska rozrządu
na wlepie w bagu
na bloku przy skrzyni :bigok:

: wt sty 27, 2009 01:20
autor: bsq
Wrzucam foty z silnika....

rzut na filtr oleju

Obrazek
Obrazek

i na to co myslalem ze to czujniki oleju...

Obrazek
Obrazek
po odlaczeniu tego brzeczyk nadal dzialal :x

sory za jakos fotek, ale zimno jest i na szybko robione telefonem.
co do numeru silnika...

Kur..zy flaczek nie znazlem nigdzie!

: wt sty 27, 2009 17:44
autor: smirk
Zajrzyj do bagażnika.
Pod wykładziną powinna być nalepka z symbolem.
Jeśli nie znalazłeś na plastikowej obudowie paska, może po prostu już jej tam nie ma.

: wt sty 27, 2009 23:25
autor: bsq
ok, a czy w takim razie ktos mi dalej powie gdzie znajde te skubane czujniki? ew, jest ktos z poznania do kogo moge podjechac bysmy to sprawdzili? :)

naklejka w bagazniku jest na pewno

: śr sty 28, 2009 10:14
autor: smirk
No, czujniki już znalazłeś (na trzecim zdjęciu od góry). Piszesz, że odłączałeś, ale bez efektu.
W jednym z postów na ten temat ktoś napisał o próbie zwarcia do masy, żeby stwierdzić, który czujnik nawala, jeśli to wina czujnika.
Link <-- do postu o czujnikach

Ale nadal nie napisałeś, jaki masz na nalepce za symbol silnika.
Do wyboru masz kilka możliwości, symbol, którego szukasz, masz wyboldowany poniżej:
1.6 1598 cc 4cyl Petrol 75 PS (74 hp/55 kW) @5200 rpm 125 N·m (92 lb·ft) @3400 rpm <b>ABU</b> 168 km/h (104 mph) 1992−1994
1.6 1598 cc 4cyl Petrol 75 PS (74 hp/55 kW) @5200 rpm 126 N·m (93 lb·ft) @2600 rpm AEA 168 km/h (104 mph) 1994−1995
1.6 1598 cc 4cyl Petrol 75 PS (74 hp/55 kW) @4800 rpm 135 N·m (100 lb·ft) @2800−3600 rpm AEE 13.4 168 km/h (104 mph) 1995−1997
1.6 1595 cc 4cyl Petrol 100 PS (99 hp/74 kW) @5800 rpm 135 N·m (100 lb·ft) @4400 rpm AEK 188 km/h (117 mph) 1994−1995
1.6 1595 cc 4cyl Petrol 100 PS (99 hp/74 kW) @5800 rpm 140 N·m (103 lb·ft) @3500 rpm AFT/AKS 11.2 188 km/h (117 mph) 1995−1997