Strona 1 z 1

Spalanie

: czw sty 22, 2009 15:15
autor: omlet161
Witam mam problem ze swoim golfikiem, na mfa wyświetla mi spalanie rzędu 17l/100km, mysle sobie sporo, myśle sobie coś przekałmuje. Zatankowałem pod kotrek zrobiłem 100km i znowu zatankowałem, wlazło 16,5l. Po podłączeniu do kompa nie ma żadnych błędów. Zauważyłem, że związek z tym ma temperatura silnika, bo w gdy pokazuje takie spalanie strasznie długo mi się on nagrzewa i temperatura potrafi rosnąc potem do 95'C. Wymieniłem termostat. Moje pytanie jest taki czy na kompie pokazało by, że czujnik jest nie sprawny?? Bo nie chcem go na darmo wymieniać. Ogólnie auto sie zrobiło od tego czasu zamulone i nie pracuje zbyt równo. Czy może winny być np zepsuty alarm?? Bo widziałem, że zanim przewody dojdą np do listwy wtryskowej przechodzą prze układ alarmu.

: czw sty 22, 2009 17:00
autor: stonefree
W blokach pomiarowych silnika VAG COM pokaże ci temperaturę cieczy chłodzącej.

: czw sty 22, 2009 22:26
autor: michal27
kiedys mialem golfa 3 z silnikiem 1.6 i mialem podobny problem z duzym spalaniem ( 14-15 litrow na 100km po miescie SZOK)powodem byla uszkodzona sonda lambda.Auto wtedy takze bylo zamulone jak u ciebie.

: czw sty 22, 2009 22:30
autor: Eso
Tez mam 1.6 AEA i sppalanie na miescie tez okropne:( Jak kolega mowi sprawdz sonde powinna pokazywac 1V

: czw sty 22, 2009 22:56
autor: andrzej gti
witam miałem podobny problem w mk4, zepsuty miałem czujnik temparatury ale na vagu pokazywał mi błąd. po wymianie jaego auto dalej było mułowate, przerywało i dużo paliło po podłączeni do vaga wszystko było ok, wkońcu sprawdziłem cisnienie paliwa. Okazało sie że jest za małe przyczyna tkwiła w pompie paliwowej wymieniłem na nową i róznica jest bardzo duża a przy czym spalanie spadlo mi o około 3-4l na 100km. Mozesz sprawdzić jeszcze przepływomierz i sonde lambe odłącz je z osobna i zabacz jak auto jeździ jeżeli jest tylko minimalna poprawa to są dobre.

: pt sty 23, 2009 21:26
autor: omlet161
Wszystko mam sprawdzone przepływka nowa tak jak i sonda lambda. Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie paliwa 2,5 bara, po ściągnięciu podciśnienia 3 bary- tylko że strasznie szybko zchodzi do zera prawie. Wtryskiwacze trzymają wychodzi na regurator ciśnienia, czy to to moze być powodem takiego spalania?? I przy okazji zauważyłem jeszcze, że na schemacie digifanta mam zaznaczony wtryskiwacz rozruchowy w kolektorze, u mnie w tym miejscu nic nie ma przykręcona jest czarna blaszka tylko przez którą przechodzi linka od gazu, moze dlatego auto mi sie długo nagrzewa??

: pt sty 23, 2009 21:40
autor: rysiektr
omlet161 pisze:u mnie w tym miejscu nic nie ma przykręcona jest czarna blaszka tylko przez którą przechodzi linka od gazu, moze dlatego auto mi sie długo nagrzewa??
wątpię już widziałem 2E fabrycznie bez wtryskiwacza rozruchowego, a co do spalania to sprawdź czujnik temperatury miernikiem. Masz climatronic??

: pt sty 23, 2009 22:11
autor: andrzej gti
omlet161 pisze:Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie paliwa 2,5 bara, po ściągnięciu podciśnienia 3 bary- tylko że strasznie szybko zchodzi do zera prawie
Ja tez u siebie miałem okolo 2,5 atmosfery jak miałem pompke uszkodzoną tylko że ja mam inny silnik to niewiem ile powinno byc u ciebie. Sprubój jeszcze przeczyścić kosz w którym znajduje się pompka paliwowa.

: pt sty 23, 2009 22:47
autor: omlet161
No możliwe, że nie ma tego wtryskiwacza i u mnie skoro tak bo pewnie gdyby był usuniąty przez kogoś to na vagu by coś pokazało. Czujnik temp. mam podobno dobry, gość u którego podłączałem sie pod kompa powiedział ze wskazuje 93 stopnie. A i jeszcze był błąd czujnika spalania stukowego, ale koleś mi powiedział, że to raczej nie ma wpływu na spalanie tylko na to że będzie zamulony.
andrzej gti pisze:a tez u siebie miałem okolo 2,5 atmosfery jak miałem pompke uszkodzoną tylko że ja mam inny silnik to niewiem ile powinno byc u ciebie. Sprubój jeszcze przeczyścić kosz w którym znajduje się pompka paliwowa.
U mnie powinno być ciśnienie 2,5 bara przy pracującym silniku i po zdjęciu podciśnienia 3 bary - wartości te się zgadzają tylko, że po wyłączeniu silnika cisnienie przez ok 10 min powinno sie utrzymawac na poziomie 2 barów a u mnie strasznie szybko maleje(węże mam szczelne)